reklama

1000. 500. 800. 750. Dohodnuté!

Pripomína Vám to niečo? Vyjednávanie v kocke, alebo popísanie princípu vyjednávania. Prečo sa lekári nedohodli s vládou? Lebo nepočúvali čo vláda hovorí. Pardón. Opravím sa. Lebo si do čela zvolili odborára a nie vyjednávača. Nech sa na mňa odborári nehnevajú, ale vyjednávanie nie je o najímaní si marketingovej agentúry, pretože markeťáci používajú úplne iné pravidlá ako vyjednávači.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (56)

Môj obľúbený odborník na typológiu osobností Michal Čakrt píše vo svojej knihe Typológie osobnosti toto: "Obecně platí poučka, že pokud nevíte, co si myslí Extravert, pak jste asi neposlouchali, pokud nevíte, co si myslí Introvert, pak jste se asi nezeptali."
Ktorú stranu vyjednávania kde zadelíte nechám iba na Vás (Radičová - Kollár).

Takže prečo vyjednávanie LOZ vs. VLÁDA končí ako tragikomédia s prvkami nepodareného tvrdého rocku?

1. Vyjednávanie viedol odborár a nie vyjednávač.
2. Proces "riadila" za nič zodpovedná PR agentúra. (Logický blbá veta, ale pravdivá)
3. Lekári nemali jasný plán čo, kedy, ako predložiť a hlavne ako narábať s ponukou druhej strany.
4. Lekári si neuvedomili (a vláda nemala dôvod im to pripomínať), ža vyjednávanie je Ja niečo spustím, Ty niečo spustíš a pokračujeme k dohode.
5. Lekári neprišli na vyjednávanie s jasným odkazom ohľadom peňazí a vláda im svojou ponukou uchopiteľných 300€ zobrala veľký tromf z rúk. (300 € je uchopiteľný argument na rozdiel od navýšenia na 1,5 až 2,xx násobok mzdy v národnom hospodárstve.)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V konečnom dôsledku LOZ dobabrala vyjednávanie sama a toto by si lekári mali uvedomiť, pretože určite ešte v budúcnosti niečo budú chcieť vyjednať. Čo tým chcem povedať?

Podľa bodu č.4 vyššie si preberme nedávny stav.

LOZ malo 4 HLAVNÉ požiadavky, pričom vláda ustúpila v prvej časti vyjednávania v TROCH(!) a dala návrh reálnych a uchopiteľných 300€, pričom podľa serioznych (partnerských) pravidiel vyjednávania sa po druhom kole vyjednávania dostali na koniec vyjednávania.
TU BOL koniec vyjednávania a na tlačovkách (ak by si ich Kollár pozrel zo záznamu a všimal si čo a ako hovorí Radičová a nepozeral ako ON vyzerá na kamere), bol by v tých tlačovkách videl všetko. Bola tam (aj medzi riadkami aj v gestách definitíva) jasná deklarácia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja sa pýtam, v čom v prvej a druhej fáze ustúpilo LOZ???

PS: Pri partnerskom vyjednávaní platí win-win. V prípade, ak neplatí TOTO pravidlo, nastupuje pravidlo NO DEAL!

Ja osobne som videl minimálne dve tlačovky, kde tento odkaz bol jasný: Buď toto, čo navrhujeme teraz a bude win-win, alebo neskôr bude NO DEAL!
Iná vec, že v prípade tohto konkrétneho prípadu klasické "NO DEAL" sa zmenilo na následné riešenie problému z pozície sily, pretože "otvorený stav" nedohody po 1.12. by bol stav ohrozujúci bezpečnosť občana!

PS II. Lekári, sám som napísal dva články k tejto téme tu na blogu a čítal som hromadu článkov iných autorov. Nikto priatelia Vás neodsudzuje, že chcete viac zarábať. Myslím si, že každý chápe, že niektorí si viac zarábať aj zaslúžite.
Ľudia sa na Vás hnevajú za spôsob (vydieranie), za čas (vláda skoro bez kompetencií) a obdobie (všeobecná kríza). Nenadávajte pacientom, že Vás nepodržali tí, ktorí žijú z 350 € za mesiac, keď VY ste odmietli 300€ mesiac, ale NAVÝŠENIA.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže ak sa niekedy v budúcnosti budete snažiť vyjednávať, tak si dajte poradiť (a vytvoriť stratégiu / ano stratégia vyjednávania sa robí dopredu a dosť detailne) odborníkom na vyjednávanie a nie na PR. (Dobrý vyjednávač je lacnejší ako PR agentúra)
PR je zamerané na PREDAJ, ale VY ste išli nakupovať!
Odkazy PR agentúry veľmi dobre fungovali do vnútra lekárskeho stavu, ale nie na vonok, čo malo byť prioritou práce PR agentúry.
Vami objednaná PR agentúra Vás presvedčila, že robíte správny krok, ale nedokázala presvedčiť verejnosť, že robíte správny krok. TOTO malal byť ich jediná úloha, dostať verejnosť na Vašu stranu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale ak to zoberiem z druhej strany, tak lepšie PR pre Kollára si neviem predstaviť.

DOPLNENÉ 30.11.2011 18:25 (stojí za prečítanie) Mediátor šancu v dohodu s lekármi už nevidí

AUTOR sa venuje oblastiam školení, consultingu a mystery shoppingu.

Slavomír Repka

Slavomír Repka

Bloger 
  • Počet článkov:  593
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nezaujíma ma, koľko stojí liter benzínu.Zaujíma ma, koľko zarábam ja.(kurňa, ten benzín je ale drahý)V roku 2005 (február) som na blogu SME začínal článkom PAŠTEKÁRIViac o mne a mojej práci nájdete na slavomir.skObývam krásnu časť zeme, nazývanú Slovensko. Bývam v dosahu hlavného mesta, ale aj hory a vodu mám blízko. Mimo rečou som východniar ;-), paštekár....Résumé môjho "NAJ" na blogu SME nájtete TU Zoznam autorových rubrík:  Moja profesiaZ pohľadu obchodníkaKonzultingCESTOVNÝ RUCHpostrehy z ciestosobný názorpohľadyAnalýzyAUTO - testNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu