
Koncepciu športovej limuzíny vidíme z každej strany, no čo nás prvé zaujme je asi predok. Tam dominujú veľké svetlomety a pre Dodge typická krížová maska chladiča. Tak isto mierne vystúpený nárazník dotvára vcelku útočný vzhľad.
Z boku zaujmú vystúpené blatníky a prelis na zadných dverách. Celkovo bočný profil dosť pripomína väčšieho brata Chargera. Rozhodne efektné sú aj nízke „strieľne“, typické pre väčšinu amerických limuzín. Päťlúčové disky (odhadom tak 17“) tiež niesú zlé, ale na tomto mieste sa mohli dizajnéri pohrať trošku viac, nebola by od veci nejaká extravagantná zaujímavosť. Autu sekne aj výrazná červená metalíza. Červená sa rýchlym autám vždy hodí...
Vzadu trónia priam obrovské svetlá, a na kapote umiestnený malé prítlačné krídlo (ktovie, možno aj naozaj funguje...). Zaujímavosťou je aj difúzor (tak ako spojler- je len pre efekt alebo fakt funguje?), umiestnený na spodnej hrane nárazníka a pochrómované vyústenia dvoch výfukových rúr. Miesto pre EČ je umiestnené po americky, teda dolu, v nárazníku, a nieje klasické úzke a dlhé (ako sa bežne používa), ale užšie a vyššie. Toto nieje veľmi Európska vec, ale mohlo by to ostať, ako to je. Autu to trochu pridá na atraktivite a odlišnosti...
Po technickej stránke poznáme len veľmi málo vecí. Napríklad to, že na pohon slúži klasický naftový dvojliter. Áno, nafťák. Od tohto kroku si výrobca slubuje väčší záujem zo strany Európanov, ktorý sú predsa len o čosi viac orientovaný na ekonomickú stránku veci... Každopádne, dúfam že v sériovej verzii budú dostupné aj benzínové motory. Predsa len, Avenger má tak trochu športovú orientáciu a k nej sa viac hodia benziňáky.
Čo mi pri technických údajoch chýba, sú informácie o podvozku, koncepcii pohonu (predpokladám zadné kolesá) a prevodovke.
Ak Dodge ostane pri priaznivej cenovej politike, na akú sme zvyknutí u Amerických áut, má rozhodne šancu na úspech. Už len preto, že vozidlá z opačnej strany oceána sú stále považované za exkluzivitu.