
poskytovaných služieb našich advokátskych kancelárií Neustále sa zvyšujúcimi nárokmi domácej a zahraničnej klientely boli do ich práce zavedené nadštandardné prístupy ku klientom a postupy, ktoré zohľadňujú potreby klientov v reálnom čase, bez predlžovania času poskytovania právnych služieb, čakania alebo zbytočnej administratívy na strane klienta." Takéto ponuky o svojej práci si na Slovensku robia mnohé advokátske kancelárie. Aká je však skutočná advokátska etika, aká je skutočná advokátska česť? Na to sme sa rovnako zamerali v minulom volebnom období a naše skúsenosti ukazujú, že je to ďalšia téma, ktorou sa tu nezaoberá žiadna štátna inštitúcia. Prečo? Lebo to nikto žiadnej štátnej inštitúcii zatiaľ nekáže. Ale poďme sa pozrieť priamo na jeden zo skúmaných prípadov, ktorý nás zaviedol až do pojednávacej miestnosti.
Mladá, sympatická slečna sa hneď po skončení vysokej školy zamestnala v dobre platenej súkromnej firme. Potešilo ju, že tu našla dobrý kolektív, dobré pracovné prostredie. Šiel mesiac za mesiacom. Prešiel rok za ďalší rok. Do práce chodila s radosťou. Prácu mala rada a venovala sa jej naplno. Ako sa povie telom a dušou. Ani si nevšimla, že pracovné prostredie sa zmenilo. Až kým ju kolegyne upozornili, že sa treba ozvať. Lebo tu ochorie. .Začala kritizovať. vedenie, aby zlepšilo pracovné podmienky. Vedenie postupne každého šomrajúceho zamestnanca prepustilo. Aj mladá slečna bola pozvaná na personálne oddelenie..

Mala dve možnosti na riešenie alebo preložiť z pracovného miesta ekonómky na miesto chyžnej alebo skončiť ku dňu 30. júna 2016.
Ale dnes je len 23 . máj .........začudovane pozerala mladá slečna.
To vieme, odovzdajte kľúče, zbaľte sa a od zajtra neprekročíte prah našej firmy my trváme na tom, aby ste sem už viac neprišla, .... zvýšeným hlasom zaútočil personálny úradník.
Nepomohli ani spomienky na dobrý kolektív, dobré pracovné podmienky, žiadne medové výlevy. tu nechceme počuť, a tak musela ostať od nasledujúceho dňa doma. Na tom by nebolo ešte nič zvláštne.
Ale keď jej neprišla za mesiac máj výplata, napísala do firmy. Nikto s ňou nechcel komunikovať, . nikto jej nič nechcel vysvetliť. Všetci ju ignorovali. Bola prekvapená keď zistila, že od 24. mája ju odhlásili zo sociálnej poisťovne, zdravotnej poisťovne.......písala do firmy ďalšie maily a chcela stretnutie ....
Dňa 1. augusta jej konečne prišla odpoveď. Od firemnej advokátky, ktorá právne zastupuje firmu. Máte absencie odo dňa 24. mája a naša firma Vám nebude už nič platiť., konečne dostala vysvetlenie
Nemáte žiadne pohľadávky na mzde, ktoré by ste si mohla nárokovať.
Ale veď , Vy ste mi povedali, aby som odo dňa 24. mája ostala doma a nesmiem prekročiť prah firmy.
Áno, dohodli sme sa ku dňu 30. júna, že skončíte, ale Vy ste odo dňa 24. mája nechodila do práce. Tak je nám ľúto, ale nič Vám nie je naša firma dlžná....taký bol, záver advokátky..
Stretli sme sa s advokátkou v pojednávacej miestnosti.
Sudkyňa otvorila pojednávanie. Hneď v úvode som predniesla odborné nedostatky skončenia pracovného pomeru. Aspoň súd nám bude nápomocný . Ale nebol.....
Advokátka predložila Dohodu o urovnaní , ktorú napísala dňa 1. augusta.
Len oči otváram, sudkyňa ju prijala..............................to je, ale spravodlivosť.............pracovný pomer tu skončil dohodou dňa 30. 6. a ide tu len o pohľadávku na mzde a advokátka nám tu po termíne ešte chce niečo urovnávať.......
Po prednesoch a vypočutí strán sudkyňa odročuje pojednávanie s jasnou hlavou ho na budúce ukončiť.
Ale neukončila. Včera sme sa znovu zišli v pojednávacej miestnosti. Sudkyňa otvorila pojednávanie, očakávala som jasný záver. Nebolo čo už dokazovať. No nie ! Na slovenských súdoch toho zažijete. to je lepší scenár do filmu alebo na písanie príbehov .....
Tak sme začali klasickú štruktúru dokazovania, čo je už dokázané a navrhli sme svedkov, ktorí nám na prvom pojednávaní neboli pripustení..........tak takéto konanie zase nie je hospodárne konanie!
A napĺňame heslo našich slovenských advokátskych kancelárií, ktoré len pripomínam, neustále sa zvyšujúcimi nárokmi domácej a zahraničnej klientely do svojej advokátskej práce zaviedli nadštandardné prístupy ku klientom a postupy, ktoré zohľadňujú potreby klientov v reálnom čase, bez predlžovania času pri poskytovaní právnych služieb, bez čakania alebo bez zbytočnej administratívy na strane klienta.
A " tešíme sa", že súd prebieha len druhý rok a to "sme radi" že tu ide len o pohľadávku na mzde za "dva" mesiace. Vivat justícia!
