
No na druhej strane vytvára mnohé nároky na kvalitnú verejnú infraštruktúru.
Vyspelé mestá na svojom území uplatňujú viaceré dopravné riešenia. Súčasťou, ktorých je dostatočná a kvalitná cestná infraštruktúra, dostupná a lacná verejná mestská doprava, a v neposlednom rade regulácia statickej dopravy. V niektorých mestách sa ustálili koncept tzv. „zelených zón“ so zákazom vstupu automobilovej dopravy vo vyhradených častiach. (napr. Hamburg, Helsinki)
Nás naproti tomu čakajú viaceré opravy ciest a investície do zlepšenia technického stavu infraštruktúry. V oblasti cyklociest vedenie mesta absolútne zlyhalo, v meste neexistuje žiadna bezpečná cyklodoprava. Dlhodobým problémom v centre mesta bolo parkovanie. Hlavne v poobedných hodinách bol zázrak zaparkovať (stačí si spomenúť, ako sme krúžili, kým sme našli voľné miesto) a tak pohodlne čokoľvek vybaviť. Od 1. júna sme preto pristúpili k riešeniu statickej dopravy – vytvorením systému regulovaného parkovania, na ktorom vedenie mesta pracovalo od 2008.
Koncepcia regulácie a rozvoja statickej dopravy
S cieľom vytvoriť bezpečnú a ekologickú zónu pre ľudí na trávenie voľného času s rodinou a priateľmi sa v historických centrách miest zavádza regulované parkovanie ako prvé. Primárnou úlohou regulácie nie vybrať financie, ale znížiť počet parkujúcich áut a vytvoriť priestor pre kultúrne a spoločenské vyžitie.
Preto sa prvá fáza riešenia statickej dopravy vypracovaná vedením mesta a schválená zastupiteľstvom 25. 06. 2015 zameriava na Staré mesto a priľahlé ulice, ktoré tvoria (by mali tvoriť) kultúrne a spoločenské centrum v našom meste.
Na zníženie negatívnych dopadov regulovaného parkovania na prevádzky so sídlom na Nám. P. O. Hviezdoslava je nutné podporiť život v centre. A to naštartovaním kultúrnych a spoločenských aktivít, v spolupráci s Mestským kultúrnym strediskom, obnovou činnosti v priestoroch Kina Choč a cielenou finančnou podporou aktivít zameraných na historické centrum pre občianske združenia, rôzne iniciatívy a jednotlivcov.
Máme čo robiť, POĎME do TOHO!
Podnety, ktoré som riešil v rámci plateného parkovania
PLATENÉ PARKOVANIE V MESTE http://bit.ly/1Oa4qkf
VYBAVTE SI PARKOVACIU KARTU http://bit.ly/1YaIUOz
STATICKÁ DOPRAVA - OTÁZKY, ODPOVEDE – zásobovanie http://bit.ly/1Y2OvpT
STATICKÁ DOPRAVA - OTÁZKY, ODPOVEDE – služobné autá http://bit.ly/212DKTR
STATICKÁ DOPRAVA - OTÁZKY, ODPOVEDE - vodorovné značenie http://bit.ly/1YjR1IP
STATICKÁ DOPRAVA - OTÁZKY, ODPOVEDE - platnosť lístka v zónach http://bit.ly/1WJCh6w
Dokumenty:
1) Koncepcia regulácie a rozvoja statickej dopravy v meste Dolný Kubín
2) I. etapa rozvoja a regulácie statickej dopravy v centre mesta Dolný Kubín
Článok môžete podporiť aj na VYBRALI.SME.SK