Absolut Blamáž.

Reklamu Absolut Vodky som mal vždy rád. Napriek tomu, že jej hlavným hrdinom bol vždy veľký produkt s veľkým nápisom Absolut (čo v prípade iných značiek zaváňa klišé), boli kreatívne. Až kým neprišiel nový koncept In An Absolut World a s ním noša trápnych nápadov. Pozrite si ako sa dá pokaziť pravdepodobne najlepší komunikačný koncept na svete.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
absolut
absolut 

Absolut je zrejme najznámejšou vodkou na svete. Nepochybne za to vďaćí aj konceptu Absolut Perfection, ktorý v roku 1980 jednoznačne definoval a výrazne odlíšil komunikáciu Absolut Vodky od každej inej vodky a od každej inej značky vôbec. Autormi tohto konceptu sú Geoff Hayes a Graham Turner z agentúry TBWA New York. Základom každého vizuálu je fľaśa vodky rôzne štylizovaná - napríklad na jednom z prvých vizuálov - Absolut Heaven - ju dopĺňajú krídla. Úžasne jednoduché - absolútne geniálne. Takto rozvíjateľný koncept je snom každého príčetného marketéra. Fľaša Absolutky dostala množstvo podôb (kompletný archív nájdete na www.absolutad.com).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
absolut
absolut 
absolut
absolut 
absolut
absolut 

Zvečnili ju výtvarníci ako Warhol, Haring, Newton, či Saudek (dokonca niektorí aj bez vyzvania a honorára) ...

absolut
absolut 
absolut
absolut 


absolut
absolut 

... módni návrhári Galliano, Stella McCartney a iní ...

absolut
absolut 
absolut
absolut 
absolut
absolut 

Tvar fľaše Absolut kreatívci objavili v rôznych mestách na všetkých kontinentoch:

absolut
absolut 
absolut
absolut 
absolut
absolut 


Absolut TV spoty:

POZOR ZMENA:

Absolutka má nový koncept In An Absolute World (od tej istej agentúry), ktorého printy TV spoty prezentujú "ideálny" svet tak, ako si ho autori kampane predstavujú. Svet, v ktorom sú muži tehotní, politici majú dlhí nos (lebo veď klamú), z mesiaca je diskoguľa... Krásny, naivný, ba až hlúpy svet. Takú sofitikovanú a úžasnú komunikáciu zmeniť na taký brak, to chce odvahu a stratu súdnosti. Absolut svet nie je pre mňa.

SkryťVypnúť reklamu
absolut
absolut 
absolut
absolut 
absolut
absolut 

Niekoľko zaujímavostí na záver:

  • na vrchnej časti fľaše je strieborná medaila s podobizňou Larsa OlssonaSmitha, „kráľa vodky“

  • v roku 1879 si dal zaregistrovať obchodnú značkuABSOLUT, jej omenovanie vychádzalo zo slovného spojenia „Absolut Rent Brännvin“, čo znamená „absolútne čistá vodka“

  • na každú fľašku ABSOLUT VODKY sa spotrebuje viac ako jeden kilogram obilia

  • aby bola fľaša dokonale očistená a dezinfikovaná, vyplachuje sa pred finálnym plnením čistou ABSOLUT VODKOU

  • kampane ABSOLUT získali dodnes spolu 399 ocenení za klasickú reklamu, tv spoty, vonkajšiu reklamu i web

zdroj: www.absolutelements.sk

Róbert Slovák

Róbert Slovák

Bloger 
  • Počet článkov:  137
  •  | 
  • Páči sa:  0x

S priateľmi som založil reklamnú agentúru Respect APP a som prezident Klubu reklamných agentúr Slovenska. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti a založil som medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáFilmyO reklameNew York FestivalsO inomInšpirácieAbsurdity

Prémioví blogeri

Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

315 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

90 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu