Keby záležalo na mne, šla by som ešte do väčšieho extrému. Právo voliť by som poskytla len tím občanom, ktorí majú základné politické vedomosti.
· Teda sú oboznámení s volebným programom každej kandidujúcej strany. Z tohto vyplýva, že si " spomenie" čo ktorá strana sľubovala a čo z toho dodržala. Hovorí sa, že dvakrát do tej istej rieky (aj iná hmota, by sem pasovala) nestúpiš.
· Rozozná pravičiarov od ľavičiarov. Teda sa vie dovtípiť, kedy začína extrémizmus a posadnutosť, tieto prvky na našej politickej scéne nie sú vôbec raritou.
Len na základe týchto bodov by prišla o volebné právo drvivá väčšina Rómov. Čo pokladám viac než za správne.
O svoje právo voliť by prišli aj niektorí naši spoluobčania, a myslím si že aj ja. Čo pokladám viac než za správne. A to z týchto dôvodov:
Rómska otázka;
Ak niekto nevie čítať, musí na to mať závažný dôvod. Teda buď zdravotný ale ešte závažnejší. Má to všetko na háku. Teda nemá záujem ani o základné vzdelanie. Je absurdné v dnešnej dobe pustiť ho vôbec k urne.
Takže občania, ktorí nemajú základný a stručný prehľad o politickej scéne nech nemajú právo ani voliť. Dôvod je jednoduchý; ak ma nezaujíma aký program má určitá strana a nerozumiem tomu, aký vplyv to bude pre štát a jeho občanov, nemá zmysel aby som išiel voliť. Lebo nebudem vedieť zhodnotiť a rozlíšiť, prázdne reči od reálnej situácie.
Občan, ktorý volil, by mal presne vedieť definovať, ktoré faktory a rozhodnutia viedli k určitému stavu. Mýliť sa je ľudské. A pochybujem, že by si politici nenašli nový spôsob ako oklamať občanov. Ale aspoň by to nemali také ľahké.
Ak by si občania, ktorý prišli o právo voliť chceli takto vzniknutý voľný čas vyplniť rovnocennou činnosťou, nech podajú loto, keno, športku. Princíp je rovnaký, len to bude výnosnejšie a mennej deštruktívne. Gambling ako gambling!
Možno by nastala situácia, že by si ľudia začali viac všímať čo sa deje. Teda politik by to mal o moc ťažšie prezentovať svoj program, lebo by prišiel o svoju najväčšiu istotu na ktorej si zakladá celú svoju kariéru. A tým je hlúposť a naivita občana.