Takže kto je najlepší zákazník z pohľadu obchodníka?
Vracajúci sa zákazník. Nie vracajúci zákazník.
Obchod a služby patria medzi tie ťažšie odvetvia, či už sa to niekomu páči, alebo nie. Práca s ľuďmi, ktorí sa neustále menia je namáhavá, ale pokiaľ je tento tím vybratý dobre, tak je radosť sa k ním vracať a nechávať tam svoje euráčky.
Obchod a služby fungujú vždy ako súbor pocitov. Výsledok si tvoríme na základe toho, ako sme sa tam citili a nie čo sme tam kúpili. Jeden negatívny pocit dokáže eliminovať veľa pozitívnych. Spomeňte si prečo chodíte práve do toho "vášho" obchodu nakupovať? Preto, že nikde inde taký tovar nemajú, alebo preto, že sa tam dobre cítite?
Hromada obchodných spoločností na toto nemyslí. Investujú kopu peňazí do interiéru, kopu peňazí do tovaru, ale zabudnú investovať do tých čo tvoria to hlavné, pocity zákazníka.
Výber zamestnanca a jeho školenie/motivovanie je pre nich až na poslednom mieste. A potom sa čudujú, že blízko nich je obchod s podobným sortimentom, v staršej budove, bez možnosti parkovania, ale je tam viac zákazníkov a asi aj predajné čísla majú lepšie. Prečo? Lebo tam majú obchodníkov a nie iba zamestnancov.
Toto bude séria článkov venovaných obchodu a službám, kde sa pokúsim poukázať na dobré stránky, ale aj tie horšie. Poukážem na čom by sme mali stavať, čo upraviť a pozmeniť, ale hlavne sa budem snažiť poukázať na to, že iba spokojný obchodník/predavač (zamestnanec) dokáže vysielať pozitívne emócie.
A keďže to budú články o službách a obchode, tak tu občas niekoho pochválim, alebo poukážem aj kritickým okom na ZLÉ služby, prípadne až okrádanie. V najbližšom článku popíšem služby jednej zatiaľ nemenovanej spoločnosti z Trenčína, ktorá sa venuje veteránistom a napríklad aj chrómovaniu doplnkov.
Ak máte s nimi nejaké skúsenosti (znalí veci vedia už teraz ich meno), či už pozitívne, alebo negatívne, tak mi napíšte na môj e-mail, ktorý nájdete pod mojou fotkou. Získané materiály použijem v článku. Staňte sa spoluautormi článkov.
Ak ma chcete presvedčiť, že obchod a služby nie sú o emóciách, tak to napíšte v diskusii.
Autor pracuje v oblasti obchodu a služieb