Stavanie je umenie - Európsky sen

Aj keď máme na Slovensku určite viacero tém, ktoré si zaslúžia viac pozornosti, dnes sa nechcem týmto témam venovať. Zaujali ma „výnimočné“ investičné projekty v krajinách EÚ. Žiaľ sú to stavby, ktoré neplnia svoj účel aj keď boli preinvestované milióny eur. Možno aj tu treba hľadať zárodky krízy, ktorá trvá v Európe 5 rokov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Uvediem pár príkladov, ak viete aj o iných ocením keď mi ich v správe pošlete.:

1. príklad

Čas stavebného boomu a relatívnej istoty prísunu peňazí v Španielsku znamenal raj pre staviteľov. Stavalo sa všetko a všade. Prvou stavbou je diaľnica MP-203. Tá síce stojí, ale nemá žiadne napojenie na existujúce cesty. Darmo by ste tam hľadali autá, zato túlavých zvierat je tam ako maku. Španielsko sa pýši najväčšou sieťou diaľničných ciest v Európe - 15 621 km. No ak ich budú stavať naďalej tak, ako povestnú diaľnicu MP-203, nikam sa po nich nedostanete.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Link TU

2. príklad

Ďalším príkladom je opäť Španielsko. Táto krajina to jednoducho vie. Asi vďaka takýmto investíciám je krajina po uši zadĺžená, čo ma vplyv aj na zamestnanosť a kúpu bytov. A je ďalším adeptom nasledovať Grécko na jeho ceste do bankrotu. Mestečko Sesena bolo vybudované pre 30 000 ľudí, teraz však zíva prázdnotou. Viac asi k tomu nie je čo dodať.

Link TU

3. príklad

Aby som nebol len na juhu Európy, zavítame aj do krajiny, ktorá je považovaná za motor Európy, a jednu z najsilnejších ekonomík na svete. Ani jej sa nevyhli zaujímavé investície. Ak považujeme Nemcov za precíznych, tak pri stavbe terminálu na letisku Willyho Brandta v Berlíne sa kopli a to poriadne. V 6 rokov trvajúcej stavbe, ktorá stála cez 4 mld. eur, sa nedá vypnúť osvetlenie. Hlavný vedúci technologickej časti tvrdí: „Ešte nie sme takí pokročilí, aby sme vedeli ovládať osvetlenie.“ Na preinvestované 4 mld. eur celkom zaujímavé vysvetlenie.

SkryťVypnúť reklamu

Link TU


4. príklad

Tú síce nejde o nepodarenú stavbu, ale keď je cena najdôležitejším kritériom, môže to znamenať, že ju nebude mať kto postaviť. Čínska spoločnosť sa zaviazala postaviť diaľnicu 2-krát lacnejšie ako konkurenti. No poľskí robotníci sa im nehrnuli do práce, tak si robotníkov doviezla spoločnosť až z Číny. Poliaci môžu dúfať, že nešetrili aj na materiály.

Link TU


Ak článok stojí za šírenie, dajte mu hlas aj VYBRALI.SME.SK

Ďakujem

Ján Raclavský

Ján Raclavský

Bloger 
Politik
  • Počet článkov:  116
  •  | 
  • Páči sa:  30x

Odborník na verejnú správu, štátnu správu a samosprávu. Zaujímajúci sa o dianie, problémoch a procesoch na ministerstve vnútra. Nezávislý poslanec mestského zastupiteľstva v rokoch 2010-2018.Raclavský JánPropagujt Zoznam autorových rubrík:  Verejná správaDolný KubínPolitikaSpoločnosťNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

278 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

722 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
SkryťZatvoriť reklamu