
posúvajú naše aktivity k legislatívnym zmenám. História a okolité štáty nás učia: Zákon si vytvorte a schváľte, čo najskôr, inak bude ekonomika Vášho štátu rýchle upadať aj vplyvom amorálnych vzťahov na pracoviskách. Poškodený zamestnanec je chorý a s tým sú spojené výdavky na liečbu. Druhá strana mince je podpora v nezamestnanosti – a to všetko len preto, že niektorý zamestnávateľ sa neovláda a nemorálne si uvoľní svoje zvieracie móresy a prenasleduje zamestnanca. Zamestnávateľ ani v jednom z prípadov nechránil zamestnancov pred svojvoľným prepúšťaním zo zamestnania a diskrimináciou v zamestnaní, ako si to žiada článok 36 písm. b) Ústavy Slovenskej republiky týkajúci sa ochrany proti svojvoľnému prepúšťaniu zo zamestnania a diskriminácii v zamestnaní. Ústavné práva našim občanom zaručujú rovnaké zaobchádzanie, garantujú základné ľudské práva ktoré sú neodňateľné, t. j. nikto ich nemôže odobrať, štát ich musí uznávať, sú nescudziteľné t. j. nikto sa ich nemôže ani vzdať, na nikoho ich nemožno previesť, sú nepremlčateľné, nezanikajú plynutím času, a stále sa ich možno

domáhať, sú nezrušiteľné a verejná moc ich nemôže zrušiť. Podľa skutočnej podstaty Zákonníka práce je vedúci zamestnanec povinný utvárať pracovné podmienky na riadne vykonávanie pracovnej činnosti podriadených zamestnancov, a to bez rozdielov. Naši občania sa rovnako ako na Inštitút ochrany ústavných práv obrátili aj na Verejného ochrancu práv. Ako sa píše na webe "Funkcia verejného ochrancu práv ako sprostredkovateľa medzi občanom a štátom má kontrolnou činnosťou upevňovať ústavnosť a legalitu konania a rozhodovania orgánov i inštitúcií verejnej správy vo vzťahu k fyzickým osobám a právnickým osobám. Verejný ochranca práv neodvodzuje svoju autoritu od štátnej moci, ale od prirodzeného spojenectva s parlamentom a s verejnosťou, s občanmi, ktorí sú autentickým zdrojom moci v spoločnosti."
A tak sme sa vybrali v mene Inštitútu ochrany ústavných práv pripomenúť zástupcom Verejnej ochrankyne práv, aby v snahe pomáhať pri riešení verejných práv občanov trvali na rozšírení svojich kompetencií. A aby tak tento úrad získal vyššie právomoci, ktoré budú slúžiť občanom a zároveň pomohol najmä mladým ľuďom orientovať sa v ústavných právach. Lebo je potom dôležitá otázka: Je úrad Verejnej ochrankyne práv potrebný ? Mimoriadna správa verejného ochrancu práv predkladaná na rokovanie parlamentu je zameraná len na"akési bulvárne výstrelky" našich novinárov v snahe predať svoj denník či zvýšiť čítanosť svojho bulváru.
http://www.vop.gov.sk/files/mimoriadna%20sprava%20deti.pdf
Kauza Čistý deň už dlho púta pozornosť médií aj štátnych úradov, od Výboru Národnej rady SR pre ľudské práva a národnostné menšiny cez Úrad komisára pre deti, Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny a v neposlednom rade aj Verejného ochrancu práv.
Pre budúcnosť by tento úrad mal podávať správy pre poslancov parlamentu minimálne 3 krát týždenne. Konečne by sa začali riešiť potreby občanov a zamedzilo by sa často neúčelnému predkladaniu zákonov, ktoré sú aj tak proti občanom a plnené len na príkaz Európskej únie, ako na to v parlamente poukázali na poslednej schôdzi poslanci politickej strany ĽS NS.
https://www.youtube.com/watch?v=lnLPDgk0NDs
https://www.youtube.com/watch?v=LpNFdgRpdtM
Inštitút ochrany ústavných práv vyzval k spolupráci úrad Verejnej ochrankyne práv v spoločnom úsilí zriadiť Akreditačný výbor zložený z odborníkov na plnenie reálnych potrieb občanov.
http://www.mojevideo.sk/video/28746/vizia_pre_slovensko_alebo_vsetko_sa_da_ak_sa_chce.html

A na záver môj boj za ľudské práva na Slovensku dokumentuje tento mail od Európskeho ombudsmana:
----- Original Message -----From:
EO@ombudsman.europa.euTo:
anzelma@stonline.skSent:
Tuesday, September 21, 2010 10:41 AMSubject:
RE: [EOWEB] mobbing na úrade
Vážená pani JUDr. Mária Ritomská, Ďakujeme za Váš mail zo dňa 17. septembra 2010.
Spomínate, že ste štátnou zamestnankyňou. V takom prípade sa na Vás vzťahuje zákon č. 400/2009 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
kde sú v § 59 uvedené práva štátnych zamestnancov. Ak máte pocit, že Vaše práva podľa tohto zákona boli porušené, môžete na základe § 65 spomenutého zákona podať sťažnosť.Ďalšou možnosťou je, aby ste Vašu záležitosť nechali prejednať nezávislým a nestranným súdom, na ktorý sa môžete obrátiť.Úprava pracovnoprávnych záležitostí je v kompetencii členských štátov EÚ, preto spomínaná problematika nie je upravená na európskej úrovni. Ak chcete presadiť legislatívnu úpravu mobbingu v Slovenskej republike,
najjednoduchšou a najefektívnejšou cestou by bolo kontaktovanie ktoréhokoľvek poslanca NR SR, keďže poslanci NR SR majú právo legislatívnej iniciatívy (okrem Výborov NR SR a vlády SR). Môžete si s ním dohodnúť stretnutie a prezentovať Vaše konkrétne návrhy.S pozdravom a želaním všetkého dobrého, Úrad Európskeho ombudsmana