Kto nečítal nech si zabehne prečítať článok Emócie. Páči, nepáči. Chcem, nechcem? kde som popísal svoje skúsenosti s Hyundai ix20.
Dnes je to v označení bez toho x.
HYUNDAI i20, 1,4i Comfort v nadobúdacej cene 10.179€


Je to auto, ktoré sa na prvý pohľad páči a mne osobne zaimponovala aj príplatková metalíza zelenej farby. Je to farba, ktorá sa mi páči, lebo evokuje čerstvú trávičku ( mali by sme si na ňu zvykať - ide kríza / trocha som odbočil). Po povinných administratívnych úkonoch a papierovačkách som mal kľúče v ruke.
Takže šup, šup za volant a "testovať".
Po sadnutí za volant nového auta prichádzajú emócie a jemné wau.
Tentoraz moje wau bolo adekvátne rozdielu medzi ix20 a i20. i20 je malé autíčko, ale so zaujímavým riešením, dobrým spracovaním a výborným riešením odkladacích priestorov.




Všetky zariadenia sa ovládajú výborne intuitívne, pričom mne osobne vyhovovalo tlačítko "trip" (tá slzička v pravo nad autorádiom).
Rýchly pohľad na všetky tie prístroje vrátane manuálnej klímy (a chladenej poličky pred spolujazdcom) a hajde na cestu. Motor v testovanom aute 1.4i s parametrami 74/100 sprevodovaný 5 st. mauálom je na tak malé autíčko viac ako dostatočný a musím povedať, že je veľmi tichý. Po naštartovaní ho v kabíne na voľnobežné otážky nie je počuť. Veď si to vypočujte.

Počujete niečo? Nie. A poviem vám, keď som ho fotil, tak bol naštartovaný.
Na tomto autíčku som v priebehu štyroch dní odjazdil 380 km s rozdelením cca 160 km diaľnica, 70 km okresky a 150 km mesto.
Čo ma prekvapilo, bola spotreba, ale tá je daná štýlom jazdy a u tohto autíčka predpokladám aj tým, že som ho dostal s 1850 najadenými kilometrami (teda nové). Pri preberaní malo auto priemernú spotrebu 7,7 l/100 km, pričom v prvej časti som túto spotrebu dostal na 6,5 l/100 km (BA - NR diaľnica), aby som urobil konečnú priemernú spotrebu na 6,6 l /100 km.
Hyundai i20 je malé auto do mesta a blízkeho okolia, ale výrobca myslel na užívateľa a tak sa tu nachádza hromada odkladacích priestorov a doplnkov naviac (iPod, USB, chladenie odkl. poličky)



Musím povedať, že radenie rýchlosti v tomto aute je veľmi presné a ľahké, ale pocit, keď prvýkrát vodič chytí páku ručnej brzdy, by sa dal prirovnať k páke ručnej brzdy "hračkárskeho autíčka". Bohužiaľ na páke je videť, kde sa šetrilo. Neuberá jej na funkčnosti, ale pocitovo ma to zarazilo.
Hyundai i20 asi má záujem byť druhým/tretím autom v rodine, pričom tomu je podriadeno viac vecí, ale väčšina je podriadená bezpečnosti, účelnosti a výbornej využiteľnosti. A tomu nasvedčuje aj jeho batožinový priestor.
Vysokoodklápacie piate dvere.

Pod jednoduchým predelom sa nachádza kryt rezervného kolesa s dostatkom delených úložných priestorov.

V testovanom aute bolo osadené dojazdové koleso, ale predpokladám možnosť osadenia aj plnohodnotnej rezervy.

Počas užívania som s ním išiel po "betónke" Senec - Sládkovičovo a prekvapilo ma odhlučnenie podvozku, ktoré si spolu s odhlučnením motora zaslúži pochvalu, ale menšiu pochvalu si zaslúži dosť veľký aerodinamický hluk v kabíne, ktorý sa prejavuje už niekde pri rýchlosti 80 km/hod., keď je potrebné zvýšiť "volume" na autorádiu.
Môj jediný výslovene negatívny pocit (a čisto osobný) bol zo sedadla, respektíve z nemožnosti si nájsť to správne sedenie za volantom, počas celých štyroch dní. Proste som nedokázal pre seba nájsť to "správne miesto" za volantom.
Pokiaľ človek hľadá bezpečné približovadlo pre mesto a blízke okolie (chalupa, rodina), tak si myslím, že je to dobrá voľba, samozrejme s kompromisom pohodlie/bezpečnosť/cena a garancie ponúkané spoločnosťou Hyundai.
O emóciách u tohto auta veľa písať nebudem, pretože ani veľké očakávania neboli. Svokor má i10, čo je ešte menšie autíčko, ale musím povedať, že v dvoch osobách na tomto autíčku urobil cesty z východného Slovenska do Talianska (Motta di Livenza), alebo do Mníchova. Takže za prispenia trocha skromnosti sa aj s Hyundai i20 dá prejsť svet.