Public relations vs. reklama

Častou chybou je, keď si ľudia myslia, že public relations (ďalej iba"PR") je reklama. Hlavným rozdielom je, že reklame predchádza fáza prípravy, ktorá sa reklamou končí, práca s verejnosťou nekončí nikdy. Je to súbor systematických a kontinuálnych činností, ktoré ovplyvňujú verejnú mienku. Snahou je pozitívne ovplyvňovanie. Práca a celkovo kontakt s verejnosťou je náročná činnosť, ktorá vyžaduje dôkladnú prípravu a jasne vymedzené cieľe. Každý poskytovateľ by mal mať stanovenú víziu ako chce, aby bol verejnosťou vnímaný. Výhodou PR je komunikačný kanál so širokou masou ľudí s prihliadnutím efektivity. Efektivita je slovo, ktoré je často skloňované a pre poskytovateľov kľúčové.
Vnútorné aktivity PR | Vonkajšie aktivity PR |
|
|
Akou formou sa prezentujeme, tak nás okolie vníma
Väčšina ľudí zamestnancov si neuvedomuje, že ich správanie, vyjadrovanie a celkové vystupovanie na verejnosti a hlavne pod hlavičkou organizácie vytvára celkový obraz o poskytovateľovi. Jednou z najdôležitejších činností pre rozvoj ľudských zdrojov je podpora sociálnych vzťahov. Sociálne vzťahy v organizácii úzko súvisia s firemnou kultúrou, ktorú nie každý má. Častým javom je skôr absencia firemnej kultúry, na ktorú veľa poskytovateľov zabúda. Pokiaľ pôsobíme navonok kompaktne s jasným cieľom, ktorého sa držíme systematickými krokmi, verejnosť to vníma. Firemná kultúra ovplyvňuje verejnosť tým, že voči organizácii majú ľudia dôveru a istotu. Keď je dôvera, nemajú strach zveriť svojho blízkeho človeka do starostlivosti. Na prvý pohľad sa to síce nezdá, ale práca s verejnosťou je pre správne fungovanie poskytovateľa kľúčovým krokom, ktorý ovplyvňuje veľa náväzných činností.
Trend vo vyhľadávaní poskytovateľa sociálnej služby
Pri výbere vhodného zariadenia sa orientujeme najčastejšie na internet, potom sú to referencie od známych, odborní zamestnanci a noviny. Doby, kedy denná tlač bola najčastejším zdrojom informácií sú preč. Internet je dnes vo všeobecnosti najpoužívanejším spôsobom pri hľadaní poskytovateľa. Úprimne, koľko poskytovateľov venuje svoj čas prezentácii na internete? Asi iba veľmi málo. Dnešná realita väčšiny poskytovateľov je statická stránka s minimálnou aktualizáciou informácií a prakticky bez života. To spôsobuje, že vo vyhľadávačoch sa posúvajú neustále nižšie a nižšie. Šanca, že si niekto vyberie práve ich sa znižuje.
Poskytujeme kvalitné služby? Načo, keď o nich nikto nevie.
Z každej strany je dnes počuť o zvyšovaní kvality poskytovaných služieb, ale keď sa o to nepodelíme, nikto sa to nedozvie. Dnešná moderná doba si vyžaduje prácu s verejnosťou, pretože podstatou je socializácia, ktorá do sociálnej práce patrí. Nájdeme aj dnes zariadenia, a nie málo, kde poskytovanie sociálnej služby má "ústavné prvky". Moderný trend rozvoja hovorí o individualite pri poskytovaní a odstraňovaní z minulosti zaužívaných postupov. Toto je zvyšovanie kvality sociálnych služieb.
Odporúčania pre prax
stanoviť si jasné ciele a vízie poskytovateľa
zapracovať identitu poskytovateľa do firemnej kultúry
pripraviť systém rozvoja ľudských zdrojov v organizácii
základom všetkého sú sociálne vzťahy v organizácii
Dobré meno sa buduje ťažko, ale ľahko sa stráca.