Na začiatok by sme mohli definovať slovo „ šéf “, čiže, je to osoba, ktorá sa ocitla v nadriadenej pozícii. Dnes sú to väčšinou, supervízory, manažéri , ktorí vedú tím ľudí. Z vlastnej skúsenosti viem povedať, že šéf dokáže spríjemniť, ale aj znepríjemniť deň.
Pracovný deň by mal trvať osem hodín, ale sú aj výnimky. Akokoľvek v práci strávime viac, než polovicu svojho dňa. A práve človiečik s pomenovaním „šéf“, má prsti v mnohých veciach. Poďme sa ponajprv pozrieť na to, aký by šéf nemal byť, čo by nemal robiť. Šéf by nemal klásť na zamestnancov , neúmerné požiadavky (buzerovať). Ako je už bežne známe, práve na toto majú šéfovia talent.
Práve sa vám začal pracovný deň, zapínate si kompík, už sa „ tešíte“ na všetky nové ľúbostné listy (rozumej pracovný e-mail). Telo je neúprosné a žiada si svoju rannú dávku kofeínu, najprv len tak jemne skrze vaše chuťové bunky, ale neuposlúchnutie prináša dunenie v hlave. A v tom začujete svoje meno, šéfovi už chýbate, monitor ukazuje 08:01.
Ponaučenie je, dobrý šéf si počká kým si zamestnanec pripraví svoju kávu, ak by si dal námahu počkať kým si ju zamestnanec vychutná, ušlo by sa mu úsmevu namiesto, nevrlé „ rozumiem“.
Máte poradu so šéfom. Šéf sa tento krát nikam neponáhľa, spĺňa si svoju svätú povinnosť informovať vás o všetkých vašich negatívnych vlastnostiach, v pomere 10:1. (Za pozitívnu pokladá , že ste sa zamestnali v tejto spoločnosti.) Ak, po skončení porady sa cítite znechutený, hlúpy a zbytočný, máte pravdu, buď mal šéf blbý deň (dôvody ponechám na vašu kreativitu) alebo nevie viesť ľudí.
Ponaučenie.
Dobrý šéf sa správa ako človek, pamätá si čo povedal Vinetou: „ človek má dve uši ale len jedny ústa“ . Z toho nám vyplýva, že by mal aj počúvať, nielen hovoriť. Správna motivácia nie je zastrašovanie ani pochlebovanie, je to umenie vidieť veľkosť každého človeka a bežných situáciách. Ocenení zamestnanec je lepším prínosom pre firmu ako zamestnanec znechutený.
Pokračovanie nabudúce ...