Letisko sa začalo budovať v roku 1958, keď sa z dôvodu výstavby strojárskeho závodu v Dubnici nad Váhom bolo zrušené letisko ktoré sa nachádzalo medzi Dubnicou nad Váhom a obcou Prejta. Letisko Slávnica bolo uvedené do prevádzky v roku 1963.

Z podnetu členov Aeroklubu Dubnica vzniklo Letecké múzeum Slávnica. Múzeum ponúka výstavu unikátnych lietadiel pod holým nebom, na radosť detí a milovníkov letectva
Prvým lietadlom múzea bol Mig-15.
Teraz je tu 10 lietadiel, priznám sa, nie som ani letecký odborník, ani veľký milovník lietadiel, ale bola to zaujímavá exkurzia medzi týmito strojmi, mala som o lietadlách skreslenú predstavu. Pri každom z lietadiel je vystavený popis parametrov.

SUCHOJ SU-22 M4
Je jednomiestne stíhacie bombardovacie lietadlo sovietskej výroby, vyvinuté v 60. rokoch ako náhrada bombardéra SU-7. Dokázal vyvinúť rýchlosť 1860km/h. Tento stroj ma prekvapil svojou veľkosťou o bombardéroch som mala skreslenú predstavu, že to musia byť veľké stroje, no nie je tomu tak. Lietadlo má dĺžku cez 10 metrov, rozpätie 19 metrov a výšku 5,12 metrov.

Protilietadlový dvojkanón, Praga VS35 tkz. Jašterka

ANTONOV AN2
Sovietsky, resp ukrajinský jednomotorový dvojplošník, známy pod menom „Andula“ Tieto lietadlá boli aj sú používané vo viacerých štátoch sveta. Stroj má 12 miest na sedenie a môže dosiahnúť rýchlosť 258 km za hodinu. V roku 1948 sa začala jej skúšobná výroba v novom závode v Kyjeve. Vyrábali sa rôzne verzie pre dopravné účely, poľnohospodárstvo, výsadková, transportná atď Z tohto sa predpokladá že rôzne modifikovaná Andula mala všeobecné využitie.


LISUNOV LI2
Bolo sovietskou verziou amerického civilného lietadla DOUGLAS DC3, pričom niektoré lietadlá boli aj vyzbrojené. V hornej časti trupu sa vytvorila strelecká veža. Lietadlo mohlo dosiahnuť maximálnu rýchlosť 318 km/hod. Pričom mohlo viesť 12 až 24 pasažierov a celkom 4000 kg tovaru.


AVIA AV14
Vlastne ILIUŠIN sovietske vrtuľové lietadlo vyrábané v Československu pod názvom AVIA AV14. Lietadlo mohlo byť využívané na civilné ale aj vojenské účely. Mohlo dosiahnuť maximálnu rýchlosť 417 km/hod.


.
MIL MI2
Sovietsky viacúčelový ľahký vrtuľník konštruovaný v závode Mila začiatkom 60. rokov 20. storočia. Dosahoval maximálnu rýchlosť 220 km/hod.


TUPOLEV TU-134A
Sovietske dvojmotorové prúdové lietadlo, vyrábané v rokoch 1966-1989. Bolo jedno z najpopulárnejších civilných dopravných lietadiel. Jeho maximálna rýchlosť bola 980km/hod, pričom počet miest na sedenie bolo 72-84.


ZLÍN Z-37 A
Tkz. Čmelák je československý jednomotorový dolnoplošník vyvinuté pre poľnohospodárske účely, ktorým slúžilo a ešte aj teraz slúži.

MIKOJAN-GUREVIČ MIG 21 MF
Je sovietska nadzvukova stíhačka používaná od začiatku 60. rokov dodnes. Bolo ich vyrobených viac ako 10 tisíc kusov čo ho radí medzi najvyrábanejšie nadzvukové lietadlá. Tento typ lietadla bol nasadený vo viacerých ozbrojených konfliktoch. Môže dosiahnuť rýchlosť 2200 km/hod a má dolet 1800 km.


SUCHOJ SU 7BM
Sovietsky stíhací prúdový bombardér. Vznikol v 50. rokoch 20. storočia. Počítalo sa stým že tento stroj bude schopný vykonávať jadrové útoky. Podvozok bol vybavený nízkotlakovými pneumatikami a doplnený hydraulicky vysúvateľnými lyžami. Lietadlo mohlo dosiahnuť maximálnu rýchlosť 2150 km/hod.


Možno si poviete, načo tam ísť, veď teraz som teraz videl/a všetko, nie je to tak, je to niečo iné vidieť na obrázku a iné naživo, oplatí sa toto múzeum navštíviť.