Toto bude séria článkov z vlastnej skúsenosti získanej v dosť veľkom počte firiem a firmičiek, ktorými som prešiel.

V nedávnej minulosti som nadviazal spoluprácu s firmou, ktorá má dohromady cca 70 zamestnancov v piatich strediskách. Takže by sa dalo povedať, že je to stredná firma, ktorá si už dnes uvedomuje, že „bude horšie" a dostatočne včas hľadá riešenia, aby prežila a pokiaľ možno počas krízy aj tvorila zisk. Áno, oni chcú tvoriť zisk.
Okrem takýchto firiem je možno (môj odhad) ďalších 70%, ktoré ak vôbec nad krízou rozmýšľajú, tak rozmýšľajú spôsobom ako prežiť blížiacu sa krízu.
Dva ciele stavané rozličnými pohľadmi do budúcnosti:
1.Čo urobiť, aby sme aj napriek kríze tvorili zisk? (Cieľ - tvoriť zisk)
2.Čo urobiť, aby sme aj napriek kríze prežili? (Cieľ - prežiť)
Čo sa stane ak prvá spoločnosť aj napriek snahe nesplní svoj cieľ? PREŽIJE!
Čo sa stane ak druhá spoločnosť aj napriek snahe nesplní svoj cieľ? NEPREŽIJE!
Takže ak chcete prežiť, váš cieľ musí byť vyšší ako prežiť.
Ak chcete vy a vaša firma najbližšie obdobie prežiť, hľadajte riešenia ako zarobiť. Snažte sa používať zdravý sedliacký rozum, vašu podnikateľskú intuíciu, informácie, skúsenosti z minulosti, respektíve používajte pohľad nezainteresovanej osoby z vonku na vašu firmu (tzv. expert s kufríkom).
A sledujte moje ďalšie články, ktoré sú písané na základe skúsenosti získaných priamo vo firmách, s ktorými som spolupracoval, alebo spolupracujem.
PS: Myslíte si, že sa nedá bez dodatočných investícii ušetriť 500 € -1000 € mesačne (6 -12 tis. € / rok) vo firme s pätnástimi zamestnancami na troch pobočkách? DÁ!
A aj počas krízy sa to dá.