
MFK Dolný Kubín
Prvým bodom bola podpisová akcia: Za zachovanie organizovaného futbalu v meste Dolný Kubín, ktorá obsahovala 3 základné body:
a. som za zachovanie činnosti MFK v doterajšom rozsahu a úrovni,
b. som za to, aby mesto Dolný Kubín prispievalo na činnosť MFK v rozsahu primeranom súťažiam mužstiev MFK,
c. som za rekonštrukciu letného štadióna s pomocou štátnej dotácie s podmienkou transparentnosti jej použitia.
Dôležitým momentom bolo doplnenie vyššie spomenutých požiadaviek o dofinancovanie A-mužstva a vyčlenenie 30 000 eur.
Aká je teda úloha mesta.
Spracovať koncepciu športu – to je to čo chýba, a k čomu nás zaväzuje nie len uznesenie zastupiteľstva 95/2015, ale aj nový zákon o športe. Áno, potrebujeme spraviť tento prvotný krok. Je dôležitý pre stanovenie si prioritne podporovaných športov v meste. Keďže máme množstvo úspešných športovcov v rôznych oblastiach športu musia byť jasne stanovené pravidlá. Koncepcia musí obsahovať analýzu súčasného stavu a finančnú podporu športu podľa kľúča, ktorý by bral do úvahy napr.: počet športujúcich detí, úspech v súťažiach a prezentáciu mesta. Podpora športujúcej mládeže je nevyhnutná a mesto by v nej malo pokračovať naďalej. (blog)
Myšlienka prenájmu letného štadióna je správna, pri hľadaní najvhodnejšieho nájomcu mesto musí postupovať na základe vyhlásenia verejnej súťaže. Nevzniknú tak pochybnosti o budúcom nájomcovi. Podmienky súťaže musia byť nastavené jasne a so zreteľom na možné budúce náklady spojené s celkovou rekonštrukciou letného štadióna, hlavne rozdelením nákladov na rekonštrukciu medzi nájomníka a nájomcu. V súčasnosti sme na rekonštrukciu letného štadióna vyčlenili financie z mestského rozpočtu. (blog)
Aj MFK Dolný Kubín by malo prehodnotiť svoje zameranie, prioritou by sa mali stať deti a mládež, vychovať si tak hráčov pre A-mužstvo. Potrebné je zapojiť do svojej činnosti viac rodičov. Právna subjektivita ja vecou rozhodnutia vedenia MFK a nie zastupiteľstva mesta, tak ako sa to podsúva.
Dotačný mechanizmus
Stará známa pesnička. Občianske združenia si podajú žiadosť, komisia posúdi správnosť vyplnených údajov a odporúča zastupiteľstvu schválenie výšky dotácie pre konkrétne subjekty.
Pri tomto bode si každý rok neodpustím požiadavku na zmenu prideľovania dotácií na nový moderný a občiansky aktívnejší model participatívneho rozpočtu. Je to model, ktorý do rozhodovania o pridelení financií zapája občanov, ktorí sa môžu rozhodnúť aký typ projektu, aktivity chcú podporiť zo svojich daní formou hlasovania.
Nezávislý hlavný architekt mesta
S kvalitou života v meste úzko súvisí jeho rozvoj. Súčasťou dobre fungujúceho mesta je dostupnosť a kvalita služieb, možnosť adekvátneho zamestnania, možnosť a priestor na aktívne trávenie voľného času, lokality na medzigeneračné stretávania sa, výchovou detí a mládeže.
Skĺbiť všetky tieto komponenty a dať im kvalitatívne koncepčný ráz má za úlohu hlavný architekt mesta. Hlavnou úlohou bude „vyťažiť“ z verejného priestoru maximum pri zachovaní jeho charakteristických čŕt, schopných ponúknuť obyvateľom adekvátny priestor na realizáciu.
Rokovania na úrovni mesta pokračujú a spolu s odborníkmi, ktorí pripravujú model nezávislého hlavného architekta, pevne veríme, že sa nám podarí uviesť do života tento inštitút, ktorý dlhodobo pomôže rozvoju mesta.
Sporný predaj pozemku v centre mesta
Pri nakladaní s majetkom mesta musí byť zastupiteľstvo obzvlášť pozorné. Nejde len o prevod vlastníckych práv za hodnotu schválenú v zastupiteľstve, ale aj vyjadrenie postoja pri nakladaní s majetkom nás kubínčanov.
V poslednej dobe sa valí kritika na stavebný úrad, kvôli viacerým sporným stavbám – napr. na ul. ČSA armády, ul. Jánošková,....
Osobitnú pozornosť si vyžiadal predaj pozemku pod Cukrárňou v centre. Celkovú výmeru 59 m2 navrhovalo vedenie mesta predať za cenu bežnú v tejto lokalite 50 eur/m2, pri zastavanej ploche (čo predstavuje len za 17 m2) vo zvýšenej sadze 100 eur/m2 (celkové navýšenie sumy je 850 eur). Dôvodom takéhoto postupu bolo, že sa po dostavbe zistilo zabratie pozemku mesta a investorovi „horel“ termín na kolaudáciu z dôvodu financovania projektu z EÚ prostriedkov.
Na zastupiteľstve som položil tieto otázky, na ktoré som nedostal adekvátnu odpoveď:
a. na základe akých kritérií sa rozhoduje vedenie mesta či stavebníkovi pomôže pri legalizácii stavby predajom pozemku alebo sa s ním bude súdiť,
b. prečo si zabratie pozemku nevšimli zamestnanci stavebného úradu,
c. ako je možné, že od investora požadujeme zvýšenú sadzbu len za 17 m2 a nie za celý predávaný pozemok (59 m2).
Ponúkol som riešenie vo forme nezávislého hlavného architekta mesta. Tento inštitút má odľahčiť prácu stavebného odboru a má byť koncepčným riešením tvorby verejného priestoru v meste.
Materiály zo zastupiteľstva:TU
So šírením blogu môžete pomôcť aj cez VYBRALI.SME.SK