Krátko po odstavení v kolóne nám dopravné hlásenie dalo na vedomie, že stojíme kôli nehode, ktorá sa stala niekde na vjazde do Bratislavy. Informácia, ktorá nepotešila, ale dostatočne informovala.
Nasledovalo odstavenie auta bližšie ku zvodidlám (vľavo) a vystúpil som z auta na "štandardnú" cigaretku a telefonické presúvanie dohodnutých termínov.
Pri prechádzke som si začal viac všímať správanie sa vodičov (niektorých).
Začalo to niekoľko nezodpovedných vodičov (ignorantov), ktorí si "môžu" všetko dovoliť a ktorí sa presúvali aj naďalej v odstavnom pruhu.
Samozrejme takéto počínanie nenašlo pozitívnu odozvu u vodiča kamionu, ktorý sa mierne vyklonil do odstavného pruhu, aby sa cez neho nedalo prechádzať... (Mám dojem, že je to štandardný manéver kamionistov).

V predu bola reťazová havária a vedľa mňa začínala vznikať reťazová reakcia nepochopiteľných "omylov" vodičov v kolóne.
Samozrejme, že týmto sa zablokoval odstavný pruh a následne to vyteralo takto.

Som presvedčený, že takto to vyzeralo aj ďalej až po odbočku na Senec, ale v kolóne boli aj autá s právom prednosti (prevoz biologického materiálu) a začali prichádzať aj policajti k dokumentovaniu nehody, požiarnici, sanitka, znova policajti ...
Bohužiaľ, pre nich určený odstavný pruh bol upchatý, tak si pracne museli prepracovávať cestu prostriedkom diaľnice, kde sme všetci museli odsúvať svoje autá ku zvodidlám.


..................................Toľko popis stavu.......................
Ide leto a navrhol by som policajtom, aby našli technické riešenie ako umiestniť kameru na motocykel a takúto hliadku by som pravidelne nasadil na D1, aby sa v prípade nehody pohybovala v kolóne a dokumentovala priestupky.
Som presvedčený, že aj dva motocykle by sa uživili a následne by to asi aj vychovávalo, lebo Slováka vychová iba ak si to zaplatí :-).
Asi po hodine polícia uvoľnila (asi iba na chvíľu) prejazd a kolóna sa pohla okolo nehody. Nebolo dostatok času aby som videl všetko okolo nehody, ale počet odstavených a nabúraných áut okolo ktorých som prechádzal (a večerné správy) ma utvrdzujú v tom, aby som pochválil aj prácu polície a záchranných zložiek, ktoré dokázali pri tak veľkej (rozsiahlej) nehode do hodiny aspoň dočasne sprejazdniť D1 a umožniť nám z kolóny dostať sa za prácou.
Páni policajti, záchranári, zdravotníci, hasiči, ĎAKUJEM Vám a myslím si, že nie som sám.
Záver:
Vodiči, aj keď sme niekedy rýchlejší ako káže zákon, aj keď sme niekedy menej obozretný ako káže zákon, aj keď niekedy porušíme (neúmyselne :-)) cestný zákon, nie je problém aby sme v kolóne ak už stojíme, nechali odstavný pruh voľný pre tých, čo ho potrebujú k svojej práci.
Ich práca je totiž aj záchrana našich životov a životov naších blízkych.
Raz by sa záchranári nemuseli včas dostať ku nehode, kde budeme potrebovať pomoc my, alebo naši najbližší.
Začnime už dnes rozmýšľať nad potrebou voľného a hlavne prejazdného odstavného pruhu...
Foto: Nokia - telefón