
Talianska doprava nie jebohviečo. Samotní Taliani sa stažujú, že majú úzke cesty, málo miesta naparkovanie, že dopravné prostriedky (električky, autobusy, vlaky...) súzastaralé, že sú veľké zápchy v špičke, že si spoje chodia ako chcú...
Mňa samotnú však fascinuje niekoľko vecí:
Talian nemá problém sadnúť si do auta aj keď maltri drinky v bare
Talian nemá problém šoférovať, fajčiť atelefonovať naraz
Talian nemá problém zaparkovať auto uprostredcesty, vedľa auta parkujúceho na okraji cesty (čím sa vytvoria dva radyáut), pri električkovej trati...
Talian očividne nemá problém dostať saz parkoviska, keď okolo jeho auta parkujú ďalšie štyri v každomsmere
Talian nemá problém telefonovať, hoci riadielektričku
Talian nemá problém ísť na červenú (či už jechodec alebo šofér)
Talian proste nemá problém.
Tak bol dnes štrajk. Vedelisme o tom, napriek tomu sme sa však veľmi nemúdro rozhodli ísť nakúpiť doLidla.
Lidl (taliansky čítaj Lidel)je od nás vzdušnou čiarou vzdialený asi 3,5 km. Dá sa k nemu dostať celkomjednoducho. Nastúpili sme na električku 7 a vystúpili pri žltej linke metra.Bola zatvorená. Chceli sme sa prejsť peši, ale radšej sme to vzdali. Nasadlisme teda opäť na 7čku tým istým smerom a odviezli sa až na zastávku električky4. Čakáme, čakáme, čakáme...samozrejme opačným smerom išli 4ky tri, našim anijedna. Zistili sme, že autobus 70 tiež nie je taký zlý nápad a asi po 45minútach sme boli v obchode.
Z obchodu sme sa chcelidostať rovnakou cestou. 4ka samozrejme nešla, tak sme šli pozrieť, ako tovyzerá s metrom. Bolo otvorené, no dnu postával húf ľudí. (KRÁTKEINTERMEZZO: Idem si ja tak vykračujem po metre, obkukávam, že čo a jak, pričomLenka na mňa čaká hore a zrazu! Čo to za jazyk počujem? Rodná materinskáslovenčina! „Čaute baby, ste zo Slovenska?“ Chvíľku nič a potom: „Hej čaaaau,no jasné!“ Chvíľku nič a potom: „Aj ja som zo Slovenska!“ a potom sme sas babami z Nitry bavili o tom, čo sme kde sme a čo robíme. ) Ujov rámci rozhlasu povedal, že je mu ľúto, ale štrajk pokračuje a my sme sarozhodli pre prechádzku. Cestou sme zbadali 4ku, ale bola nemilosrdne uväznenáv spleti trúbiacich, dym vylučujúcich áut, tak sme pokračovaliv chôdzi. Prišli sme na zastávku 7čky, ktorá bola plná očakávajúcich ľudí.Keďže po žiadnej električke nebolo ani chýru, ani slychu, neprestali sme saprechádzať a došli sme do ďalšieho supermarketu.
Zo supermarketu sme sachceli dostať inou formou dopravy, ako je pešia chôdza. Čakali sme na hocijakúelektričku. Doviedla nás inam, ako sme chceli ísť, tak sme sa nakoniec 7čkynedočkali a zvolili sme náhradu č. 11. Na intrák sme potom došli peši.
Bežný čas nákupu: 1 hodina15 minút.
Celkový čas dnešného nákupu: 3 hodiny 15 minút.
Nietkrajšej formy odporu, akou je štrajk. Ktosi sa rozhodne, žedopravcovia majú malý plat. Namiesto toho, aby to riešilsystematicky, rozhodne sa upútať pozornosť štrajkom. Zamestnanci sateda automaticky zúčastnia, ide o ich záujem. Ľudia sú s týmuzrozumení, ale hoci je napísané odkedy dokedy štrajk trvá, nikdynič nie je také jednoduché, ako sa na prvý pohľad dá prečítať. Vkonečnom dôsledku na to doplatia cestujúci, ktorí nie sú nahnevaní nato, že dopravcovia majú malý plat, ale na to, že električky sú staré,plné a nechodia.
Tak dúfam, že si to tu Taliani vybavia a ďalší štrajk už v aj tak chaosnej doprave nebude nutný. UF.
Ešteže dnes bolo 12 stupňov.