Ibaže rozhodnutie vydal úrad, ktorý sa podľa môjho názoru celkom slušne topí v korupcii. V Trenčíne je to také verejné tajomstvo o ktorom vedia hlavne tí, ktorí sú so Spoločným stavebným úradom pracovne prepojení. Preto ma dodnes celkom neopustili pochybnosti spojené s týmto, už zbúraným objektom. Poslanci mestského zastupiteľstva však rozhodli o odpredaji mestského podielu a faktom je, že na jeho mieste dnes stojí parkovací dom.
Už pred dvoma rokmi mal byť práve parkovací dom prvou časťou toho, aby boli autá postupne vytláčané z historickej časti mesta.
Primátor mesta Ing. Branislav Celler sa vtedy dušoval, ako je potrebné využiť možnosť ponúkaných 250 parkovacích miest v parkovacom dome. Spomínal niečo o novom využití daného priestoru s vchodom pre automobily z Hasičskej ulice. Že to bude „mať veľký význam“ pre stred mesta. Tiež o možnosti vytvorenia čiastočnej pešej zóny v tejto časti mesta. Časť o pešej zóne a vchodu z Hasičskej ulice znela sympaticky. O tom, ako na tom primátorovi záležalo a dodnes záleží ukazuje realita.
Autám vstup z Hasičskej ulice vytvorený nebol (!). Teda na frekvenciu áut v historickej časti to nemalo ŽIADNY vplyv. Z Hasičskej ulice by sa autá mohli priamo ocitnúť v parkovacom dome len ak by sublimovali a následne ich plynné časti sa opäť skoncentrovali na jednom z parkovacích miest v parkovacom dome. V opačnom prípade je vstup možný len z Palackého ulice.

Pohľad z Hasičskej ulice. Ešte pred dvomi rokmi sa Ing. B. Celler dušoval nad vybudovaním vstupu pre autá práve z tejto strany, aby autá nemuseli vstupovať hlbšie do historického jadra. Neexistuje ani vstup, ani odbočovací pruh. Či to bolo klamstvo, ktoré sa pred voľbami 2006 dalo dobre predať, neviem. Úsek od Hotela Tatra po Zlatú Fatimu bol upravený. Zámerom bolo odstránenie parkovacích miest a (asi) ich presun do parkovacieho domu. Boli vytvorené fyzické bariéry (betónové stĺpiky s okrasnými kvetináčmi). Tie je však možné voľne presúvať a tak si vodiči a taxikári tento priestor „vhodne“ upravili tak, aby opäť mohli parkovať tam, kde to malo byť pôvodne zmožnené. Mesto a aj naša utešená mestská polícia im to ochotne toleruje. A keďže sme si už zvykli, že mestským poslancom za VMČ stred je to asi jedno (možno až na p. Krátkeho), dnes opäť v týchto miestach nadivoko parkujú autá. Primátor na túto časť mesta taktiež arogantne kašle! Pretože ak by som sa mýlil, tento úsek spomínanej ulice by bol zabezpečený tak, aby nebolo možné svojvoľne betónové stĺpiky upravovať či dokonca odstraňovať! Ale čo by sme čakali, zvlášť, ak im viac ako mesiac trvalo odstránenie rozbitého okrasného kvetináča. Stalo sa tak až po zverejnení fotografie v ECHU a upozorneniach v časti „Otázky a odpovede“.
A keďže som čítaný aj v štruktúrach mesta, bolo by fajn, keby mi primátor poslal svoj pohľad na mnou spomínanú problematiku (opäť parkujúce autá / zbytočnosť fyzických zábran a nezrealizovaný vchod z Hasičskej ulice). Rád jeho pohľad doplním. Pretože na emailovú komunikáciu nezvykne veľmi odpovedať.
Ešte pridávam reakciu pána poslanca Krátkeho: " a parkovací dom v tejto lokalite je architektonický výsmech, preto som v konflikte s architektkou po jej súhlase s takýmto objektom na Palackého stratila kredit architekta ". Na znovuobnovení parkovacích miest sa asi nezhodneme, ale s týmto sa dá len a len súhlasiť. Vedľa galérie sa betónová opacha predsa hodí, nie? Veď porovnajte:

Trenčiansky paradox. Parkovanie pred parkovacím domom. Fyzickými zábranami sa neznemožnilo parkovanie v týchto miestach. Práve naopak. Autá sme si len pekne ohradili. Inak podľa primátora je pozícia hlavného architekta iba imidžovou pozíciou (špeciálna príloha v ECHO). Tak je. My si na "imidž" dohliadneme aj takto.

Vstup do tohoto priestoru je možný len cez prechod pre chodcov. Tento stav netrápi nie len primátora, ale ani náčelníka mestskej polície. Aj keď treba uznať, že po posledných dvoch škandáloch má teraz iné starosti.

Pôvodne boli stĺpiky umiestnené aj na ľavej strane kopírujúce žltú čiaru. Ale ako je vidieť, vodiči a taxikári tento priestor potrebujú omnoho viac.

Pred 2 týždňami som navštívil galériu Albertina vo Viedni, kde prebieha výstava Vincenta Van Gogha. Pred ňou by ste takto parkujúce autá veru ťažko našli. Ibaže viedensky radní majú predsa len iný prístup ku kultúre.

Tento pohľad ukazuje ohradený priestor, kde počas pracovných dní veselo parkujú autá.

V sobotu o 14:53 si tu našlo cestu jedno.

Státie na prechode? V pohode. Umožňuje to nie len mestská, ale aj štátna, ktorá prešla so svojim WV Golf combi dve minúty na to. (TN 848CK)

Aj tu je pekne vidieť ako si vodiči upravili daný priestor.

Aj takto vyzerá dnešné parkovanie na Palackého ulici. Betónové stĺpiky si každý upravil podľa svojich potrieb. Parkovanie na prechode pre chodcov mestským policajtom vôbec neprekáža. ( Fiat Ducato, TN-856CH, firma R.O.D. s.r.o.)

V lete bol podstavec tohto kvetináča mesiac aj pár dní rozbitý na menšie kúsky. Čakal len na nejakého piatkového primitíva, ktorý s ním rozbije nejaké okno. Alebo zraní okoloidúceho. Mestská polícia chodila denne okolo. Z auta to vidieť asi nebolo. Mestskí poslanci sa tomuto miestu asi tiež úspešne vyhýbali.

No a tak si tu (pred parkovacím domom) parkujeme nadivoko. Na tráve alebo zasahujeme do časti chodníka.
Pre Televíziu Trenčín sa primátor pri spomienke na 17. november vyjadril, že by bol rád, keby sa aj študenti začali viac zaujímať o chod mesta. Tak som si jeho myšlienku vzal k srdcu. Dúfam, že som naplnil jeho očakávania.
P.S.: Kauza zdravo -„chorého“ ginkga je dôkaz, ktorý reprezentuje priority tohto mesta pod vedením Ing. Branislava Cellera. Odzrkadľuje hrubé nezrovnalosti v územnom pláne (spolu s Riviérou), brutálnu stavebnú loby a nekompetentnosť zainteresovaných úradov a ktovie čo ešte. Úboho strom zrezali v skorých ranných hodinách. Dodnes sa na jeho mieste stavať nezačalo. Ginkgo zavadzalo. Asi vo výhľade na ďalšie stromy...

O zeleň sa však postarať vieme. Akože choré (inak zdravé) Ginkgo už nezacláňa stromom v parku. S pílou nám to totiž v Trenčíne ide. A vlastne aj s miešačkou a cementom... Problém je len v tom, že jedno prekrýva druhé. (Foto: blog.sme.sk)