Žalostný stav lesoparku v réžii radnice Nového Mesta

Zdá sa vám to absurdné, že ako spoluzodpovedného za terajší stav lesoparku, napríklad rozbombardované lesné cestičky, vytváranie zvážnic, prejazd nákladných automobilov po lúke viním radnicu Nového Mesta?  Viním preto, lebo v tom má prsty.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Pred niekoľkými dňami zvážali pracovníci mestských lesov vyťažené drevo na malú lúčku nad bratislavským Ahojom. Drevo je však treba odviezť. A keďže po úzkych ahojských uličkách to asi nejde, hľadala sa iná alternatíva. Asi preto som pred pár dňami videl nášho horára ako sa zamyslený prechádza po Brečtanovej ulici a niečo pozoruje. Čo, to som netušil.

No a dnes prišla odpoveď. Hneď ráno, ako som vstúpil do lesa na konci Brečtanovej ulici, som sa stretol s riaditeľom mestských lesov Vladimírom Kutkom. Dôvod? Informoval ma, že mestské lesy museli z turistickej cestičky urobiť zvážnicu. To znamená, že museli vybágrovať a splanírovať kúsok lesa, cestu niekoľko násobne rozšíriť, aby sa cez les a cez lúku pod vysokým napätím dostali s vyťažených drevom na hlavnú cestu. A čo s tým všetkým má radnica Nového Mesta? Nuž veľa. Drevo sa malo pôvodne voziť po Brečtanovej ulici, na konci ktorej je do lesoparku zamknutá rampa. Malo teda odchádzať po hlavnej ceste, no vďaka absentujúcej dopravnej a parkovacej politike radnice Nového Mesta, ktorá sa zásadne len v tejto štvrti dlhodobo nerieši, znamená, že autá parkujú po obidvoch stranách cesty, dokonca často priamo pred rampou a nákladné autá mestských lesov sa cez túto komunikáciu jednoducho do lesa nedostanú. Merali sme šírku prejazdu. A naozaj, tade horko-ťažko prejde malé osobné auto, nieto nákladiak. Ten dôvod nie je vlastne jeden, ale hneď dva. To, že autá nielen obyvateľov tejto štvrte, ale aj širokého okolia parkujú po oboch okrajoch cesty je jedna vec, druhou je takmer stopercentná zastavanosť územia. Nedodržiava sa územný plán Bratislavy ani územný plán zóny, na pozemkoch stoja stavby od jedného plota k druhému a zaberajú tak celú plochu pozemku, autá potom parkujú na okrajoch ciest. Z jedného domu Brečtanovej ulici parkujú vonku aj 3-4 osobné autá. Nejaká zmena po komunálnych voľbách? Asi taká, že sa vydávajú nové stavebné povolenia na ešte väčšie niekoľkogeneračné objekty takže áut bude ešte pribúdať. Ale kde budú parkovať? To nikto nerieši.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Novovytvorená komunikácia
Novovytvorená komunikácia (zdroj: Robert Puk)

Odkázal by som v tomto prípade návštevníkom bratislavského lesoparku, keď sa budú v najbližších dňoch brodiť po kolená v blate, aby v tomto prípade svoje sťažnosti neposielali na vedenie mestských lesov, ale na rovno na radnicu Nového Mesta. Jej môžeme vďačiť za to, že na Kolibe pribudol nový zdevastovaný kus lesa. A to hneď pri vstupe.

Tak tadeto lesáci neprejdú.
Tak tadeto lesáci neprejdú. (zdroj: Robert Puk)
Robert Puk

Robert Puk

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  250x

Som projektový pracovník o.z. Projekt fórum, predtým som pracoval pre rôzne média, Slovenský rozhlas, Hospodárske noviny, Roľnícke noviny so zameraním na životné prostredie, ale neskôr mi pribudla aj ekonomika. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

141 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu