Predvolebná kampaň, alebo lepšie predĺžená predvolebná kampaň bežiaca od leta 2009.
Ideme do politiky, aby sme zabezpečili, že sa SMER nedostane do vlády v roku 2010. Krátkodobý cieľ, ktorý zafungoval a výsledok bol, že SMER nebol vo vláde. Hurááááá!
A tu skončili všetky relevantné kroky deklarované k tomuto cieľu. Cieľ bol splnený, ego vyrástlo, Gorila strašila ešte IBA v šuflíkoch vyvolených. A SMER sa smial. Tváril sa síce smutne, ale pracoval. Pracoval na opätovnom návrate ku korytu.
Čo robili ostatní? Sladko spali na vavrínoch a "vytŕčali" svoje politické steroidné svaly. Vytŕčali ich na všetkých a všade. Je pravda, že nie každý to videl a sú takí, ktorí to nevidia ani dnes, ale o tom je život predvolebný, keď sa prelakúvavajú staré nátery.
Nechcem a nebudem menovať žiadnu stranu ani žiadne strany, ale pozrieme sa na skutočný predvolebný boj, ktorý je nie o hodnotách, ale o marketingových oblbovačkách, ktoré stále dobre fungujú podľa už dávno známych vzorcov. Nepoučiteľný zákazník zase bude kupovať podľa obalu a rečí, ale nie skutkov.
Prečo píšem nepoučiteľný zákazník? A kto je tu vlastne zákazník a kto predávajúci?
Zákazník=volič.
Predávajúci=politická strana.
Koľko ľudí podľahlo BMG, HORIZONT, ..., 60€ weby, super tabletky na chudnutie počas spánu, magnety Dr. Levina a pod?
Čo z toho ste POTREBOVALI? PREČO ste to kúpili?
Lebo ten čo to predával použil (využil/zneužil) fungujúce marketingové vzorce správania zákazníka.
A to isté iba v modrom, zelenom, šedom, červenom, hnedožltom a krvavo-hráškovom nám teraz podávajú strany a my sa IBA priraďujeme k tým, ktorým sme uverili.
Už ste si všimli koľko ľudí už pred týždňom VEDELO, ktorú stranu bude voliť, pričom nikto ešte nečítal ich program?
Už vedia od koho kupujú, ale ešte nevedia ani čo im bude sľubovať, nie to ešte, aby vedeli vôbec čo chcú kúpiť.
Paradoxom tejto marketingovej stratégie je, že pred dvoma rokmi túto stratégiu použila úspešne jedna strana (demonštračná skúška prebehla úspešne), tak tohto roku túto formu (už odskúšanú) používa viac strán.
Druhým paradoxom je, že strany, ktorých hlavným mottom je "Zabránime návratu FICA" robia všetko preto, aby sa Fico vrátil.
A volič IM to toleruje, veď na vine, že sa Fico vráti bude Dzurinda a Gorila.
Sranda? Nie! Smutné!