Ale.... Tŕpol som pri každom tankovaní ( a nebolo ich málo ), aby tade práve vtedy neprešla policajná hliadka. Takisto to bolo pri každej cestnej kontrole ( tých bolo chvalabohu pomenej ), aby mi to páni v zelenom neobjavili. Mal som šťastie, technický preukaz mi zostal.
Pred pár mesiacmi som staručké Mondeo predal a kúpil som si 5 ročný Peugeot 206 CC. Zase dvojliter, zo športovou úpravou a spotrebou 9-10 litrov. Čo už? Treba si to užiť, kým sme mladý... Tak som sa zase začal obzerať po internete, či sa už niečo zmenilo a či náhodou to moje "nové" auto nie je medzi homologizovanými. Nebolo. Na Slovensku. Čírou náhodou ani v čechách . Ale udivilo ma, kolko áut má hromadne schválené LPG. V česku.
Tak som si zobral telefón a napísal smsku do televíznych novín Markízy. Lebo možno je to už inak a len ja som blbec. Možno reportéri z TN prídu na niečo nové, čo som ja prehliadol. Trvalo to asi tak týždeň, ale reportáž vyšla. Nepotešila ma. Nakoniec, pozrite si ju sami. Odvysielaná bola v TN Markíza v sobotu 22.7.2006 .
Rozmýšlam, čo mi teraz ostáva? Počkať pár rokov, kým dobehneme Českú republiku? Dovtedy bude moje auto priliž staré, aby som si ho nechal. Namontovať si LPG znova "načierno"? A zase ten adrenalin na pumpách a pri kontrolách? Nesedí mi ani jedno, ani druhé. Asi pôjdem za šéfom a vypýtam si nejaké kompenzácie za benzín vo forme zvýšenia platu. Asi ma posle do pr...
Autor: Alex Szullo
(Blog Prvý pokus je určený novým autorom, ktorí chcú uverejniť len jeden článok, alebosa chcú podľa reakcií naň rozhodnúť, či písať pravidelne.)
LPG na Slovensku? Snivajme ďalej...
Tak som sa rozhodol, že si do môjho nového auta dám namontovať LPG. Znovu. Pred rokom som ho už mal, samozrejme bez potrebnej homologizácie. Lebo ja som jeden z tých blbcov, ktorý si kupuje auto, na ktoré nie je LPG homologizácia. Na Slovensku. Bolo to 8 ročné Ford Mondeo 2.0 GLX. Verte mi, stálo to zato. Ten Fordík mi zožral 8-9 litrov benzínu, vtedy za cca. 40,- Sk/liter ( 1 km = 3,40 Sk ). Po úprave na LPG, za ktoré som zacvakal 36.000,- Sk som sa dostal na úroveň 2,20 Sk za kilometer. Úspora: koruna dvadsať. Hmmm....