Diferenciálný počet je Newtonovou účelovou zlátaninou, vytvorenou na obhájenie už predtým známých parametrov zrýchleného pohybu hmoty. Prvá derivácia kvadratickej funkcie x2,(paraboly) prezentovaná smernicou dotyčnice (k = 2x), k parabole je nezmyslom, lebo žiadna priamka majúca rovnicu y = k.x, (y = 2x.x) nie je dotyčnicou k parabole x2, ale jej sečnicou. (A to naviac parabolickou sečnicou.)
Newtonov diferenciálny počet zablokoval vývoj fyziky, ako aj myslenie fyzikov do takej miery, že oni už odmietajú akceptovať aj experimentálny dôkaz pomocou ktorého sa dá identifikovať smer absolútneho pohybu hmoty. (Lebo v zmysle poučiek o derivácii funkcii z prava a z ľava, žiadný experimentálny dôkaz o existencii parametrov absolutného pohybu nesmie existovať.)
Newtonové zákony pohybu neopisujú (nie sú schopné opísať) objektívnú realitu prírody.
Pomocou Newtonových zákonov nie je možne opísať ani pohyb planét slnečnej sústavy po ich eliptických dráhach len preto, že tento ich eliptický pohyb, redukovaný-pretransformovaný na rovinný pohyb kyvadla, teda iba na ich tieňový pohyb po hlavnej osy elipsy (x), predstavuje taký kyvadlový pohyb, ktorý sa na jednu stranu vychýľuje viac ako na druhú stranu.
Túto oaradoxnú, nefyzkálnú realitu nedokáže zdôvodniť ani diferenciálný počet ani tri Newtonové zákony pohybu, ba ani Einsteinove teórie relativity, ale ani jeden zo žijúcich matematikov a fyzikov sveta. (To dokáže iba Járayová kvantova matematika a Járayová fyzika absolutného pohybu hmoty, teda iba pán JÁRAY sám.)
Zhubný vplyv Newtonových heréz (bludov) spočíva v tom, že o tomto paradoxe- výtržnictve "kozmického kyvadla" súčasní fyzici veľmi dobre vedia, ale odvolávajúc sa na Newtonové herézy,(bludy), ako aj na učebné osnovy vydane Ministerstvom školstva SR, akceptujú ho ako axiomu teda také niečo čo netreba ničím zdôvodňovať.
Učitelia matematiky a fyziky, za šírenie Newtonových diferenciálných i pohybových bludov, poberajú od štátu peniaze a majú právo klasifikovať vedomosti študujúcich občanov SR zo stupňa ich akceptovania uvedených heréz-bludov. Ten študujúci občan, ktorý odmietne akceptovať ich vyučované bludy prepadáva, pričom ten ktorý ich bezducho akceptuje, zotrváva naďalej v ďlašom procese štúdia matematicko-fyzikálnych heréz-bludov. Ide o to zastaviť tento proces šírenia bludov na školách Slovenskej republiky. O to sa práve pokúša obsah tohto môjho článku.
Auto: Alexander Járay
O Newtonovi nekonvenčne
Sir I. Newton založil infinitezimálny diferenciálný počet a formuloval prvú teóriu sily a gravitácie. Jeho objavy v matematike, optike a mechanike položili základy pre modernú fyziku. Ibaže pod pojmom moderná fyzika, je potrebné chápať fyziku relatívného pohybu hmoty, teda takú fyziku ktorá popiera existenciu najzákladnejšej formy existencie hmoty, čiže absolútny pohyb hmoty s jej absolútnym smerom.