Predtým iba krátky prehľad prípadov, kedy obchodníci používajú zľavy.
1. Tovar pred koncom doby použitia - využívajú hlavne pri potravinách a v lekárňach pri rôznych kozmetických prípravkoch.
2. Vsadili pri nákupe na zlý tovar, alebo neodhadli predaj a potrebujú sa zbaviť ležiakov, kým to ide.
Uplatnenie zľavy z tohoto dôvodu, svedčí z môjho pohľadu o neprofesionalite manažérov nákupu a neznalosti trhu.
3. Prehnali to pri kalkuácii ceny, ktorú nasadili príliš vysoko a tovar bol za ňu nepredajný.
To by opäť dokazovalo neprofesionalitu manažérov.
4. Vedome nadsadili cenu, aby mohli využiť psychologický efekt zľavy.
V tomto prípade sme naleteli my - zákazníci.
5. Rátajú s naivitou kupujúceho, ktorého naučili "ísť po zľavách"
A opäť sme hlupáci my, keď sa dáme takto nachytať. Obchod dá do uvednej zľavy 1tovar a my pri návšteve predajne predsa len niečo kúpime. Dobrý ťah. Šikovný obchodník.
6. Likdácia predajne, skladu, firmy...
7. Neschopnosť manažmentu prilákať zákazníka inak ako konkurencia.
Jeden z múdrejších manažérov vyhlásil:"Marketing je daňou za nedostatok kreativity."
Do ktorej skupiny patria firmy využívajúce tento zastaralý, ale ako sa zdá, stále účinný marketingový ťah rozhodnite sami.

O tom, ako sú zo zľavových kampaní zblbnuté i naše deti vypovedá výstavka prác žiakov bratislavských škôl v Poluse na konci školského roka. Deti si mohli vybrať pri návšteve nákupného strediska, čím by chceli byť. Pozrite, čo dominovalo na niektorých výtvoroch.
Pri prechádzaní niektorých frekventovaných ťahov v Bratislave človek získa dojem, že sa predajcovia predbiehajú, kto dá viac.




Niekedy akoby sa pretekali sami so sebou. V júni zľava 50%, v júli 66%! Prvá asi nezabrala dostatočne.


Aby ste si nemysleli, že zľavami hýria iba obchodníci s tovaro pre byt a záhradu, tu je zopár perličiek.



A pre mňa jedna nepochopená "jasná" reklama. Je to zľava na úroky? Alebo stačí vrátiť iba 300Eur?
