reklama

Keď sa oplatí kúpiť lístok u tetušky za okienkom

O kvalite osobnej železničnej prepravy sa vedú nielen krčmové, ale aj vysoko politické diskusie. Ja by som chcel prispieť vlastnou skúsenosťou. Neviem, či to bude negatívna alebo pozitívna reklama. Taký je však život sám, nie je len čierny alebo biely.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Obrázok blogu

Po dlhej dobe som zo svojho rodného mesta odchádzal ako inak vlakom. Zakúpil som si on-line lístok cez web stránku železníc. Tí, ktorí ste už využili túto službu, určite viete, aká je nezmyselne komplikovaná a vyžaduje od vás pomaly rodné mená vašich starých rodičov.

Lístok som mal kúpený a s kľudným svedomím som sa dostavil na stanicu. A tak som vynechal klasickú tortúru pri okienku na stanici. Vravím si, že všetko klapne, počasie nebolo extrémne, vlak ani výhybky nezamrznú tak, ako v Bratislave. Čo čert nechcel tá naša „Oravka“ (pre tých, čo nevedia domácke označenie regionálneho spoja) sa niekde na lazoch pokazila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

5 minút pred príchodom vlaku som započul milú tetušku za okienkom ako sa rozpráva so svojou kamarátkou o varení, pečení a medzi rečou aj o tom, ako sa pokazil vlak. Našťastie som to započul aj ja. Podišiel som ku okienku a spýtal sa tetušky za okienkom, či som počul správne. Teta s úsmevom a kľudom Angličana mi potvrdila informáciu. Potešil som sa, žiaden iný vlak už dnes nepôjde a autobus vám odišiel pred 5 minútami. Pomyslel som si, vybraným slovníkom, ešteže tetuška informovala všetkých cestujúcich – čakajúcich!

Našťastie človek má dobrých známych a do Kraľovian, odkiaľ mi ide rýchlik do Bratislavy, ma zaviezol kamarát.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďakujem Smolo!

Po príchode do Bratislavy som sa rozhodol celú situáciu riešiť. Na ŽSSK som odoslal e-mail s reklamáciou služby, pri okienku nepochodíte, tetušky to nevybavujú (ale nezabudnite si pýtať potvrdenie o meškaní vlaku na stanici). Reklamoval som meškanie „Oravky“ a žiadal navrátenie cestovného za neposkytnutú službu – preprava Dolný Kubín – Kraľovany. Po 2 týždňoch, celkom promptne, mi prišla odpoveď. Pre mňa prekvapujúca. Vrátili mi cenu plného cestovného lístka Dolný Kubín – Bratislava. Samozrejme, potešilo ma to, koho nie.

Myslím si, že takéto neuvážené konanie môže stáť túto spoločnosť zbytočne veľa. Nebolo to tak dávno (2010), čo sa napumpovali do tejto spoločnosti 205 mil. eur. Stačí pristupovať k spravovaniu financií zodpovedne a uvážlivo. Toto ich síce nezachráni, ale vypovedá o prístupe k práci niektorých ľudí v spoločnosti ŽSSK.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďakujem ŽSSK za 11 eur, len už nepýtajte milióny zo štátneho rozpočtu.

P.S. : V článku používam skratku ŽSSK, oficiálna je ZSSK. Kto pozná dôvody oficiálnej skratky budem rád, ak mi ich napíšte.

Ak vás môj blog zaujal podporte ho aj na vybrali.sme.sk

Ján Raclavský

Ján Raclavský

Bloger 
Politik
  • Počet článkov:  118
  •  | 
  • Páči sa:  56x

Odborník na verejnú správu, štátnu správu a samosprávu. Zaujímajúci sa o dianie, problémoch a procesoch na ministerstve vnútra. Nezávislý poslanec mestského zastupiteľstva v rokoch 2010-2018.Raclavský JánPropagujt Zoznam autorových rubrík:  Verejná správaDolný KubínPolitikaSpoločnosťNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu