Náš kufor letel takmer za rovnakú cenu ako my. On dvadsať kilový a my o päťdesiat kíl v priemere viac. Kufor sa niekoľkokrát prebalil a desiaty krát sa odvážil, kým jeho váha nebola pod 20kg.
Na bratislavskom letisku sme ho opäť prevážili 19,5 kg a dali zafoliovať. Kým sme prišli k druhému pultu sa stal prvý zázrak gravitačný. Pár vrstiev fólie vážilo 0,8 kg. Náš kufor pri odovzdaní už vážil 20,3 kg.
Pri presadaní v Londýne na stanstedskom letisku sa celá procedúra zopakovala. Hoci sme opäť leteli Ryanairom museli sme si batožinu prevziať a znova odovzdať. A nastal druhý gravitačný zázrak. Náš kufor už vážil 21,5 kg. Kufor bol zafoliovaný takže nič sa nepridalo. Naše argumentácie, že sme kufor odvážili doma aj na Bratislavskom letisku nezabrali a museli sme zaplatiť 20 libier za nadváhu. Vraj BTS má zlú váhu
Pri zhrnutí našich minulých skúsenosti s Ryanairom na stanstedskom letisku nám bolo jasné, že ich váha musí byť úmyselne zle nastavená v neprospech cestujúcich. Pretože sa nám niečo podobné s kuframi už stalo.
Takže, ak sa chystáte na prestup so zavazadlom na stanstedskom letisku a letíte s Ryanairom nechajte si 2kg rezervu. Low cost - nízke náklady v sebe zahŕňajú pravdepodobne aj nízku morálku.
Ako Ryanair pridáva na váhe batožiny
Let s nízko nákladovými spoločnosťami má svoje výhody aj nevýhody zároveň. Výhodou je cena letenky, nevýhodou je, že za platí za batožinu. Horšie je to vtedy, ak ich váha je nepresná vo váš neprospech, inak povedané ak ich váha klame.