Prvý a dôležitý bod zo zoznamu, ako robiť klientské videá, je vyrozprávať zaujímavý príbeh, odovzdať posolstvo a pokiaľ možno humorne. Avšak nemali by sme zabudnúť, že ide o reklamu. Ako teda na brandové videá? Pozreli sme sa na to spolu s Native Advertising Institute a Pete-om Fergussonom zo spoločnosti Nemorin Creative Film & Media.
Redbull je jednoznačne značka, ktorá z reklamy dokáže spraviť niečo viac. Je to šou. Leto, zima, vo vzduchu, vode, na zemi. Od prvej sekundy vás vtiahne do deja a ani neviete ako prešlo tých osem minút. Silný príbeh a neskutočné zábery krajiny. Redbull má na Youtube viac ako šesť miliónov odberateľov a na vimeo cez 20000.
Aké je časové optimum komerčných videí? Podľa tohto článku okolo 90 sekúnd. Pravdaže hovoríme o nejakej strednej ceste. Každý projekt je iný, ako sme videli aj vo videu pre Redbull. Dokumenty trvajú dlhšie ako desaťsekundové shoty. Jedno z kratších si môžte pozrieť od New Zealand Jerky - reklama na “seriózne jedlo”.
Zábavné videá sa stávajú rýchlo virálnymi, najmä ak udriete na správnu strunu vašej cieľovky. Petzl je značka, ktorá sa zameriava na horolezeckú výstroj a bezpečnosť je pre nich prioritou. Po videu - Najhorší istič na svete - v ktorom jasne ukázala základné chyby pri istení, sa rozhodli ukázať, aké je to byť najlepším ističom.
K tým vtipnejším videám pridávame aj toto staršie na žiletky. Za dolár. Výhody? Pozrite si sami.
V priebehu novembra sme sa v SME Creative venovali aj reportáži pre nášho klienta McDonald's. Okrem štandardného fomátu - článok s fotogalériou - sme sa rozhodli vyskúšať aj video, ktoré natočili naši kolegovia z TV SME. Veríme, že sa budeme spolupodieľať na viac podobných projektoch v roku 2018.
Ak chcete vedieť viac, sledujte nás na Facebooku, alebo nám napíšte na našej stránke SME Creative.