Importér mi zapožičal Hyundai ix20 na obdobie od 25.7.2011 do 1.8.2011 bez ďalších podmienok, alebo požiadaviek okrem opísania svojich skúsenosti s daným autom na blog.sme. (Doplnené 12:10)
Úžitné vlastnosti Hyundai ix20 z môjho pohľadu som popísal v minulom článku, (Emócie. Páči, nepáči. Chcem, nechcem?) a dnes sa povenujem jazdným vlastnostiam.
Počas týždňa som najazdil viac ako 2400 km, ktoré sú rozdelené do niekoľkých tripov.

1. Bratislava - Stará Ľubovňa (cez Čertovicu)
Dodržiaval som predpísané rýchlosti (max. + 5km nad povolený limit) so snahou rešpektovania asistenta radenia rýchlosti. Asistenta som nepočúval iba na celom úseku Čertovice (Valaská - Hybe), kde som jazdil so snahou, čo najrýchlejšie dosiahnúť povolený max. limit.
2. Stará Ľubovňa - Košice - Stará Ľubovňa (Cez Prešov)
Dodržiaval som predpísané rýchlosti (max. + 5km nad povolený limit) so snahou rešpektovania asistenta radenia rýchlosti.
V oboch prípadoch bolo auto zaťažené cca 220 kg.
3. Stará Ľubovňa - Bratislava (Cez Čertovicu)
Dodržiaval som predpísané rýchlosti (max. + 5km nad povolený limit) bez rešpektovania rád asistenta. Auto naložené troma dospelými osobami, dvoma deťmi a plným batožinvým priestorom (foto v predchádzajúcom článku)
4. Bratislava - Motta di Livenza (IT)
Ako v trojke, akurát ... Diaľnica v Taliansku (max. 160 km/hod, ale priemerne cca 150 km/hod). Je to vidieť aj na priemernej spotrebe daného tripu. Je potrebné uviesť, že bol dosť silný protivietor. Bočný nárazový vietor toto auto veľmi nemusí, ale poradí si s ním.
5. Motta di Livenza - Bratislava
Auto naložené dvoma osobami a pár vecami, naložené max 200 kg. Vzhľadom na skutočnosť, že som túto trasu absolvoval na otočku (1300 km), tak aj jazda je tomu uspôsobená. Maximálka 120 km/hod, častejšie pauzy a disko. Je to vidieť aj na priemernej spotrebe. (viď. tabuľka vyššie).
Z týchto informácii si môže každy sám urobiť záver.
Jednoducho povedané, nech jazdíte ako jazdíte priemerná spotreba 5,6 l/100 km je na auto s tak širokým použitím super.
Motor predmetného auta:


Jednotlivé otáčka motora pri konštantných rýchlostiach a jednotlivých prevodových stupňoch.


Asistent riadenia (ktorý netreba za každú cenu počúvať) radí systémom, aby motor držal otáčky niekde okolo spodnej hranice optimálneho krútiaceho momentu (1750 ot), ale motor ako taký má dostatočný záber po prekročení 2500 ot.
Nie je problém na tomto aute pri potrebe predbiehania podradiť o 2, resp. 3 stupne nižšie (6 na 4, resp.3) a po predbehnutí znova počúvať asistenta.
Záver:
Už z minulého článku je jasné, že Hyundai ix20 nie je malé auto a možnosť použitia daného auta si vie každý čitateľ predstaviť podľa svojich predstáv a potrieb.
Daný naftový motor je dostačujúci aj na plné auto, ale asistent je iba asistent a každý vodič si v ňom nájde svoj štýl jazdenia.
Pohodlie a komfort jazdy umocňujú pohodlné sedadlá, kde mne vyhovovalo vyššie sedenie. Miesto za volantom si každý vodič za pomoci 2D posúvania volantu nájde veľmi rýchlo.
Všetky bezpečnostné prvky spolu s veľkými spätnými zrkadlami dajú tušiť, že v tomto aute je Vaša rodina v bezpečí.
Komu by som doporučil toto auto? Komukoľvek :-)
- Viem si toto auto (s nižšou výbavou, ale s Bluetooth) ako služobné auto obchodného zástupcu.
- Viem si toto auto predstaviť ako auto "živnostníka", ktorého živí, ale dovoľuje mu aj výlety s rodinou.
- Viem si toto auto predstaviť v garáži "dôchodcu", ktorý ocení vysoký posed (dobré nastupovanie), veľký batožinový priestor a dobrý prístup k nemu.
- Viem si toto auto predstaviť ako rodinné auto pre rodinu s jedným dieťaťom.
Vrátim sa k nadpisu.
1. Emócie z tohto auta sú u mňa veľmi pozitívne.
2. Páči / Nepáči
3. Chcem / Nechcem
4. Kúpim / Nekúpim
Prečo nekúpim? S autami je to ako so ženami. Je viac žien, ktoré sa nám páčia, ale ostávame pri tej, do ktorej sme sa zamilovali.
PS: Ja som sa zamiloval. Hyundai i40 sedan. (Príde a trh v jeseni, tešííííím.)
PS II: Chcel by som sa poďakovať importérovi Hyundai Motor Czech, s.r.o. za možnosť vyskúšať si Hyundai ix20.