Aká legislatíva nás teda chráni proti SPAMu? V legislatívnom rámci SR je problém SPAMu zapracovaný v zákone o reklame z. č. 147/2001 Z. z., v zákone o elektronickom obchode z. č. 22/2004 Z. z. a v zákone o elektronickej komunikácii z. č. 610/2003 Z. z.. Uvedené zákony jednoznačne zakazujú posielanie reklamy resp. správ automatickým telefonickým volacím systémom, telefaxom a elektronickou poštou bez predchádzajúceho súhlasu ich prípadného príjemcu.
Zákon o reklame z. č. 147/2001
§3 Všeobecné požiadavky na reklamu
(4) Reklama nesmie
a) zneužívať dôveru spotrebiteľa, nedostatok jeho skúseností alebo vedomostí,
k) obsahovať osobné údaje, údaje o majetkových pomeroch osôb bez ich predchádzajúceho súhlasu,
l) odvolávať sa na vyhlásenia iných osôb bez ich predchádzajúceho súhlasu,
m) zasahovať do práv iných osôb bez ich súhlasu,.
(6) Reklama sa nesmie šíriť automatickým telefonickým volacím systémom, telefaxom a elektronickou poštou bez predchádzajúceho súhlasu ich užívateľa, ktorý je príjemcom reklamy.
(7) Reklama sa nesmie šíriť adresne, ak adresát doručenie reklamy vopred odmieta.
§11 Sankcie
(3) Okrem opatrení podľa odsekov 1 a 2 orgán dozoru uloží pokutu
b) do 2 000 000 Sk šíriteľovi reklamy za porušenie všeobecných požiadaviek na reklamu podľa § 3 ods. 1 a ods. 3 až 7 a požiadaviek na reklamu niektorých produktov podľa § 5 až 9,.
Zákon o elektronickom obchode z. č. 22/2004
§3 Sloboda poskytovania služieb informačnej spoločnosti
(3) Ak poskytovateľ služieb uskutočňuje komerčnú komunikáciu v mene alebo na účet inej osoby, musí byť táto osoba identifikovaná.
(5) Poskytovateľ služieb nesmie doručovať informácie komerčnej komunikácie elektronickou poštou, ak si ich príjemca služby vopred nevyžiadal.
Zákon o elektronickej komunikácii z. č. 610/2003
§65 Nevyžiadaná komunikácia
(1) Elektronickou poštou je akákoľvek textová, hlasová, zvuková či obrazová správa zaslaná prostredníctvom verejnej siete, ktorú možno uložiť v sieti alebo v koncovom zariadení príjemcu, kým ju príjemca nevyzdvihne.
(2) Na účely priameho marketingu je dovolené volanie, zasielanie faksimilných správ, správ elektronickej pošty vrátane služby krátkych správ užívateľovi len s jeho predchádzajúcim súhlasom. Za súhlas sa považuje aj súhlas osoby, ktorú užívateľ splnomocnil na používanie svojho prístupu k sieti. Udelený súhlas možno kedykoľvek odvolať. Je zakázané zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu, z ktorej nie je známa totožnosť a adresa odosielateľa, na ktorú môže užívateľ zaslať žiadosť o skončenie zasielania takých správ.
§71 Správne delikty
(5) Úrad uloží pokutu do 500 000 Sk alebo ich ekvivalent v EUR tomu, kto
e) uskutočnil volanie alebo zaslal na účely priameho marketingu bez predchádzajúceho súhlasu užívateľa faksimilné správy, správy elektronickej pošty vrátane krátkych správ prostredníctvom verejnej siete, alebo zaslal elektronickú poštu na účely priameho marketingu, ak z nej nebola známa totožnosť odosielateľa (§ 65 ods. 2),
To sú citácie z príslušných zákonov s príslušnými sankciami, ktoré by mali prípadných spamerov odradiť od ich otravnej činnosti. Samozrejme, tieto ustanovenia sú tým možným povestným bičom len na SPAM prichádzajúci zo Slovenska. Na SPAM zo sveta, ktorého je väčšina, nám pomôže len osvedčené blokovanie SPAMOv.