Víťaz súťaže Slovensko má talent je jasný!

Jeden z troch najlepších mladých vedcov Európy, tak znie rozhodnutie v súťaži EUCYS (Európskej únie pre mladých vedcov) je študentom strednej školy v Košiciach. Navrhol nový model vagóna a tak čakám, kedy si ho zavolajú do súťaže, kde stačí aj „pinkať“ loptičku na mobile a odovzdajú mu cenu. Minimálne by išlo o gesto, ktoré by si Martin Tkáč zaslúžil. Zároveň odporúčam Slovenskej akadémii vied zopakovať prieskum o hrdosti na slovenské občianstvo, možno by tento mladík výsledky jemne poopravil k lepšiemu. Pre mňa je tento mladý muž skutočnou hviezdou a dúfam, že ho tak bude brať celé Slovensko. Keďže nám médiá neposkytli fotky z oceňovania a prezentácie v dánskej Kodani, tak ich ponúkam (zdroj: http://ec.europa.eu)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

Zmédií

Navrhol a vyrobil model nového typuželezničného vagóna a vyklápacieho zariadenia. Martin Tkáč, študent Strednejpriemyselnej školy dopravnej v Košiciach, získal za tento projekt najvyššieocenenie od Európskej komisie - Najlepší mladý vedec do 20 rokov. Okrem toho samôže tešiť z prémie 7 000 eur (210 882 Sk) a účasti na Medzinárodnom vedeckomfóre mládeže v Londýne. (Bleskovky)


Tradične existujú dva spôsoby vyklápaniavagónov so sypkým materiálom ako je štrk, uhlie či železná ruda. Sú to rotačnéa čelné vyklápacie zariadenia. Martin podotkýňa, že všetky vyklápaciezariadenia používané na Slovensku potrebujú na prevádzku elektrickú energiu aich obsluha je náročná. Jeho technológia si vystačí s plynulým tlačením vagónovna rampu, na ktorej koliečka vagón otočia dnom nahor a celú prácu vysýpanianákladu do jamy pod výkladiskom zabezpečí gravitácia. Prázdny vagón sa potomopäť otočí kolesami nadol a pokračuje ďalej po trati. Nezanedbateľnou výhodoutohto riešenia je aj to, že netreba vagóny od seba odpájať čím sa výrazneskráti čas potrebný na vyklopenie nákladu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na obsluhu takého zariadenia podľa Martinastačia dvaja ľudia. Jeden rušňovodič dieslovej lokomotívy a jeden človek, ktorýby staral o údržbu koliečok na vyklápacom zariadení. "Na tradičnejvyklápke treba elektrikárov, údržbárov hydraulických obvodov, strojárov naopravu vyklápacieho zariadenia, pracovníkov riadiaceho operačného centra,rušnovodiča, ľudí na rozpájanie a spájanie vagónov a dočisťovačov vyloženýchvagónov, pretože hmota sa v ich rohoch postupne ubíja," vyratúva Martin adodáva, že treba zohladniť aj to, že napríklad v oceliarňach alebo tepelnýchelektrárňach sa na výkladke pracuje na tri zmeny. (MiroslavVajs, Pravda)

Tomáš Repčiak

Tomáš Repčiak

Bloger 
  • Počet článkov:  85
  •  | 
  • Páči sa:  1x

písač, ročník 1972... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáZ DOMOVAKULTÚRANÁZORYPOLEMIKY

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu