Fotíte sa s kávou od tejto americkej kávovej spoločnosti ? Nastajlované insta kočky, plastový pohárik v ruke s tagom "Starbucks - povedzme Budapešť", možno im to ani tak nechutí, za fotku sa však platí, ktovie... Koncept tohto amerického pražiara kávových zŕn nie je zlý, dopláca však na svoju chamtivosť
Gordon Bowker, Jerry Baldwin a Zav Siegel - svätá trojica zakladateľov vlasatej paničky s korunkou na hlave. V roku 1970 sa im podarilo vytvoriť šikovný koncept, nazvime to "kaviarne", ktorá bažila po kvalitnej káve. Podarilo sa, keď preletíme zlom storočí a prehupneme sa do roku tigra 2022, tak zistíme, že Starbucks je kávový gigant s viac ako 35-tisíc pobočkami vo svete.
Výkladnou skriňou sú kávovary s nasypanými (tmavo) čiernymi zrnami, ktoré sa potia
Doplatili na svoj geniálny marketingový plán, chalani sú milionári. Ale ako svetový predajca kávy už nezvládajú predávať výberové zrná. V skratke, pri kvalitnej výberovej káve, vy ako spotrebiteľ musíte vedieť, kde ju vypestovali, kedy ju pražili, na obale by mal byť uvedený chuťový profil. Američania toto rozhodne nespĺňajú a ešte si aj vymýšľajú typy praženia: "Blondroast", asi mali namysli tu blondýnku z ich loga.
Promujú svetlé praženie, ktoré svetlým nie je, to nevadí
Nie je to problém, pretože sú gigant a každý deň potrebujú spotrebovať obrovské množstvo kilogramov kávy. Ich cieľom je uspokojenie dopytu na ich kávu od zákazníkov. Je preto jasné, že nemajú šancu skupovať výberovú kávu od lokálnych malých farmárov. Obracajú sa preto na kávy z rôznych kútov sveta, ktorú vo veľkom a hlavne lacnejšie skúpia.
Gumený nádych alebo to, čo chce verejnosť
Pražiari, skúsení kávopiči a kávopičky vám povedia, že svetlé praženie zanechá v čiernom nápoji chuť odkiaľ pochádza. Niektorí Q graderi s ich skúsenými jazýčkami, vám dokonca identifikujú oblasť, odkiaľ zrná pochádzajú. Lacnejšie zrná, ktoré kupuje Starbucks majú tendenciu byť častokrát nedozreté, staré, či dokonca vyradené. Musia ich pražiť do tmavých častokrát aj čiernych odtieňov, pretože tým zakryjú nedostatky ktoré ich zrná ponúkajú. Je vysoko pravdepodobné, že svetlé praženie by pošramotilo tvár tejto značky.
Pohľad do zákulisia neuškodí, radšej slovenskú a výberovú originál
Vďaka svojmu marketingu je dnešné pitie takejto kávy považované za štýl. Tento štýl je však ovplyvený reklamnou bublinou, ktorú musíte prekročiť a pozrieť sa do jej zákulisia. Odporúčam radšej výberovú kávu z lokálnych slovenských pražiarní. Svoj marketing si robia svojsky, tradične a rozumne.
A vy ako? Ktorú kávu od Starbucks pijete ?
Slovenským pražiarňam kávy sa venuje aj BLOGOKÁVE.