S priateľkou sme mali to šťastie bývať 1.5 roka v Chorvátskom Grobe/Čiernej Vode. Aj keď mnohí nechápu prečo sa človek z Kramárov sťahoval na dedinu boli tam pozitíva, napríklad pokoj od hlučných a primitívnych susedov z okolia Bardejova.
Vráťme sa však k téme, cesta do práce ráno bola katastrofa, bolo praktický jedno či si človek vybral cestu cez Raču alebo sa dal na obchvat, všetci sme stáli v štrúdle. Po práci cesta domov, bolo potrebné vyraziť pred 15:00 čo je praktický nemožné keďže mnohí zamestnávatelia vyžadujú aby tam človek sedel, produktivita je druhoradá.
Developeri majú v regiónoch okolo Bratislavy stavebný orgazmus, nikto však nerieši ako títo ľudia budú chodiť do práce. V obci Chorvátsky Grob/Čierna Voda bol starosta tak chytrí že namiesto toho aby bojoval za efektívnejšiu MHD dovolil aby sa skresali autobusy a vytvoril sa ukážkovo neefektívny harmonogram, čo nútilo deti vynechávať krúžky a rodičov trčať v aute. Až na opakované výzvy od občanov začal konať, tí mu zatiaľ boli žiaľ druhoradý.

Na prvý pohľad ma potešila diskusia na Facebooku, ktorá sa zaoberala nápadom električkovej trati do Pezinka. Po úvodnom pozitívnom nádychu som si však uvedomil ako nereálna táto možnosť je. Bratislava a dopravný podnik Bratislavy nemá financie, aktuálne som sa dokonca dopočul že sa nadhodnocujú vozidlá ktoré praktický sú za technickým zenitom aby sa získal tučný úver! Tomuto nahráva aj zdraženie SMS lístkov, ktoré opäť by napríklad šetrili papier keďže skoro každý má už dnes telefón. Ani Eurofondy by už nestačili na tento projekt. Predstavme si však, že by sa našli finančné zdroje, ak by bola linka tak efektívna ako električka číslo 5 z Dúbravky do Rače (54 minút) tak nechcem vedieť koľko by trvala cesta z Pezinka do centra mesta. Taktiež je na zamyslenie ako by išla tá električka keď si robili na zastávku zálusk obyvatelia Čiernej vody, Vajnor aj Svätého Juru. Rýchloelektrička je taktiež vtipný výraz keďže ak by naozaj mala mať rýchlejšie tempo tak by bolo potrebné spraviť aj oddelené koľaje lebo by pravdepodobne zrámovala tie ostatné koľajové slimáky v službách DPB.
Iné okolité mestá ktoré naozaj sú veľkomestá ako Viedeň, Praha, Budapešť, Mníchov a Zürich sa snažia minimalizovať automobily v centre a ponúknuť svojím obyvateľom alternatívu v podobe fungujúcej MHD. My sa tešíme napríklad pripájadlu k D1 na Čiernej Vode(križovatka triblavinská) ktorá je jedine dobrá pre developerov aby stúpli ceny pozemkov v okolí, nikoho netrápi, že aj tak sa všetky auta ocitnú buď na D1 pred Bratislavou spolu s kamiónmi alebo upchajú alternatívne cesty cez Raču alebo od Zlatých Pieskov.