So skončením prázdnin akosi prichádza obdobie, keď sa firmy "prebúdzajú" a zákaziek je dosť na to, aby sa človek nenudil. A tak sme sa vybrali opäť na východ do Košíc (4.10.), čo bolo trošku prekvapujúce, pretože pred týždňom sme tam boli tiež. Tentokrát to vyzeralo na dva dni, ale po príchode to bolo viac než jasné, že to budú tri dni.Samotná práca nie je v tomto prípade taká podstatná.
To primárnejšie je tentokrát prístup personálu. Keď sme boli v Košiciach pred týždňom tak som bol celkom potešený prístupom ľudí všade, kde sme sa vyskytli - keďže sme mali vtedy 5 zákaziek, tak toho bolo až až na dva dni. Teraz sme už vedeli kam ideme a všetko v podstate bolo naplánované a vedeli sme do čoho ideme.
Ubytovali sme sa a rozmýšľali, čo budeme robiť večer. I napriek tomu, že sme boli vcelku unavení po ceste a práci. Preto sme sa vybrali do baru, ktorý bol hneď v budove ubytovne (do Malba). Dali sme si kofolku a kolega mal chuť na pivo. Bol upozornený na to, že sa čapuje iba do 23 hodiny a potom sa už dá objednať iba tvrdý alkohol, takže v poriadku. Vypil a zrazu vidí, že slečna za barom čapuje "zlatistý mok", pričom bolo už dosť po jedenástej. Pýta sa jej teda, či by mohol aj on dostať jedno ešte. Slečna odpovedá, že nie, lebo to čapuje kuchárovi.Z toho mi tak nejak vychádza, že s týmto prístupom si asi veľa zákazníkov neudržia. Jedna vec je, že to mali nariadené, že po jedenástej sa už nečapuje, druhá, že personál môže dostať kedykoľvek aj potom, ale zákazník nie. Nie som si istý, ale že by im bolo jedno koľko ľudí chodí do podnikov v Košiciach alebo sa majú tak dobre, že im nezáleží ani na tom, že by mohli zarobiť? Nehovorím o tom, že jedno, či dve tri pivá ich vytrhnú, ale celkovo, že potom ako sme odtiaľ odišli, tak sa nedal v blízkom okolí nájsť podnik, kde by sa čapovalo pivo, a preto sme boli situáciou nútení odobrať sa na izby.
Druhá noc bola už o niečom inom. Už sme vedeli, že pôjdeme k "bosorke", pretože ten podnik bol osvedčený. Keďže som nemohol piť, tak som robil chalanom vodiča. V tomto podniku to bolo o niečom úplne inom ako noc predtým. Zasadli sme a veľmi milý a príjemný personál nás obslúžil v priebehu 2 či 3 minút. A v danom prípade vôbec nevyzerali na to, že by ich obťažovalo mať takú dobrú náladu akú mali. Pred záverečnou a dokonca aj zopár minút po nej sme boli slušne upozornení, že budú musieť zatvárať, čiže ak by sme ešte niečo chceli, tak si ešte môžme objednať. Nič také ako, že je po "záverečnej", tak už nerobíme nič. Z takého podniku môže človek odísť len spokojný a vždy sa tam rád vráti. Ak sa chovajú odmietavo, tak nemôžu očakávať návštevnosť zákazníkov a v danom prípade mi podnik pripadal ako len pre "uzavretú" komunitu ľudí. Takto sa to však podľa mňa robiť nemá.