Apple už od roku 2006 formuje vnímanie platforiem Apple a PC prostredníctvom kampaní Get a Mac, v ktorých PC vystupuje ako pribratý okuliarnatý pán v starom obleku a MAC ako mladý chalan v riflách, teniskách a tričku alebo košeli.
Microsoft sa rozhodol po niekoľkých rokoch úder opätovať. V septembri tohto roka odštartovali kampaň s názvom I’m a PC a sloganom Life without walls. Tá by mala zmeniť asociácie PC s tučným pánkom a poukázať na to, že aj v živote úspešní ľudia používajú PC.
Kampaň mala dve časti, prvá formou teasingu komunikovala myšlienku, že Microsoft je blízko svojím zákazníkom a dbá na ich potreby. V nej vystupoval samotný Bill Gates a komik Jerry Seinfeld. Prvá časť pozostávala z dvoch spotov. V prvom Bill a Jerry nakupovali topánky a v druhom žili pod jednou strechou s klasickou americkou rodinkou.
Druhá časť pozostávala z ďalších dvoch spotov, v ktorých sa v krátkych prestrihoch objavovali najrôznejší používatelia PC. Každý z nich zopakoval vetu “I’m a PC” a dodal informáciu o tom čím sa v živote zaoberá, napr.: I’m a PC and I design jeans.
Charakter rýchlo sa prestrihujúceho videa a ľudí opakujúcich nejakú myšlienku nie je v reklamnom priemysle žiadna novinka a už niekoľko kampaní bolo týmto spôsobom natočených. Bez ohľadu na to sa mi celkom páči spot na Microsoft a tak som si spolu s účinkujúcimi povedal: I used to be PC. Srandujem, naozaj sa mi ten spot páči, ale z kreatívneho hľadiska u mňa vedie Apple a personifikácia neživých strojov na ľudí a ich vzájomné konverzácie o plusoch a mínusch.
Neodspustím si však nespomenúť, že spoty s užívateľmi PC sa dočkali kritiky a to hlavne na internete. Zobrazovali totiž niektorých verejne známych ľudí, o ktorých sa vie, že v reálnom živote používajú Mac. Napríklad Eva Longoria, ktorá používa MacBook. A čo je ešte horšie, tak obrázky stiahnuté zo stránky lifewithoutwalls.com, ktorá podporuje kampaň obsahovali údaje o tom, že boli vyhotovené na Macu s použitím Adobe Photoshop CS3. Microsoft reagoval vymazaním metadát z obrázkov a stanoviskom, že kreatívne agentúry používajú aj Mac aj PC. Čo je určite pravda a Microsoft to nemohol ovplyvniť, ale v celom kontexte je to veľmi vtipné - Microsoft vracia úder Apple použitím Apple výrobkov.
Odpoveď Apple na seba nenechala dlho čakať a tento týždeň vydal ďalšie dva spoty do portfólia, v ktorých reaguje na kampaň Microsoftu. V prvom spote s názvom Bean counter Apple poukazuje na to, že Microsoft promuje svoj chybný operačný systém a do kampane investoval $300 mil. namiesto toho, aby ich investoval do jeho opravy. Druhý spot nazvaný V word zase hovorí o tom, že v reklamách na MS operačný systém nikdy nezaznie jeho meno. Vraj to používatelia nemajú radi. Takže názov V.... radšej neprípomínajú. :-)
No ale dosť bolo rečí, pozrite si radšej videá.
A aby ste nepovedali, že vám neposkytnem porovnanie, tak tu sú spomínané Microsoft spoty.