Ako prvé by som chcel "pochváliť" vládu Slovenskej republiky za registračné poplatky. Vedel som že nám vládnu ľudia s IQ húseníc, netušil som však že je to až tak zlé. Uvediem krásny príklad: Ak si kúpite Škodu 120 z roku pána za 500E, vláda Vás ošklbe o 33E. Toto mi príde naozaj ako zlý vtip.
Dovezené Autá
Kedysi výnosný biznis, dnes skôr súťaž o to kto má lepšie kontakty pri KO a STK/EK. Dnes ak máte kontakty nie je problém nechať prejsť s dobrými výsledkami aj totálny šrot. Stav laku pri KO? Niektoré inštitúcie fungujú tak že človek sedí s pípačom pri PC a v ruke drží kus plechu s lakom, vítajte na Slovensku. Nehovoriac o tom že 90% vozidiel zázračne pred KO omladne o 15-XY tisíc kilometrov.
Typický "kupca" Vášho vozidla
Som veľkým fanúšikom BMW, mám však takú vlastnosť že žiadne auto si nenechám dlhšie ako rok. Tým pádom som si už odskákal nejaký ten predaj a poviem Vám že miestami máte chuť niekomu dať facku so zdvihákom.
"Fú, to auto má už vela kilometrov, cez 200 xxx, ponúkam Vám XY" (väčšinou o 2000E menej ako máte v inzeráte) Tu je najlepšie že tento človek nič o Vašom aute nevie, ešte ho ani nevidel a už má tú drzosť sťahovať cenu.
"Nesedí sa mi dobre v tých športových sedačkách, ale zoberiem ho ak mi dáte cenu o 500E menej" S týmto som sa stretol pri predaji svojho E92 coupé. Ak mu spustím o 500E už sa mu akože sedí lepšie?
"Doniesol som si meračku laku, viete chcem vedieť či nebolo striekané", žiaden problém. Vtipné mi akurát prišlo že meračka bola na tuškové baterky, cena tohto spoľahlivého zariadenia bola cca 10E na Aliexpres či Geek.
"Donesiete mi auto ukázať do Košíc, ja do Bratislavy nechodím?" Nemám slov.
Najlepší sú testovací jazdci čo v živote ani nevideli toľko peňazí pokope čo Vy požadujete za auto ale prídu sa previesť.
AAA Auto
Ruky preč znie moje odporučenie a to platí pre predaj ale aj kúpu.
Udivuje ma drzosť tejto spoločnosti ktoré nemá žiaden rešpekt k ľudom. V inzeráte je uvedené že si neželám kontakt od AAA, oni Vám aj tak zavolajú. Zodvihol som a povedal že si neželám byť kontaktovaný, údajne si to uložili. Za posledný týždeň mi písali SMS, volali z rôznych čísiel atď. Muchy v lete sú menej otravné ako táto spoločnosť!
Ak hľadáte hoci aké vozidlo, podla autobazar.eu oni všetky majú. Vyskúšal som si pre zábavu zavolať na jednú Audi A4s ktorú uvádzali na portáli. Oni však to auto vôbec nemajú! Až keď ho vy chcete Vám ho zoženú trebárs aj z Rumunska len aby Vám ho predali.
Hľadám si jazdené auto
Aj pre túto činnosť si pripravte nervy a nechodte tam bez človeka ktorý sa do áut aspoň okrajovo vyzná. Ja osobne si vždy zoberiem tím mechanikov (kamarátov) alebo si pozvem predajcu do servisu ktorému verím. Aj tu sa s Vami rád podelím o skúsenosti.
Hľadal som Oktáviu RS, potrebovali sme auto na vozenie nášho psa. Našli sme jeden pekný kus na autobazar.eu (nadalej tam ten inzerát je). Podla inzerátu auto je cukrík: Nehavarované, Top Stav, Servisná knižka atď. Vybrali sme sa teda do GA, to auto bol totálny hnoj!
- Servisná kniha bola z iného auta, údajne malé deti počarbali VIN číslo. Na nešťastie predajcu bolo však stále vidieť.
- Puknutý zadný nárazník
- Prepálená sedačka asi od cigarety, údajne nefajčiar
- Puknutý chladič+ predný nárazník
- Stav kilometrov bol vtipný, ak si človek pozrel volant muselo mať o 100 xxx viac
Som o tom presvedčený že takýchto zážitkov má každý veľký počet.
Auto s 200 xxx a viac je vrak podla Slovákov
Je zaujímavé sledovať ako sa u nás radosťou točia kilometre. Zásluhu na tom má aj prístup kupcov. Ak má auto viac ako 200 xxx je vrak. Nikoho však nezaujíma servis a čo bolo na auto vymenené. Ak si teraz vyhľadám hoci akú limuzínu na mobile.de tak tieto autá držia cenu a Nemci ich kupujú, málo kto tam pozerá na budík ale na to čo bolo vymenené.
Kedysi sa jazdilo menej, dnes má skoro každý firemné auto s ktorým vie jazdiť aj na súkromné účely. Niekde sa musí zvýšená mobilita obyvateľstva odraziť.
Toto si myslím že tiež hrá určitú úlohu pri pohľade na trh s jazdenými autami na Slovensku. Jedno však ostáva isté že aktuálny stav trhu je veľmi zlý.