Hneď po vyhlásení súťaže, 2.10. sa i moje deti a ich spolužiaci zapojili. Kto by nechcel vyhrať XBox, tablet alebo telefón.
Veľmi vhodne vybrané výhry pre danú cieľovú skupinu. Cielenie na deti, voľba zvieratiek - to sú všetko osvedčené triky úspešného marketingu. Po túto kapitolu asi autori kampane chodili na prednášky... Tu ale chvála na akciu končí.
Citujem z pravidiel súťaže na stránke spoločnosti, ktoré sú tam stále dostupné: " Kniha nálepiek, okuliare a nálepky
Všetko získaš veľmi jednoducho v ktorejkoľvek z našich predajní. Knihu kúpiš za 1,99€ a okuliare ťa vyjdú na 0,30€. Balíček nálepiek si môžeš zakúpiť za 0,50€. Zadarmo ti balíček dáme za každých 10€ tvojho nákupu alebo v prípade, ak si kúpiš produkty uvedené v letáku"
Už od stredy minulého týždňa, čiže 16 dní pred skončením súťaže, Vám predavačky v reťazci nedajú k nákupu nad 10€ sľubovaný balíček nálepiek a rovnako nie sú tieto balíčky ani v predaji.

Je to skutočne "sila"!Objavili sme pravek v Bille a to vo forme marketingu.
Na otázky rodičov a detí, čo je s nálepkami, dostanete od nešťastných žien za pokladňou odpoveď:"Nálepky nie sú a už nebudú." alebo "Súťaž už skončila!"
Takúto hlúpu odpoveď dva týždne pred ukončením súťaže nepochopí ani prváčik, ktorý si pravidlá súťaže ešte nevie sám prečítať.
Sklamanie detí, ktoré si za svoje vreckové kúpili albumy, nálepky a nútia rodičov chodiť nakupovať do Billa nevyvážia žiadne pekné obrázky v albume.
Žiadame po deťoch aby dodržiavali pravidlá. Ony to žiadajú na oplátku od nás dospelých. Nechápu, že sa niekto skrýva za neosobnú značku a tvári sa, že on zato nemôže, to vedenie tak zariadilo...
A tak zostanú albumy detí nedoplnené. Doma kôpky duplicitných nálepiek, kde ani výmenné burzy v škole nedokázali zaplátať dieru po nepremyslenom marketingovom ťahu.
Billa ponúka na svojej stránke online bazár na výmenu nálepiek cez internet. Registrácia do bazáru je však iba cez FB a konto na FB by podľa pravidiel mali mať iba ľudkovia nad 18 rokov!
Ako obchdníka by ma celkom zaujímalo vyčíslenie efektu tejto kampane. O koľko sa zvýšil obrat v reťazci v súvislosti s kampaňou, koľko stála a o koľko poklesne obrat po skončení nevydarenej akcie.
V tomto prípade asi nebude platiť, že aj negatívna reklama je dobrá... To sklamanie detí sa nedá vyžehliť.
Aby bol môj blog konštruktívny, nielen kritický:
Čo takto vyvesiť na každej pokladni ospravedlnenie zákazníkom, predĺžiť kampaň (čo umožňuje štatút súťaže) a dať dotlačiť chýbajúce nálepky?
Dokáže Billa svoju silu a vystúpi z praveku?