Platené parkovisko a oživenie centra mesta

Všetky väčšie mestá, nielen na Slovensku, ale v celom svete, trpia pod náporom automobilovej dopravy. Tá je na jednej strane životodárnou žilou pulzujúcich miest prinášajúcou hospodársky rast.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

No na druhej strane vytvára mnohé nároky na kvalitnú verejnú infraštruktúru.

Vyspelé mestá na svojom území uplatňujú viaceré dopravné riešenia. Súčasťou, ktorých je dostatočná a kvalitná cestná infraštruktúra, dostupná a lacná verejná mestská doprava, a v neposlednom rade regulácia statickej dopravy. V niektorých mestách sa ustálili koncept tzv. „zelených zón“ so zákazom vstupu automobilovej dopravy vo vyhradených častiach. (napr. Hamburg, Helsinki)

Nás naproti tomu čakajú viaceré opravy ciest a investície do zlepšenia technického stavu infraštruktúry. V oblasti cyklociest vedenie mesta absolútne zlyhalo, v meste neexistuje žiadna bezpečná cyklodoprava. Dlhodobým problémom v centre mesta bolo parkovanie. Hlavne v poobedných hodinách bol zázrak zaparkovať (stačí si spomenúť, ako sme krúžili, kým sme našli voľné miesto) a tak pohodlne čokoľvek vybaviť. Od 1. júna sme preto pristúpili k riešeniu statickej dopravy – vytvorením systému regulovaného parkovania, na ktorom vedenie mesta pracovalo od 2008.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Koncepcia regulácie a rozvoja statickej dopravy

S cieľom vytvoriť bezpečnú a ekologickú zónu pre ľudí na trávenie voľného času s rodinou a priateľmi sa v historických centrách miest zavádza regulované parkovanie ako prvé. Primárnou úlohou regulácie nie vybrať financie, ale znížiť počet parkujúcich áut a vytvoriť priestor pre kultúrne a spoločenské vyžitie.

Preto sa prvá fáza riešenia statickej dopravy vypracovaná vedením mesta a schválená zastupiteľstvom 25. 06. 2015 zameriava na Staré mesto a priľahlé ulice, ktoré tvoria (by mali tvoriť) kultúrne a spoločenské centrum v našom meste.

Na zníženie negatívnych dopadov regulovaného parkovania na prevádzky so sídlom na Nám. P. O. Hviezdoslava je nutné podporiť život v centre. A to naštartovaním kultúrnych a spoločenských aktivít, v spolupráci s Mestským kultúrnym strediskom, obnovou činnosti v priestoroch Kina Choč a cielenou finančnou podporou aktivít zameraných na historické centrum pre občianske združenia, rôzne iniciatívy a jednotlivcov.

SkryťVypnúť reklamu

Máme čo robiť, POĎME do TOHO!

Podnety, ktoré som riešil v rámci plateného parkovania

PLATENÉ PARKOVANIE V MESTE http://bit.ly/1Oa4qkf

VYBAVTE SI PARKOVACIU KARTU http://bit.ly/1YaIUOz

STATICKÁ DOPRAVA - OTÁZKY, ODPOVEDE – zásobovanie http://bit.ly/1Y2OvpT

STATICKÁ DOPRAVA - OTÁZKY, ODPOVEDE – služobné autá http://bit.ly/212DKTR

STATICKÁ DOPRAVA - OTÁZKY, ODPOVEDE - vodorovné značenie http://bit.ly/1YjR1IP

STATICKÁ DOPRAVA - OTÁZKY, ODPOVEDE - platnosť lístka v zónach http://bit.ly/1WJCh6w

Dokumenty:

1) Koncepcia regulácie a rozvoja statickej dopravy v meste Dolný Kubín

2) I. etapa rozvoja a regulácie statickej dopravy v centre mesta Dolný Kubín

SkryťVypnúť reklamu

Článok môžete podporiť aj na VYBRALI.SME.SK

Ján Raclavský

Ján Raclavský

Bloger 
Politik
  • Počet článkov:  119
  •  | 
  • Páči sa:  61x

Odborník na verejnú správu, štátnu správu a samosprávu. Zaujímajúci sa o dianie, problémoch a procesoch na ministerstve vnútra. Nezávislý poslanec mestského zastupiteľstva v rokoch 2010-2018.Raclavský JánPropagujt Zoznam autorových rubrík:  Verejná správaDolný KubínPolitikaSpoločnosťNezaradené

Prémioví blogeri

Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

319 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu