Druhé a tretie najväčšie mestá na Slovensku nemôžu trpieť len za svoju lokalizáciu. Taktiež platí, že najdrahšie diaľnice sú tie nepostavené. Po úspešnom podpise obchvatu Bratislavy D4/R7 nemôžeme zabúdať na naše východné regióny, v ktorých je dopravná situácia taktiež kritická.
Obchvat pre Prešov
Z Vysokých Tatier sa do Košíc dostanete za zhruba hodinu. A to skutočne zhruba, pretože pohodlnú, tempomatom riadenú cestu musíte prerušiť pri vjazde do Prešova. Lievik vám určite nespríjemní náladu na niekoľko dlhých minút, niekedy i hodinu. Pritom by stačilo tak málo - dokončiť juhozápadný obchvat, úsek Prešov – západ – Prešov – juh. Tento ani nie 8 km dlhý úsek diaľnice dokončíme do roku 2020.
Prioritou vo veľmi blízkej budúcnosti bude taktiež dokončenie tunela Branisko, severný obchvat Prešova a R4. Tieto úseky však už nebudú kryté z EÚ fondov, a preto bude na mieste využitie financovania formou PPP alebo štátneho rozpočtu.

Obchvat pre Košice
Košický marazmus na vnútornom okruhu konečne zruší výstavba úseku diaľnice Budimír – Bidovce a rýchlostnej cesty Košické Oľšany (križovatka oboch rýchlo ciest) – Šaca. Týmto spojením tak odľahčíme Košice od tranzitu na všetky strany – smerom na Ukrajinu, Maďarska (v prevádzke R2), na sever do Prešova ako i na západ do Rožňavy.
Vnútorný okruh tak bude slúžiť svojmu účelu – rýchla a bezpečná doprava medzi mestskými časťami. Košičania môžu očakávať začiatok výstavby úseku Budimír – Bidovce už tento rok.

Dodatočný projekt, ktorý si dáme za prioritný pre Košický kraj, bude aj 4 280m dlhý tunel Soroška v rámci úseku R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou. Existujúca cesta prvej triedy I/50 cez horský priechod Soroška je z pohľadu nehodovosti jedna z najkritickejších lokalít na Slovensku. NDS sa v procese prípravy projektu blíži k vydaniu stavebného povolenia.
Samotné vydanie stavebného povolenia očakávame v závere roka 2017. Po alokovaní financií a úspešnom obstaraní zhotoviteľa stavebného diela, je výstavba úseku predbežne plánovaná na 5 rokov.