Reklamu vraj budeme vyhľadávať sami. A radi

Niekedy bola u nás reklama nevídanou raritou. Dnes je otravná a nenávidená. Mnoho odborníkov na marketing a komunikáciu nám však dáva nádej, že ju budeme milovať a vyhľadávať. Prečo by sme to robili?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Nedávno som na žiadosť mojej sestry prezentoval v škole, ktorúnavštevuje, stručný, všeobecný a veľmi subjektívny pohľad na reklamu vminulosti, súčasnosti a jej možnej budúcnosti. Tu je:


MINULOSŤ

Mohlo by sa zdať, že v minulosti to bolo jednoduchšie. Najmä u nás, v socialistickom bloku, akoby stačilo propagovať kategóriu, či produkt bez príslušnosti k nejakej značke, či výrobcovi. Mnohokrát to bolo úplne jedno, preto stačilo propagovať mlieko, či kubánske grapefruity. Ale našli sa aj značky, ktorých reklamy boli kreatívne alebo aspoň inovatívne. Napriek niektorým veselým úletom mám za to, že väčšina z nich BOLA OTRASNÁ.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neuveriteľne chutná reklama na párky:

((parky))

Niekoľko plagátov a inzerátov:

((minulost))

SÚČASNOSŤ

Reklama je všade. Nekonečné reklamné brejky v televízii, billboardy pri cestách, letáky v schránkach ... Snaží sa nám votrieť do života doma, v práci, či na ulici. Nedá pokoj ani na toaletách. JE OTRAVNÁ.

Niekoľko ukážok netradičného využitia nových médií:

((sucasnost))

A billboard, ktorý neprehliadnete:

((fucik))

BUDÚCNOSŤ

Vizionári tvrdia, že všetko bude inak. Reklama v dnešnej podobe vraj už dlho nevydrží. Je čoraz viac účinných metód, ako sa jej zbaviť - blokovanie reklám na webe, automatické prepínanie reklám na televízore a podobne. Ak bude chcieť reklama prežiť, musí sa stať atraktívnou a vyhľadávanou. Musí byť taká, akú ju spotrebiteľ chce mať, musí byť vytváraná a vyhľadávaná ľuďmi. MUSÍ ZAUJAŤ. Vybral som tri kampane s prvkami "reklamy z budúcnosti":

SkryťVypnúť reklamu

Ako Heidi a Heidi uniesli predavača z obchodu Diesel

Dve najaté modelky zinscenovali "únos" predavača v obchode so spodným prádlom. Zavreli sa s ním na niekoľko dní do jednej hotelovej izby. Tam sa zabávali, fotili, nakrúcali ... To všetko zaznamenávalo niekoľko kamier. Dievčatá "hackli" aj oficiálne stránky firmy Diesel a urobili si z nej svoj blog. Chatovali si s ľudmi, uverejňovali tu svoje fotky a videá. Zaplavili nimi aj YouTube a Flickr. Aj oficiálne fotky novej kolekcie spodného prádla vznikli v hotelovej izbe. A výsledok - úspech. Okamžite si našli obdivovateľov, fanúškov a iste aj zákazníkov. Okrem iného je táto kampaň oceňovaná aj na festivaloch reklamy ako jedna z najoriginálnejších a najkreatívnejších.

SkryťVypnúť reklamu

Pozrite si video z prezentácie kampane:

Vybrané fotky z videa:

((diesel))

Ako si japonská mládež urobila sama reklamu na Nike

Nike v Japonsku vyzvala mladých ľudí, nech pošlú svoj videá, kde odprezentujú svoje schopnosti v duchu sloganu "Just Do It". Mladí naposielali niekoľko stoviek videí nakrútených malými kamerami, foťákmi, či telefónmi ako skáču na bicykloch cez prekážky, tancujú, bijú sa a podobne. Všetky boli uverejnené na špeciálne vytvorenej webstránke a tie najlepšie boli nakoniec použité v televíznych spotoch. Kompletné video s prezentáciou kampane si môžete pozrieť tu.

Jedno z videí, ktoré natočili japonskí nadšenci parkouru:

SkryťVypnúť reklamu

Ilustračné fotky z kampane:

((nike))

Ako dvaja čudáci spojili Mentos a Coca-Colu

Toto určite mnohí poznáte. Dvaja komedianti náhodou zistili, že keď hodia cukrík Mentos do Coca-Coly Light, začne kola striekať prúdom. Obe spoločnosti zvažovali žalobu, až kým bez ich pričinenia a bez jediného investovaného doláru vzrástol predaj ich výrobkov. Videá na YouTube videli milióny ľudí, stovky ďalších pridali svoje verzie experimentov. Bola to výborná spontánna reklamná kampaň, ktorú si ľudia vyrobili sami a bavili sa pri nej (všimli ste si, že aj Heidi a Heidi z kampane Dieselu striekali kolu z hotelového okna?)

Pozrite si experiment číslo 4:

Fotky z videa:((mentos))

Róbert Slovák

Róbert Slovák

Bloger 
  • Počet článkov:  137
  •  | 
  • Páči sa:  0x

S priateľmi som založil reklamnú agentúru Respect APP a som prezident Klubu reklamných agentúr Slovenska. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti a založil som medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáFilmyO reklameNew York FestivalsO inomInšpirácieAbsurdity

Prémioví blogeri

Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,072 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
INESS

INESS

107 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

141 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

90 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu