Môj známy si raz na trhu na Miletičovej ulici v Bratislave všimol,že tepláky, ktoré tam predávali s logom Adidas nemali tri pásiky, aleaž štyri. Keď sa predavača opýtal, prečo je to tak, dostal odpoveď,ktorá je v titulku tohto článku.



Samozrejme "kreativita" výrobcov pseudoznačkového tovaru neobišla ani konkurenčné športové značky:



Zaujímalo by ma, či sa viac darí značke Sakedas, alebo Kanidas ... Dosť ma udivuje odvaha a drzosť producentov "fakeových" značiek, ktorí tie veľké značky považujú len za inšpiráciu. Síce aj Peter Darovec, najúspešnejší kreatívny riaditeľ minulého roka a držiteľ ceny Filip za výnimočný počin v reklame, povedal, že ho najviac inšpirujú nápady jeho kolegov. Narozdiel od vyššie uvedených príkladov má ale Peter stále dosť vlastných.
Samozrejme, kopírovanie sa netýka len športových značiek. Vychutnajte si akože McDonald's, kvázi Coca-Colu, pseudo Nokiu, či skoro Marlboro.




Autá sú pre mňa najfascinujúcejšou kategóriou "fakeových" produktov. Klobúk dolu pred čínskou precíznosťou a odvahou vyrábať kópie áut svetových značiek. Hádajte, ktoré čo originál a čo kópia:



Viac podobných áut nájdete tu .
Nemám rád bezduché kopírovanie. Oveľa sympatickejšie mi pripadá, keď sa značka, či logo stane inšpiráciou pre nový svieži nápad. Niektoré logotypy môžu recykláciou dostať úplne nový význam. Tak to robia napríklad aj tvorcovia tričiek slovenskej značky Kompót. Aha:


