"Čím viac pásikov, tým viac Adidas..."

Stovky odborníkov na marketing, reklamu a budovanie značiek na celom svete pracujú na tom, aby každá firma a každá značka mala svoju vlastnú identitu, osobnosť, bola jedinečná a nepodobala sa na žiadnu inú. Milióny číňanov denne pracujú na pravom opaku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

Môj známy si raz na trhu na Miletičovej ulici v Bratislave všimol,že tepláky, ktoré tam predávali s logom Adidas nemali tri pásiky, aleaž štyri. Keď sa predavača opýtal, prečo je to tak, dostal odpoveď,ktorá je v titulku tohto článku.

adidas 01
adidas 01 
adidas 02
adidas 02 

adidas 03
adidas 03 

Samozrejme "kreativita" výrobcov pseudoznačkového tovaru neobišla ani konkurenčné športové značky:

nike 01
nike 01 
puma 01
puma 01 
01
01 

Zaujímalo by ma, či sa viac darí značke Sakedas, alebo Kanidas ... Dosť ma udivuje odvaha a drzosť producentov "fakeových" značiek, ktorí tie veľké značky považujú len za inšpiráciu. Síce aj Peter Darovec, najúspešnejší kreatívny riaditeľ minulého roka a držiteľ ceny Filip za výnimočný počin v reklame, povedal, že ho najviac inšpirujú nápady jeho kolegov. Narozdiel od vyššie uvedených príkladov má ale Peter stále dosť vlastných.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Samozrejme, kopírovanie sa netýka len športových značiek. Vychutnajte si akože McDonald's, kvázi Coca-Colu, pseudo Nokiu, či skoro Marlboro.

mekac
mekac 
cocacola
cocacola 
nokia
nokia 


marlboro
marlboro 


Autá sú pre mňa najfascinujúcejšou kategóriou "fakeových" produktov. Klobúk dolu pred čínskou precíznosťou a odvahou vyrábať kópie áut svetových značiek. Hádajte, ktoré čo originál a čo kópia:

mercedes
mercedes 
toyota
toyota 
smart
smart 

Viac podobných áut nájdete tu .

Nemám rád bezduché kopírovanie. Oveľa sympatickejšie mi pripadá, keď sa značka, či logo stane inšpiráciou pre nový svieži nápad. Niektoré logotypy môžu recykláciou dostať úplne nový význam. Tak to robia napríklad aj tvorcovia tričiek slovenskej značky Kompót. Aha:

SkryťVypnúť reklamu
lego
lego 
Harry Potter
Harry Potter 
Nivea
Nivea 
Róbert Slovák

Róbert Slovák

Bloger 
  • Počet článkov:  137
  •  | 
  • Páči sa:  0x

S priateľmi som založil reklamnú agentúru Respect APP a som prezident Klubu reklamných agentúr Slovenska. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti a založil som medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáFilmyO reklameNew York FestivalsO inomInšpirácieAbsurdity

Prémioví blogeri

Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

90 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu