Otázky zodpovedané v texte:
Ako identifikovať šmejda?
Ako rokovať s finančnými sprostredkovateľmi?
Na čo si ešte dať pozor?
Ako dobre sa orientuje verejnosť vo finančných produktoch?
Rozprávala: Veronika Kalátová, na videu aj Eva Stoklásová a Roman Scherhaufer
Ak chcete vedieť viac, pozrite na diskusiu na videu:
Aké otázky použijete vy sami, aby ste zistili, nakoľko dobrý je človek, ktorý pred vami stojí? Alebo inak – koľko času potrebujete na vytvorenie názoru? Roman, ty si v prípravnom chate povedal, že občas odmietaš návrhy, aby si niektoré fondy zaradil do EIC. Podľa čoho sa rozhoduješ? Existujú otázky, ktoré môže bežný smrteľník položiť a ktoré mu pomôžu identifikovať kvalitu? Vráťme sa na úvod: Niektorým predajcom ide iba o vlastný prospech. Hovorme im šmejdi. Ako identifikovať šmejda od človeka, ktorý to s nami myslí dobre? Ako identifikovať slušného človeka, ktorý to s nami myslí dobre a má dostatok skúseností a schopnosti? Ako spoznať, že tieto skúsenosti a schopnosti má? Máme sa pýtať, ako a kde sa finanční sprostredkovatelia vzdelávajú? Vnímate rozdiely v kvalite sprostredkovateľov dnes a pred 10 rokmi?
Ako identifikovať šmejda? (podľa Veroniky Kalátovej)
Šmejdi majú snahu sa zapáčiť. Pôsobia sebavedomo až arogantne.
Naznačujú, že oni sú tu odborníci, že majú znalosti a vzdelanie.
Viac hovoria, než počúvajú. Kladú väčšinou len uzavreté otázky, aby odpoveďou áno alebo nie dostali klienta tam, kam chcú.
Poskytujú viac ponúk, aby klienta mystifikovali a tým ho naviedli k rozhodnutiu, ktoré im vyhovuje.
Svojím asertívnym správaním môžu na klienta pôsobiť až agresívne.