
Uvediem pár príkladov, ak viete aj o iných ocením keď mi ich v správe pošlete.:
1. príklad
Čas stavebného boomu a relatívnej istoty prísunu peňazí v Španielsku znamenal raj pre staviteľov. Stavalo sa všetko a všade. Prvou stavbou je diaľnica MP-203. Tá síce stojí, ale nemá žiadne napojenie na existujúce cesty. Darmo by ste tam hľadali autá, zato túlavých zvierat je tam ako maku. Španielsko sa pýši najväčšou sieťou diaľničných ciest v Európe - 15 621 km. No ak ich budú stavať naďalej tak, ako povestnú diaľnicu MP-203, nikam sa po nich nedostanete.
Link TU
2. príklad
Ďalším príkladom je opäť Španielsko. Táto krajina to jednoducho vie. Asi vďaka takýmto investíciám je krajina po uši zadĺžená, čo ma vplyv aj na zamestnanosť a kúpu bytov. A je ďalším adeptom nasledovať Grécko na jeho ceste do bankrotu. Mestečko Sesena bolo vybudované pre 30 000 ľudí, teraz však zíva prázdnotou. Viac asi k tomu nie je čo dodať.
Link TU
3. príklad
Aby som nebol len na juhu Európy, zavítame aj do krajiny, ktorá je považovaná za motor Európy, a jednu z najsilnejších ekonomík na svete. Ani jej sa nevyhli zaujímavé investície. Ak považujeme Nemcov za precíznych, tak pri stavbe terminálu na letisku Willyho Brandta v Berlíne sa kopli a to poriadne. V 6 rokov trvajúcej stavbe, ktorá stála cez 4 mld. eur, sa nedá vypnúť osvetlenie. Hlavný vedúci technologickej časti tvrdí: „Ešte nie sme takí pokročilí, aby sme vedeli ovládať osvetlenie.“ Na preinvestované 4 mld. eur celkom zaujímavé vysvetlenie.
Link TU
4. príklad
Tú síce nejde o nepodarenú stavbu, ale keď je cena najdôležitejším kritériom, môže to znamenať, že ju nebude mať kto postaviť. Čínska spoločnosť sa zaviazala postaviť diaľnicu 2-krát lacnejšie ako konkurenti. No poľskí robotníci sa im nehrnuli do práce, tak si robotníkov doviezla spoločnosť až z Číny. Poliaci môžu dúfať, že nešetrili aj na materiály.
Link TU
Ak článok stojí za šírenie, dajte mu hlas aj VYBRALI.SME.SK
Ďakujem