Čože je to päťdesiatka!

Slová známej piesne mi prišli na um, keď som si posledné týždne začala všímať bilboardy popri hlavných ťahoch v Bratislave. A ja pridávam, keď môže byť šesťdesiatka, sedemdesiatka... Zľavy, zľavy, zľavy. Jedna predbieha druhú. Akoby obchodníci zabudli na základné poučky zo školy, že zľava je najdrahším marketingovým nástrojom. Alebo si obchodníci myslia, že sme všetci hlúpi a naletíme na tieto lacné triky? Asi som z inej planéty, lebo na mňa to neplatí. Tak prečo to obchodníci znovu a znovu robia? Asi sme my, zákazníci, naozaj takí naivní, že veríme v nezištnosť a dobromyselnosť takýchto ponúk. Zozbierala som pre Vás zopár fotografií na zamyslenie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Predtým iba krátky prehľad prípadov, kedy obchodníci používajú zľavy.

1. Tovar pred koncom doby použitia - využívajú hlavne pri potravinách a v lekárňach pri rôznych kozmetických prípravkoch.

2. Vsadili pri nákupe na zlý tovar, alebo neodhadli predaj a potrebujú sa zbaviť ležiakov, kým to ide.

Uplatnenie zľavy z tohoto dôvodu, svedčí z môjho pohľadu o neprofesionalite manažérov nákupu a neznalosti trhu.

3. Prehnali to pri kalkuácii ceny, ktorú nasadili príliš vysoko a tovar bol za ňu nepredajný.

To by opäť dokazovalo neprofesionalitu manažérov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

4. Vedome nadsadili cenu, aby mohli využiť psychologický efekt zľavy.

V tomto prípade sme naleteli my - zákazníci.

5. Rátajú s naivitou kupujúceho, ktorého naučili "ísť po zľavách"

A opäť sme hlupáci my, keď sa dáme takto nachytať. Obchod dá do uvednej zľavy 1tovar a my pri návšteve predajne predsa len niečo kúpime. Dobrý ťah. Šikovný obchodník.

6. Likdácia predajne, skladu, firmy...

7. Neschopnosť manažmentu prilákať zákazníka inak ako konkurencia.

Jeden z múdrejších manažérov vyhlásil:"Marketing je daňou za nedostatok kreativity."

Do ktorej skupiny patria firmy využívajúce tento zastaralý, ale ako sa zdá, stále účinný marketingový ťah rozhodnite sami.

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu

O tom, ako sú zo zľavových kampaní zblbnuté i naše deti vypovedá výstavka prác žiakov bratislavských škôl v Poluse na konci školského roka. Deti si mohli vybrať pri návšteve nákupného strediska, čím by chceli byť. Pozrite, čo dominovalo na niektorých výtvoroch.

Pri prechádzaní niektorých frekventovaných ťahov v Bratislave človek získa dojem, že sa predajcovia predbiehajú, kto dá viac.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Niekedy akoby sa pretekali sami so sebou. V júni zľava 50%, v júli 66%! Prvá asi nezabrala dostatočne.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Aby ste si nemysleli, že zľavami hýria iba obchodníci s tovaro pre byt a záhradu, tu je zopár perličiek.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

A pre mňa jedna nepochopená "jasná" reklama. Je to zľava na úroky? Alebo stačí vrátiť iba 300Eur?

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu
Mirka Sláviková

Mirka Sláviková

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mama, stavarka ale hlavne človek. Chodím po svete s otvorenými očami a čo vnímam, dávam ďalej. Zoznam autorových rubrík:  Konopný dvorStavebníctvotime2restartSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
INESS

INESS

108 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,078 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu