Pred týždňom sme si partou priateľov vychutnávali našu spoločnú dovolenku v južnom Francúzsku a v Belgicku. Keďže sme si to plánovali polroka dopredu, rozhodli sme sa pre nízko nákladovú leteckú spoločnosť. Konkrétne Ryanair. Kto, mal tú česť byť ích zákazníkom, tak si vie živo predstaviť o čo vlastne ide. Pre tých, ktorý ešte si to na vlastnej koži nevyskúšali, ponúkam pomôcku. Boarding do lietadla sa deje na spôsob, zlacnených vajíčok v tescu pred Vianocami, keď vás z každej strany valcujú dôchodcovia. Ak vám napadlo, že "no jasne, slovaci" tak omyl! Francúzi sa predbiehali, belgičania vystrkovali svoje lakte o talianoch radšej pomlčím. V podstate vôbec nezáležalo na tom, čo to bol za európana. Drvivá väčšina sa správala absolútne neprijateľné.
Porovnávam to s inými nie low-cost leteckými spoločnosťami, s ktorými cestujem. Rozdiel je enormný. Cestujúci sa správajú kultivovane, netlačia sa, nestrkajú sa. Samozrejme na nejaké malé výnimky. Tak sa zamýšľam nad tým, čo vedie k tejto zmene správania.
Rozdiel v cene leteniek je až niekoľko stoviek EUR. A prístup ši servis leteckej spoločnosti, by sa dalo merať práve s cenou letenky. Takže, jednoducho povedané, podľa toho za koľko si kúpite letenku, tak sa k vám budú správať. Ich arogancia a neochota sa samozrejme šíri medzi cestujúcimi, úprimne povedané, asi tá arogancia a neslušnosť nie je nám, až taká vzdialená vlastnosť, akoby sa na prvý pohľad mohlo zdať. Takže, letenka za pár EUR je síce fajn, ale ako sa hovorí, nič nie je zadarmo. V tomto prípade, si zľavu doplatíte s nervmi pri snahe aby vás neprilepili na dvere pri boardingu. Nehovoriac o tom, že steward počas celého letu vám ponúka Tovar na predaj, od nedymiacích cigariet po stieracie žreby.
Krutá realita dnes , ktorá platila v minulosti a bude validná naďalej v budúcnosti je: "Money talks ".