Bezplatné vlaky vyriešia všetky problémy Železničnej spoločnosti Slovensko

Bezplatné vlaky sú realitou už týždeň. Hneď v prvý deň využilo služby Železničnej spoločnosti Slovensko (ďalej len ZSSK) bez platenia 48 000 ľudí. Krásne číslo hodné prezentovania. Ak by všetkých týchto 48 000 ľudí boli študenti a cestovali z Bratislavy do Dolného Kubína pri 6 eurovom cestovnom lístku pre jednu osobu, ušlá strata predstavuje za túto jazdu 288 000 eur za jeden deň. Ak by títo študenti cestovali domov z Bratislavy dvakrát do mesiaca počas jedného roka domov, náklady by sa vyšplhali na 6, 91 mil. eur. Len pri tejto jednej skupine a jednosmernej ceste, tak predstavuje toto opatrenie polovicu ohlasovaných nákladov prezentovaných premiérom. Uznávam, ide o príklad pritiahnutý za vlasy. No ukazuje absoruditu tohto opatrenia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu
(zdroj: Cynicka obluda)

Platiaci bez práv

Dosť však náreku nad tak prospešným opatrením. Skúsenosť, s ktorou sa chcem podeliť je osobná a nie žiaľ ojedinelá. 

Využil som poslednú šancu cestovať vlakom pred platnosťou vyššie spomenutého opatrenia. O kvalite cestovania rád pomlčím, každý z nás pozná výberové vozne v najvyťaženejších vlakoch pred víkendom. Na moje nešťastie vlak mal 90-minútové meškanie a, samozrejme, som omeškal prípojový vlak. Ako inak nebola zabezpečená náhradná doprava tak, ako to poznáme napr. pri leteckej doprave. A noc som mohol tráviť na vlakovej stanici, keby nebolo odvozu autom. ZSSK mi nielenže nezabezpečila objednanú službu, dokonca ma donútila cestovať osobným automobilom, čím mi spôsobila dodatočné náklady. 36 km nie je síce diaľka, ale stráca sa potom zmysel cestovania verejnou vlakovou dopravou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sťažnosť

Už raz v minulosti som sa s podobným problémom obrátil na ZSSK a bolo mi vyhovené a cestovné v plnej výške preplatené. Teraz však nie! Vrátiť mi chcú neuveriteľných 1,46 eur.

Vtipnejšie to vyznieva aj z dôvodu, že náhradu škody spôsobenej meškaním vlaku upravuje členským štátom Nariadenie EÚ. Slovenská republika ako jedna z krajín použila výnimku na vnútroštátnu prepravu, pri ktorej nemusí odškodniť svojich platiacich zákazníkov a nevníma nás cestujúcich ako svojich klientov.

Kvantita namiesto kvality

Kvalita poskytovania služieb ZSSK bola, je a v budúcnosti bude katastrofálnejšia. Mám obavu, že sa budú zhoršovať služby, vozne a cestovanie vlakmi všeobecne upadne. Nebudem však jediný, ktorého takéto služby odradia od cestovania vlakom a vytlačia do autobusov alebo do cestovania autom, ak nepríde k náprave.

SkryťVypnúť reklamu

Ďakujem za šírenie blogu aj na VYBRALI.SME.SK

Zdroje:

http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-10-282_sk.htm

http://www.slovakrail.sk/sk/o-spolocnosti/casto-kladene-otazky.html

http://www.aktuality.sk/clanok/265749/bezplatne-vlaky-vyuzilo-v-prvy-den-48-000-ludi/

Ján Raclavský

Ján Raclavský

Bloger 
Politik
  • Počet článkov:  119
  •  | 
  • Páči sa:  61x

Odborník na verejnú správu, štátnu správu a samosprávu. Zaujímajúci sa o dianie, problémoch a procesoch na ministerstve vnútra. Nezávislý poslanec mestského zastupiteľstva v rokoch 2010-2018.Raclavský JánPropagujt Zoznam autorových rubrík:  Verejná správaDolný KubínPolitikaSpoločnosťNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu