
Keď sme boli eštemalé, a ani sme do školy nechodili, zazvonil telefón. Po chvíľkevysvetľovania a nedorozumenia mi Lenka podala slúchadlo, lebo dotyčný pánchcel hovoriť so Zuzanou. Des a hrôza. Nakoniec vysvitlo, že pár filmárovrobí dokument o škole, pretože ich za to platia a v Tokiu sa tiežrobia dokumenty a spolu to niekde súťaží, či čo.
Tak si vybralinašu izbu. Náhodná záhada. Vzhľadom na vtedajší stav situácie (sprchav keli, okenica v kapuste, dvere v bôbe...) sa tete filmárkeznepáčil náš výhľad podporený faktom, že okenica držala len vďaka dobrej vôlipoličky z frigobaru (aspoň nebolo vidieť tie bagre...). Ujovi sa zasanepáčilo, že našu stenu nezdobí Bruce Wilis, ani iní hlavní kladní hrdinoviaamerických filmov. Dosť na tom, chceli sme ísť na poštu, zaplatiť ďalšízbytočný poplatok za poistenie a okrem toho zistiť nejaké infoo študentských organizáciách. Vyprevadili sme teda filmárov do izby kuSimonke a nechali ich tak. Po dvoch hodinách strávených prehováraním, abysme si kúpili rôzne karty, sme vrátili. Des a hrôza.
Filmári saočividne nudili. Kruto zneužili Simonkinu izbu na komerčné účely. Abynafilmovali skutočný život erasmus študentov, polepili na steny plagáty,poprehadzovali zásuvky, pomiešali veci s Vildaninými a zohnali dveTalianky, aby hrali majiteľky izby. Simonke bolo jemne naznačené, že zavadzia,tak zvyšný čas strávila s nami.
TOTO BOLAPOSLEDNÁ LÁSKAVOSŤ, KTORÚ SME TALIANOM SPRAVILI!
Pár dní poradikálnom rozhodnutí sme sa pred našou rezidenciou stretli s ujomfilmárom, ktorý nás zaviedol do parčíka medzi jednotlivými budovami univerzitya posadil za stôl, od ktorého vyhnal hlúčik študujúcich Talianov. Hereckývýkon.
Sadnete si nalavičku, donesieme vám študijné materiály, a budete sa tváriť, žeštudujete. Keď prídeme s kamerou, tak jedna povie niečo ako: „Look, whata wonderfull place to study.“ A druhá povie: „Yes and we can also usean internet wifi for free.“ Tak sme si povedali ´faaaajn´ a keď sa kamerapriblížila, Simi spustila: „Pozrite, aké utešené miesto na čítaniea relaxovanie medzi hodinami!“, načo som jej odvetila: "Prirodzene, a navyše sa môžeme zadarmo pripojiť na wifi cez internet!" (prípadnénezrovnalosti s logikou a bežnou rečou sú v tomto prípadeirrelevantné.) Jedinou útechou ostáva, že ten film nebude nikdy nikto vidieť.
TOTO BOLA POSLEDNÁLÁSKAVOSŤ, KTORÚ SME TALIANOM SPRAVILI!
Po dlhom čakanísme sa konečne aj my usadili do školských lavíc. Keďže sme už pomerne zvyknuté,vôbec nás neprekvapilo, že predmet Politica Economica nie je Economia Politica.Kto to mal vedieť? Nastali dlhé úvahy, o čom je vlastne ktorý predmet,prečo sa nedá robiť skúška v angličtie, prečo študijné materiály nie súv angličtine...a iné veci medzi nebom a zemou...
CorporateBanking. Podľa anglického názvu by si človek pomyslel, že to bude predmetvyučovaný v angličnite. Horkýže. Profesor Patarnello (ťažko sa hľadá v systéme, keď si človek nepamätá meno, že?), (ktorý si o erasmusštudentoch a priori myslí, že sú flákači, čo chcú skúšky zadarmoa nič sa neučia a ani pre to nič nerobia), nám angličtinous prízvukom „šľahnutého mantáka“ vysvetlil, že sa na kurzoch objavovať nemusíme.Potom nám ešte niekoľkokrát vysvetlil, že máme rozprávať po taliansky, až saz toho stal pozdrav. (Grazie e arrivederci. Arrivederci e imparateitaliano).
Na prvej hodine som sa snažila udržať si chladnú hlavua zistiť, o čom predmet vlastne je. Na konci sme prišli za profesorom(medzitým sa stal „UJom“) a dali mu do ruky študijné dokumenty (dík Tomi).Nechal si ich. Vraj v stredu vráti. Čakali sme celý deň, pokiaľ skopírujemateriály, ktoré poskytol on. Čo dodať. Imparate italiano.
Economia deiMercati Finanziari. Potrebujeme niečo s finančnými derivátmi,investovaním, portfóliami – a podľa syláb, by to tento predmet mal pokryť.Vyučuje to profesor Tirelli, ktorý ovláda angličtinu, ale do mailu nám napísal: „musíte sa "zahryznúť do kyslého jablka" a naučiť sa po taliansky, pretoocením vašu účasť na prednáške.“ Zahryzli sme sa. Tri hodiny sme to jablkojedli a podľa toho sa aj tvárili. Prestávku sme strávili debatous profesorom. Hrdinsky sme sa doškali konca a potom zdeptané odišli. Bolona druhýkrát lepšie? Nie. Prednášku profesor začal tým, že asi 15krát upozornilna neskorý príchod. Keď utíšil tik v oku, spustil. Napriek svojpomocnevypožičaným knihám sme stratili niť pri prvej rovnici. Čo zač sú tie pí bí, píčí? ...Lunedi...koniec prednášky sme vytušili, keď sa študenti začali zdvíhaťz lavíc. Hrdé na knihu, spýtali sme sa, čo treba naštudovať. Oznámi nám tovraj až budúci štvrtok sa vráti. Lenkasa teda spýtala, či prednáška v pondelok vôbec bude. „Nebude, práve som toštudentom povedal. Takže na prednášky chodiť nemusíte.“
Economiadell´Integrazione Europea. Tento predmet sme prepásli. Nesprávny kuk dorozvrhu.
MathematicalPortfoglio theory. Professor Bellini nám ochotne vyšiel v ústretya rozhodol sa pre špeciálny program. Dokonca nám povedal, že nám dánaštudovať knihu a prídeme len, keď niečomu nebudeme rozumieť. Juch.
Storia Economica.Profesor Tedeschi. Profesor snov! Najprv sa nám ospravedlnil za jeho angličtinu (učív Belgicku). Potom sa ospravedlnil, že nemá pripravenú literatúru (nevedelsylaby našich predmetov). Potom nám vyhľadal knihy z univerzitnejknižnice. Nakoniec našiel jedinú najsamlepšiu knihu, ktorá sa ale nachádzav inej knižnici v meste. Vysvetlil nám, že knihu je možné si objednaťa poslal nás do našej knižnice. „A potom sa vráťte.“ Teta knihovníčkazamietla objednávku, musíme si pre knihu prísť. Napísala adresu a vrátilisme sa za profesorom. Ten neváhal, zodvihol slúchadlo, povedal, že má dveerasmus študentky zo Slovenska, ktoré potrebuju tú a tú knihu a že sana druhý deň zastavia. Potom preškrtol adresu napísanú tetou knihovníčkoua napísal nám adresu správnu. Keď sme odchádzali, ešte nám povedal, žev prípade akýchkoľvek problémov ho máme kontaktovať a máme prísť, čiknihu mať budeme alebo nie. Máme. Už o nás vedeli.
PoliticaEconomica Publica mod. A. Profesor Pola. Starší pán, bývalý spolužiak Berlusconiho.Keďže sme boli tri z desiatich prítomných, zahŕňal nás angličtinou, čímv podstate šokoval Talianov. Kópiu tabuľky aj s vlastnoručnevyhrabanými peniazmi z peňaženky profesora urobil mladý študent. Potom smepočúvali úvahy o talianskom rozpočte.
Elementi diMarketing. Tento predmet nám odporučila Sisa (bratislavská bývalá erasmáčka, čosa tu teraz poneviera cez iný program). „Vraj zadarmo“. Tak sme si ho dali do počtu. Učí tonejaký Di Gregorio, skúsenosti s ním má zatiaľ len Simonka.
Donque. Studiamo.Abbiamo i libri ancora. Bacio e abbraccio. ZLS a kto ešte nevidel fotky našej izby.