
Existujú aj ďalšie významné oblasti, ktoré sú problematické medzi ZMOSO-m a vládou SR, kde ZMOS musí hájiť samosprávy:
- zabezpečiť spracovanie komplexného auditu verejnej správy, ktorý bude na základe dôsledného a objektívneho poznania východiskovej skutočnosti a posúdenia merateľných ukazovateľov s dostatočnou výpovednou hodnotou dávať jasné odporúčania na riešenie problematických okruhov vo verejnej správe. ZMOS sa tu stavia alibisticky, pretože nemôže hodiť celý audit na štát a neponúknuť vlastné riešenia. Vlastný model fungovania verejnej správy na Slovensku a predstava samostných miest a obcí je viac ako vítaná,
- podpísanie kolektívnej zmluvy na rok 2014 prinúti obce a mestá vydať zo svojich rozpočtov viac finančných prostriedkov na mzdy zamestnancov. Tieto finančné prostriedky nie sú kryté aj vzhľadom na bod č. 4, ktorý tu uvádzam,
- nevyriešené dofinancovanie oprávnených výdavkov, ktoré boli predložené v žiadostiach o platbu do 30. septembra 2013 v rámci nenávratných finančných príspevkov z fondov EÚ. Oneskorené dofinancovanie EÚ projektov je pre niektoré obce existenčným problémom,
- a v neposlednom najväčší problém, vrátiť podiel obcí na výnose dane z príjmov fyzických osôb na výšku 70,3% . Tu len dodám, že ZMOS dobehlo jeho vlastné, zlé strategické rozhodnutie, keď odmietlo rokovať s Ministerstvo financií SR o daňovom mixe, ktorý by zabezpečil samospráve väčšiu stabilitu pri hospodárskych výkyvoch a hlavne pri politických rozhodnutiach štátu.
Dúfam, že sa poučili a nebudú príjmať a prezentovať krátkodobé pohľady, ale riešiť koncepčne a systematicky samosprávu na Slovensku.
Ďakujem za podporu aj na VYBRALI. SME.SK