
Absolut je zrejme najznámejšou vodkou na svete. Nepochybne za to vďaćí aj konceptu Absolut Perfection, ktorý v roku 1980 jednoznačne definoval a výrazne odlíšil komunikáciu Absolut Vodky od každej inej vodky a od každej inej značky vôbec. Autormi tohto konceptu sú Geoff Hayes a Graham Turner z agentúry TBWA New York. Základom každého vizuálu je fľaśa vodky rôzne štylizovaná - napríklad na jednom z prvých vizuálov - Absolut Heaven - ju dopĺňajú krídla. Úžasne jednoduché - absolútne geniálne. Takto rozvíjateľný koncept je snom každého príčetného marketéra. Fľaša Absolutky dostala množstvo podôb (kompletný archív nájdete na www.absolutad.com).



Zvečnili ju výtvarníci ako Warhol, Haring, Newton, či Saudek (dokonca niektorí aj bez vyzvania a honorára) ...



... módni návrhári Galliano, Stella McCartney a iní ...



Tvar fľaše Absolut kreatívci objavili v rôznych mestách na všetkých kontinentoch:



Absolut TV spoty:
POZOR ZMENA:
Absolutka má nový koncept In An Absolute World (od tej istej agentúry), ktorého printy TV spoty prezentujú "ideálny" svet tak, ako si ho autori kampane predstavujú. Svet, v ktorom sú muži tehotní, politici majú dlhí nos (lebo veď klamú), z mesiaca je diskoguľa... Krásny, naivný, ba až hlúpy svet. Takú sofitikovanú a úžasnú komunikáciu zmeniť na taký brak, to chce odvahu a stratu súdnosti. Absolut svet nie je pre mňa.



Niekoľko zaujímavostí na záver:
na vrchnej časti fľaše je strieborná medaila s podobizňou Larsa OlssonaSmitha, „kráľa vodky“
v roku 1879 si dal zaregistrovať obchodnú značkuABSOLUT, jej omenovanie vychádzalo zo slovného spojenia „Absolut Rent Brännvin“, čo znamená „absolútne čistá vodka“
na každú fľašku ABSOLUT VODKY sa spotrebuje viac ako jeden kilogram obilia
aby bola fľaša dokonale očistená a dezinfikovaná, vyplachuje sa pred finálnym plnením čistou ABSOLUT VODKOU
kampane ABSOLUT získali dodnes spolu 399 ocenení za klasickú reklamu, tv spoty, vonkajšiu reklamu i web
zdroj: www.absolutelements.sk