
Airbus A319 ktorý Slovensko odkúpilo od Švajčiarskej spoločnosti Comlux Management AG malo záhadný spôsob obstarávania. Naša vláda namiesto toho aby kúpila stroj priamo od bývalého vlastníka Kharafi Group, použila "bieleho" koňa Comlux Management AG. Ten totiž kúpil lietadlo o 3 milióny lacnejšie! Ako to že nikto neriešil koľko času lietadlo lietadlo pre Comlux pred predajom našej vláde? Je aj zaujímavé ako dlho sme už mali "záujem" o tento konkrétny stroj.
Kuvajtská rodina predávala tento stroj za 39 miliónov Eur, my sme ho kúpili od Comluxu za 42 miliónov Eur! 3 milióny teda išli vrámci bankového tajomstva Švajčiarska niekomu do vačku...
Zaujímavé je aj porovnanie nalietaných hodín A319 vs TU 154. Kým staručké ruské Tupolevy majú dnes 4943 hodín, náš "nový" stroj má už 4445! Výhoda Airbusu je samozrejme dolet a spotreba paliva, bavíme sa však o značnom vekovom rozdieli lietadiel. Kým Tučko lietadlo už od roku 1989, náš Airbus prvý krát okúsil nebo v roku 2005.
Do dnes nerozumiem podivuhodnému nákupu lietadiel Fokker 100, ktoré už dnes sú prestarnuté.Kúpili sme lietadlá vyrobené v roku 1991! Podla Kaliňáka ích bude treba vymeniť za 10-15 rokov. Vláda by teda využívala 36-41 ročné lietadlá! Staršie lietadlo používa už iba Kim Jong Un, ktorý nedá dopustiť na svôj IL-62! Tento stroj má dnes už rekordných 54 rokov!
Je teda takmer jednoznačné že aj pri nákupe zvyšných vládnych lietadiel sa niekto blízky Smeru-SD luxusne nabalil. Podobné sa stalo aj pri kúpe malých Jak 40, ktoré boli rovnako staré, pomalé a kazové. Tento osud horzí aj strojom Fokker 100. Jedná otázka ktorá ma trápi je využitie všetkých vládnych lietadiel, chystáme konkurovať v Bratislave Ryanairu?