
Platiaci bez práv
Dosť však náreku nad tak prospešným opatrením. Skúsenosť, s ktorou sa chcem podeliť je osobná a nie žiaľ ojedinelá.
Využil som poslednú šancu cestovať vlakom pred platnosťou vyššie spomenutého opatrenia. O kvalite cestovania rád pomlčím, každý z nás pozná výberové vozne v najvyťaženejších vlakoch pred víkendom. Na moje nešťastie vlak mal 90-minútové meškanie a, samozrejme, som omeškal prípojový vlak. Ako inak nebola zabezpečená náhradná doprava tak, ako to poznáme napr. pri leteckej doprave. A noc som mohol tráviť na vlakovej stanici, keby nebolo odvozu autom. ZSSK mi nielenže nezabezpečila objednanú službu, dokonca ma donútila cestovať osobným automobilom, čím mi spôsobila dodatočné náklady. 36 km nie je síce diaľka, ale stráca sa potom zmysel cestovania verejnou vlakovou dopravou.
Sťažnosť
Už raz v minulosti som sa s podobným problémom obrátil na ZSSK a bolo mi vyhovené a cestovné v plnej výške preplatené. Teraz však nie! Vrátiť mi chcú neuveriteľných 1,46 eur.
Vtipnejšie to vyznieva aj z dôvodu, že náhradu škody spôsobenej meškaním vlaku upravuje členským štátom Nariadenie EÚ. Slovenská republika ako jedna z krajín použila výnimku na vnútroštátnu prepravu, pri ktorej nemusí odškodniť svojich platiacich zákazníkov a nevníma nás cestujúcich ako svojich klientov.
Kvantita namiesto kvality
Kvalita poskytovania služieb ZSSK bola, je a v budúcnosti bude katastrofálnejšia. Mám obavu, že sa budú zhoršovať služby, vozne a cestovanie vlakmi všeobecne upadne. Nebudem však jediný, ktorého takéto služby odradia od cestovania vlakom a vytlačia do autobusov alebo do cestovania autom, ak nepríde k náprave.
Ďakujem za šírenie blogu aj na VYBRALI.SME.SK
Zdroje:
http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-10-282_sk.htm
http://www.slovakrail.sk/sk/o-spolocnosti/casto-kladene-otazky.html
http://www.aktuality.sk/clanok/265749/bezplatne-vlaky-vyuzilo-v-prvy-den-48-000-ludi/