Keška na prameni Myslavského potoka

Len nedávno ma zaujalo spojenie geocachingu s turistikou. Keďže vonku bolo pomerne teplo, zvolil som túru spojenú s hľadním kešiek a nielen ich, túru vhodnú pre rodiny s deťmi.

Pri prechádzaní trás pre celoslovenský letný zraz turistov v Košiciach ma kamarátka Eva nechala hľadať kešku na vyhliadke Drienkova skala. Nájdenie a údržba kešky ma zaujala. Odvtedy som našiel ich len niekoľko. Napriek tomu som jednu založil na základe skúseností z turistiky. Dnes by sme ju mali ísť hromadne odloviť s našim turistickým klubom.

Cesta popri Myslavskom potoku

Na náš klubový výlet sa dnes pridávajú viacerí hostia - rodiny s deťmi. Dvaja chlapci sa tešia na ďalšie svoje odlovené kešky. Včera sa mi ozvala nová turistka Stanka, ktorá sa bude rada držať na čele peletónu. Pochod začíname vystúpením z autobusu na križovatke v Nížnom Klatove. Najprv musíme prejsť dedinou okolo futbalového ihriska a ulicou s rodinnými domami. Potom nás čaká dlhá spevnená cesta lesom popri chatovej osade. Celý čas sa okolo nás vinie Myslavský potok. Naša cesta vedie dolinou obohnanou vysoký svahmi po oboch stranách. Pozorujeme ešte spiaci les. Podarí sa nám zazrieť niekoľko sŕn na jednom zo svahov. Míňame včelín a niekoľko odbočiek. Cesta nám ubieha celkom rýchlo až sa dostávame na jej asfaltový koniec.

Prameň Myslavského potoka

Počkáme na posledných turistov a potom vediem skupinu volne lesom popri Myslavskom potoku. Spočiatku sa držíme lesnej cesty. Tá sa však oddeluje a tak už len sledujeme stále strmší a členitejší terén v blízkosti potoka. Ešte pár sto metrov a sme na mieste, ktoré môžeme považovať za jeho prameň. Pri tej mláčke porozprávam o základoch geokešingu. Doplní ma ešte skúsenejší mladý geokešer. V lese pri prameni som pred týždňom skryl tri pekné razené odznaky nášho klubu. Nechám ich hľadať spolu s mojou keškou. Zisťujem, že hľadajú len rodiny s deťmi. Pre starších tutristov to až taká zábava nie je. Najdlhšie trvá hľadanie odznaku na strome. Strom je totiž len stromček, takže tento pojem nezabral presne. Chlapci víťazoslavne nachádzajú moju kešku. Je pekne skrytá. Nechám ich vytradovať predmety. Pôvodne je ich tam až desať. Následne mením svoj odznak za odznak ďalšieho klubu KT Víkend, na ktorý sa tak teším.

Nasleduje zvyšok stúpania na chatu Lajošku. Je vzdialená asi len 0,5 km, avšak výstup je riadne strmý. Musíme sa ešte pár krát zastaviť na cestách, ktoré križujú našu trasu. Stanka má radosť, keď jej požičiavam a predvádzam moje turisitické palice. Výrazne jej pomáhajú pri stúpaní. Pred záverečným nepríjemným výstupom to väčšina skupiny vzdáva a idú obchádzkou. Beriem pár mladších turistov a vystúpame priamo hore na ČTZ, kde čakáme na zvyšok skupiny. Sme niekoľko sto metrov od chaty, nejak sme sa netrafili. Pamätal som si trochu inú trasu. Namierime si to ešte raz k chate. Cestou ma chlapci upozornia na ďalšiu kešku na strome. Je treba vyliezť asi 6 m vysoko, za čo vďačím jednému z nich.

Na chate majú klasicky pivo, čaj a guláš. Máme dobrý čas na obedňajšiu pauzu a relax. Stanka má rada pivo a ja ako večný šofér čaj. Presne naopak :-). Polovica skupiny odchádza skorej na Jahodnú. My zvyšní ešte zapózujeme pre chatou, zaboxujeme na boxovacom vreci vedľa chaty a ideme smer Jahodná s plánom uloviť ešte pár kešiek. Na ceste je trochu ľadu, bezpečnejšie pre mňa je teda natiahnuť protišmykové návleky. Túto cestu sme už prešli aspoň 100 x. Pri rázcestníku na Pišiverkách odlovíme ďalšiu kešku. Nápoveda je dosť zložitá. Na zvyšku trasy vidíme podľa mapy kešku stovky metrov od cesty. Chlapci ma presviedčajú, aby sme tam išli. Naša cesta k nej výrazne klesá. Dostávame sa k Jegorovmu prameňu, pod ktorým vyviera potom Vrbica. Keška je neďaleko v lese veľmi dobre zamaskovaná. Vďaka chlapcom za nové skúsenosti z lovenia. Zvyšok našej skupiny ide už priamo na Jahodnú mimo. Po odlovení kešky sa ocitáme na cyklo-trase tesne nad Jahodnou. Po nej pohodlne zídeme dole k lyžiarskemu stredisku. Tam sa stretávame z dospelými z našej skupiny.

Autobus sme nestihli a tak máme ešte skoro dve hodiny času na ďalší. Tento čas trávime v podniku pod svahom. Na mape si vyberám ďalšiu kešku. Opäť tak pol kilometra od nás. Deti sa zdajú byť v plnej kondícii. Beriem ich všetky štyri a ideme k nej priamo lesom. Vyplašíme však troch dospelých diviakov. preto si zbytok cesty pískame a hulákame. Chlapci sú opäť šikovní pri ulovení kešky. Keďže sme sa dostali na lesnú cestu s altánkom, je pre nás pohodlnejšie vrátiť sa po nej späť. Zvyšný čas do odchodu autobusu trávime v podniku. Niektorým z nás sa chce z počúvanej hudby tancovať. Autobus nás potom odváža z Jahodnej do Košíc.

Jegorov prameň
Radoslav Medzihradský

Vyštudoval som IT odbor a momentálne pracujem ako senior web developer. Vo voľnom čase sa rád venujem bojovým športom a výkonnostnej turistike. Organizujem túry pre turistický klub KVT Košičan a som funkcionárom Klubu Slovenských turistov pre Košice. Tiež rád varím, pestujem citrusy a niekedy štepím stromy. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné