Hyundai i20 - pekné auto

Autorizovaný importér Hyundai Motor Czech mi zapožičal autíčko Hyundai i20, aby som ho prevetral a napísal pár svojich amatérskych pohľadov. Bolo to moje druhé autíčko zapožičané od tohto importéra a od predchádzajúceho sa líšilo písmenkom x v typovom označení.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Kto nečítal nech si zabehne prečítať článok Emócie. Páči, nepáči. Chcem, nechcem? kde som popísal svoje skúsenosti s Hyundai ix20.

Dnes je to v označení bez toho x. 
HYUNDAI i20, 1,4i Comfort v nadobúdacej cene 10.179€

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Je to auto, ktoré sa na prvý pohľad páči a mne osobne zaimponovala aj príplatková metalíza zelenej farby. Je to farba, ktorá sa mi páči, lebo evokuje čerstvú trávičku ( mali by sme si na ňu zvykať - ide kríza / trocha som odbočil). Po povinných administratívnych úkonoch a papierovačkách som mal kľúče v ruke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže šup, šup za volant a "testovať".

Po sadnutí za volant nového auta prichádzajú emócie a jemné wau.
Tentoraz moje wau bolo adekvátne rozdielu medzi ix20 a i20. i20 je malé autíčko, ale so zaujímavým riešením, dobrým spracovaním a výborným riešením odkladacích priestorov.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obrázok blogu

Všetky zariadenia sa ovládajú výborne intuitívne, pričom mne osobne vyhovovalo tlačítko "trip" (tá slzička v pravo nad autorádiom).

Rýchly pohľad na všetky tie prístroje vrátane manuálnej klímy (a chladenej poličky pred spolujazdcom) a hajde na cestu. Motor v testovanom aute 1.4i s parametrami 74/100 sprevodovaný 5 st. mauálom je na tak malé autíčko viac ako dostatočný a musím povedať, že je veľmi tichý. Po naštartovaní ho v kabíne na voľnobežné otážky nie je počuť. Veď si to vypočujte.

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu

Počujete niečo? Nie. A poviem vám, keď som ho fotil, tak bol naštartovaný.

Na tomto autíčku som v priebehu štyroch dní odjazdil 380 km s rozdelením cca 160 km diaľnica, 70 km okresky a 150 km mesto.
Čo ma prekvapilo, bola spotreba, ale tá je daná štýlom jazdy a u tohto autíčka predpokladám aj tým, že som ho dostal s 1850 najadenými kilometrami (teda nové). Pri preberaní malo auto priemernú spotrebu 7,7 l/100 km, pričom v prvej časti som túto spotrebu dostal na 6,5 l/100 km (BA - NR diaľnica), aby som urobil konečnú priemernú spotrebu na 6,6 l /100 km.

Hyundai i20 je malé auto do mesta a blízkeho okolia, ale výrobca myslel na užívateľa a tak sa tu nachádza hromada odkladacích priestorov a doplnkov naviac (iPod, USB, chladenie odkl. poličky)

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Musím povedať, že radenie rýchlosti v tomto aute je veľmi presné a ľahké, ale pocit, keď prvýkrát vodič chytí páku ručnej brzdy, by sa dal prirovnať k páke ručnej brzdy "hračkárskeho autíčka". Bohužiaľ na páke je videť, kde sa šetrilo. Neuberá jej na funkčnosti, ale pocitovo ma to zarazilo.

Hyundai i20 asi má záujem byť druhým/tretím autom v rodine, pričom tomu je podriadeno viac vecí, ale väčšina je podriadená bezpečnosti, účelnosti a výbornej využiteľnosti. A tomu nasvedčuje aj jeho batožinový priestor.
Vysokoodklápacie piate dvere.

Obrázok blogu

Pod jednoduchým predelom sa nachádza kryt rezervného kolesa s dostatkom delených úložných priestorov.

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu

V testovanom aute bolo osadené dojazdové koleso, ale predpokladám možnosť osadenia aj plnohodnotnej rezervy.

Obrázok blogu

Počas užívania som s ním išiel po "betónke" Senec - Sládkovičovo a prekvapilo ma odhlučnenie podvozku, ktoré si spolu s odhlučnením motora zaslúži pochvalu, ale menšiu pochvalu si zaslúži dosť veľký aerodinamický hluk v kabíne, ktorý sa prejavuje už niekde pri rýchlosti 80 km/hod., keď je potrebné zvýšiť "volume" na autorádiu.
Môj jediný výslovene negatívny pocit (a čisto osobný) bol zo sedadla, respektíve z nemožnosti si nájsť to správne sedenie za volantom, počas celých štyroch dní. Proste som nedokázal pre seba nájsť to "správne miesto" za volantom.

Pokiaľ človek hľadá bezpečné približovadlo pre mesto a blízke okolie (chalupa, rodina), tak si myslím, že je to dobrá voľba, samozrejme s kompromisom pohodlie/bezpečnosť/cena a garancie ponúkané spoločnosťou Hyundai.

O emóciách u tohto auta veľa písať nebudem, pretože ani veľké očakávania neboli. Svokor má i10, čo je ešte menšie autíčko, ale musím povedať, že v dvoch osobách na tomto autíčku urobil cesty z východného Slovenska do Talianska (Motta di Livenza), alebo do Mníchova. Takže za prispenia trocha skromnosti sa aj s Hyundai i20 dá prejsť svet.

Slavomír Repka

Slavomír Repka

Bloger 
  • Počet článkov:  593
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Nezaujíma ma, koľko stojí liter benzínu.Zaujíma ma, koľko zarábam ja.(kurňa, ten benzín je ale drahý)V roku 2005 (február) som na blogu SME začínal článkom PAŠTEKÁRIViac o mne a mojej práci nájdete na slavomir.skObývam krásnu časť zeme, nazývanú Slovensko. Bývam v dosahu hlavného mesta, ale aj hory a vodu mám blízko. Mimo rečou som východniar ;-), paštekár....Résumé môjho "NAJ" na blogu SME nájtete TU Zoznam autorových rubrík:  Moja profesiaZ pohľadu obchodníkaKonzultingCESTOVNÝ RUCHpostrehy z ciestosobný názorpohľadyAnalýzyAUTO - testNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

255 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

108 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

93 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu