Takto oslovíte mladé publikum. 8 kreatívnych príkladov sponzorovaného obsahu z Buzzfeedu

Viete, čo mladí čítajú na internete? Viete ako ich osloviť a udržať ich (čoraz viac klesajúcu) pozornosť? Toto je niekoľko príkladov, ako sa to darí portálu Buzzfeed.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Buzzfeed začal s klientmi spolupracovať na tvorbe obsahu ešte v roku 2011. Keďže Buzzfeed sa úplne vzdal displejovej reklamy, potrebovali nájsť iný zdroj príjmov. Odpoveď našli v natívnej reklame, ktorá tvorí gro ich príjmov (popri monetizovaní obsahu na platformách ako Youtube alebo článkoch s affiliate linkami).

Tým, že ide o priekopníkov natívnej reklamy a sponzorovaného obsahu na svete, majú viacero case studies, v ktorých popísali spôsob, akým dokážu cez obsah zvýšiť znalosť značky a zasiahnuť cieľovú skupinu. Toto je 8 príkladov ich práce, ktoré nás zaujali najviac:

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

1. Výskum rakoviny v Spojenom kráľovstve

Natívna reklama v službách charity? Hovoríme áno a oceňujeme, ako sa tému rakoviny rozhodli priblížiť mladému publiku. Ich prevedenie si môžete pozrieť tu.

Obrázok blogu

2. Dunkin Donuts

Asi nič lepšie nekričí do sveta, že ide o obsah z Buzzfeedu, ako kvíz. Šišky, populárne jedlo v USA, sa stali ústredným motívom kvízu sponzorovanom Dunkin Donuts. Urobte si kvíz tu. Tak aká šiška ste vy? 

Obrázok blogu

3. Nestea

Cieľom spolupráce medzi Nestea a Buzzfeedom bolo podporiť vnímanie značky Nestea ako zábavnú a osviežujúcu značku. Spolu preto vytvorili 20 článkov, v ktorých toto posolstvo komunikovali. Vznikli články ako tento o tom, kam ísť na prvé rande, alebo 13 spôsobov, ako si si znovu užiť letné tábory. Po ukončení kampane uskutočnili analýzu, aby zistili, akým spôsobom to ovplyvnilo vnímanie značky. Kampaň bola účinná, čo môžete posúdiť aj podľa výsledkov na obrázku. Celú case study si môžete prečítať tu.

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu

4. Holiday Inn

V rámci spolupráce medzi Buzzfeedom a sieťou hotelov Holiday Inn bolo cieľom ukázať známu sieť hotelov ako značku, s ktorou budete "chytrí". Pod brandom "Stay smart" chcel Holiday Inn poukázať na to, ako cestovať rozumne. 

Buzzfeed pripravil 3 články pre sociálne siete, k tomu kvíz, infografiku a aj video. Výsledok? Ich články boli zobrazené skoro 700 000x a video malo na Youtube takmer 1,5 milióna pozretí. Obsah, ktorý vznikol mal až o 67% väčšiu šancu, aby zasiahol cieľovú skupinu millenials a tiež dokázal na každých 10 platených zobrazení naviazať 7 organických. Success story si môžete prečítať tu. A z obsahov vyberáme toto kreatívne spracované video. Veď posúďte sami.

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu

5. Spotify

Ako veľkého fanúšika súčasnej aj starej rockovej hudby ma tento článok zaujal. A pri tom ani nebolo dôležité, že išlo o sponzorovaný článok od Spotify na Buzzfeede. Článok upozornil na celú diskografiu Led Zepelin, ktorú si môžete vypočuť na Spotify. V článku boli embednuté pesničky Led Zepelin spolu s aktuálnymi umelcami, ktorí sa nimi inšpirovali. Pozrite si článok a vypočujte si aj pesničky (odporúčam Jacka Whitea a Queens of the Stone Age)

Obrázok blogu

6. MINI

V tomto staršom článku chcel Buzzfeed upozorniť na to, že autá Mini sa vymykajú všetkému bežnému a normálnemu. Túto správu od klienta odkomunikovali cez neuveriteľné fotografie nezvyčajných miest na svete. Pri pozeraní týchto fotografií každý (aspoň duchom) cestovateľ okamžite dostane chuť si kúpiť letenku preč. Jednoduché prevedenie a účinné posolostvo. Celý článok tu.

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu

7. Intel

Buzzfeed je známy tým, že množstvo ich článkov apeluje na pocit nostalgie. S týmto pocitom pracovali aj pri tvorbe sponzorovanéh obsahu pre Intel, kde pripravil článok o veciach, ktoré sme robili v škole a budúci študenti ich nikdy nepochopia. Ide o reklamu pre ich "dva v jednom" produkty. Kvalitné prevedenie sa stretlo s veľkou odozvou u čitateľov, o čom svedčí skoro 200 komentárov pod článkom. 

Obrázok blogu

8. Virgin Mobile

V spolupráci s Buzzfeedom chceli Virgin Mobile osloviť mladé publikum so špeciálnou redakciou, ktorá by reagovala na aktuálne konverzácie na sociálnych sieťach a prinášala obsah pre mladých. Spolu vytvorili až 190 článkov, ktorými sa Virgin Mobile zafixovalo ako značka, ktorá komunikuje s mladými cez obsah, ktorý sa šíri na sociálnych sieťach. V roku 2012 tak dosiahli skoro 10 miliónov zobrazení ich článkov. Vďaka "Always on" stratégii dokázali osloviť milióny čitateľov. Ako to ovplyvnilo značku, si môžete pozrieť v tabuľke. Celú case study nájdete tu.

Obrázok blogu

Ak by ste si chceli pozrieť viac prípradových štúdií od Buzzfeedu, nájdete ich tu. Pri výbere jednotlivých ukážok do článku sme sa inšpirovali zas týmto článkom.

Bonus

Fičí.sk + FunFón

So sponzorovaným obsahom pre mladých sme začali ešte v roku 2015 na Fičí.sk aj my. Oslovili nás z Orange-u s tým, že by chceli odkomunikovať značku FunFón a ich akciu "Centofka". Uvažovali sme, aký obsah by sme pre nich pripravili. Chceli sme totiž, aby bol obsah zábavný a zároveň sa dokázal šíriť na sociálnych sieťach. Preto sme prišli s týmto článkom. Za týždeň presiahol čítanosť 20 000, k tomuto momentu bol prečítaný už viac ako 25 000x. Čo si myslíte o našom prevedení? Napíšte nám do komentárov :-)

Obrázok blogu
SME Creative

SME Creative

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Obsahová a kreatívna agentúra. Náš tím novinárov a copywriterov pomáha značkám vytvárať kvalitný a originálny obsah na mieru každému klientovi. Viac nájdete na našom webe - http://creative.sme.sk. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Roman Kebísek

Roman Kebísek

107 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

767 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu