
Pamätám sa, ako sme v piatom ročníku na základnej škole dostali za úlohu sa naučiť asi dobých 30 kvetov, všetky ich charakteristiky a hlavne to, koľko majú tyčiniek a piestikov. No naozaj, na čo mi v živote bude vedieť, koľko majú kvety rôznach rastlín tyčiniek a piestikov, keď sa s tým v živote nebudem zaoberať. Keď sa niekto tomu v živote chce venovať, nech si to vyberie ako voliteľný predmet a nie aby sme sa to učili všetci. Samozrejme prírodopis a biológia musia ostať povinné, teda aspoň na základných školách, ale s mierou. Veď takéto vedomosti nám v živote budú úplne nanič. V anglicku na biológii preberáme životné prostredie, alternatívne druhy energie, atď. Samozrejme, že sa učíme aj napr. bunky, respiráciu... ale v takej miere, že nás nezahrnú úplne nepotrebnými vedomosťami. A to tak nieje len s biológiou. Podľa môjho názoru by sa radšej mohli rozšíriť osnovy zemepisu, informatiky a hlavne občianskej výchovy resp. náuky o spoločnosti. Uvediem príklad: Prídeme domov z obchodu a zistíme, že sme si kúpili pokazený jogurt. To, že dokážeme vypočítať objem, hustotu, povrch, uhlopriečky kelímku a budeme vedieť celý chemický zápis zloženia jogurtu nám vôbec nepomôže, keď nebudeme vedieť, aké argumenty máme použiť, aby nám za ten jogurt vrátili zaplatené peniaze.
Keď chceme slovenkú školu absolvovať na výborné známky, niekedy presedíme celé noci nad úplnými bludami, ktoré nám hneď po skúške vyfučia z hlavy. Opýtajme sa sami seba... na čo nám to bude?!
Toto je jeden z dôvodou, prečo som na určitú dobu opustil Slovenkú republiku a išiel vyskúšať štúdium do Veľkej Británie. Je to tu zadarmo a poviem vám, majú tu perfektné učebné osnovy, doma sa toľko študenti neučia a inteligentý človek nevie o nič menej ako na Slovenku. Dokonca by som povedal, že vie aj viac, lebo sa po ukončení štúdia dokáže lepšie orientovať v živote.