Poučiť sa alebo vyzrieť nad všetkých a svoje protizákonné konanie ešte zlepšiť?
Nechajme si poradiť odborníkmi z Ministerstva dopravy (MD) a Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), teda hlavne riadiacimi funkcionármi, lebo obyčajní radoví zamestnanci by svoje dieťa vychovávali určite ináč.
Dňa 27.03.2017 Najvyšší kontrolný úrad (NKÚ) ukončil mimoriadnu kontrolu NDS, v ktorej sa zameral na dodržiavanie termínov a plánov výstavby diaľnic, špeciálne na stavbu križovatky Triblavina.
Kontrolóri NKÚ : „Zmena koncepcie rozšírenia nebola v čase kontroly v súlade s platným územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja. Skutočne zrealizované práce k 31. decembru 2016 predstavovali približne 3,7 milióna eur v porovnaní s plánovanými 14,7 milióna eur. Aj preto dnes existuje riziko nutnosti ďalších úprav časového harmonogramu a hrozí tak nedodržanie termínu ukončenia stavby do 13. mája.“
Hovorkyňa NDS p. Žgravčáková : „Po nadobudnutí právoplatnosti rozhodnutia MŽP SR požiada NDS o vydanie rozhodnutia na zmenu stavby pred dokončením, na základe ktorého bude môcť pokračovať vo výstavbe križovatky Triblavina na všetkých stavebných objektoch, teda aj na tých, ktorých sa dotkla zmena,“ čo ale nijako nezmení nič na fakte, že zmenové riešenie diaľnice D1 bez kolektorov je v rozpore s územným plánom BSK. Pritom samotný platný územný plán má byť pre NDS zákonom a to, čo teraz diaľničiari predvádzajú na Triblavine je jednoducho protiprávne! Navyše NDS už viac ako rok svojou aktivitou blokuje zlepšenie dopravy!
Kontrolóri NKÚ : „Nástroje dopravného plánovania boli použité len v dvoch dokumentáciách, čo môže výrazne ovplyvniť hospodárnosť, efektívnosť použitia verejných zdrojov v uvedenom projekte,“ čím zmena koncepcie riešenia diaľničnej križovatky a samotnej diaľnice postráda dostatočné dáta o dopravných tokoch, o ktoré sa opiera NDS-kou upravené rozšírenie D1. Takže relevantné dáta neexistujú, ale NDS s tým problém stále nemá, stačí, že sa tak rozhodli.
Hovorkyňa MD Karolína Ducká : "Práve pre to, aby bolo jasné, že riešenie križovatky Triblavina zohľadňuje všetky dopravné vzťahy v regióne, zriadil súčasný minister expertnú komisiu, ktorá úplne jednoznačne a na základe všetkých dopravných modelov odporučila výstavbu križovatky a diaľnice so štyrmi plnohodnotnými pruhmi bez kolektorov." Ministerstvo dopravy naďalej trvá na tom, že riešenie diaľnice so štyrmi pruhmi bez kolektorov po oboch stranách je najlepšie z možných.
Kontrolóri NKÚ : „Vnútorný kontrolný systém NDS nefungoval optimálne, vykazoval prvky formálnosti, a aj preto zistenia NKÚ nedokázali diaľničiari identifikovať vo vlastnej réžii.“
Hovorkyňa NDS p. Žgravčáková : „Interný pokyn investičného riaditeľa NDS reaguje na všetky odporúčania NKÚ pre diaľničnú spoločnosť. NDS bude dodržiavanie nových pokynov podrobne kontrolovať.“
Hovorkyňa MD Karolína Ducká : „Ministerstvo samozrejme podporuje prácu NKÚ a NDS musí v spolupráci s NKÚ vyriešiť a odstrániť všetky nedostatky, čo sa podľa našich informácií aj deje.“
Podľa vzoru prístupu MD a NDS ku križovatke Triblavina sme dnes zdarne vychovali jedinca, ktorého rodičia síce na oko prácu vyšetrovateľa plne podporujú, ale svojim konaním mu aktívne a priamo napomáhajú v pokračujúcom porušovaní zákona na úkor ostatných, s plne zabezpečenou oporou v najvyšších kruhoch expertných vychovávateľov, ktorí ho ako dieťa nielenže nikdy nevideli, ale vždy mali poruke dodatočne upravené kárne posudky.
A všetkým ostatným už iba hodne radosti v kolónach ....