Turbulentné obdobie praje novým a inovatívnym e-shopom

Je Slovensko vhodné pre rozvoj e-shopov? Prečo je dôležité prepojiť e-shop s ERP systémom? Akú šancu majú na úspech nové e-shopy? Odpovede na tieto a ďalšie otázky nám v rozhovore dal Róbert Mráz, spoluzakladateľ firmy ui42.

Turbulentné obdobie praje novým a inovatívnym e-shopom
Róbert Mráz, ui42
Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

O Česku a Slovensku sa v poslednom období hovorí ako o e-commerce veľmociach. Je to pravda? Ak áno, čo z nich tvorí pre rast e-shopov vhodné prostredie?

Nielen v poslednej dobe, ale v podstate odjakživa je najmä Česko e-commerce veľmocou. Slovensko síce mierne za Českom zaostáva, avšak voči ostatným okolitým krajinám sme stále určite popredu.
Tento trend zabezpečilo vhodné prostredie, ktoré je tvorené kombináciou šikovných, technicky a obchodne zdatných, tvorivých ľudí, ktorých vzhľadom na novosť celej internetovej technológie, nebrzdí historický deficit dedičstva socializmu. Aj počas minulého režimu držalo Československo prst na tepe celosvetového IT vývoja a v rámci socialistického bloku sme boli v tejto oblasti jasným lídrom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako tomuto rastu pomohli reštriktívne opatrenia spojené s pandémiou koronavírusu? Možno sa stretnúť s názorom, že vo výhode sú tí podnikatelia, ktorí zvládli rýchly prechod z kamennej predajne do  e-shopu.

Rast on-line predaja tu bol aj bez pandémie. Je však pravdou, že pandémia ešte viac posunula všeobecné vnímanie dôležitosti on-line predaja. Hlavne však výrazne posunula dopredu podporné "off-line" služby, napr. kuriérske. To umožnilo on-line obchodom lepšie využívať potenciál, z ktorého sa stále využíva len malá časť.
Aj tak sa ale našli prípady obchodníkov, ktorí aj napriek niekoľkonásobného nárastu objemu on-line predaja nedokázali vykompenzovať prepad predajov v kamenných predajniach.

SkryťVypnúť reklamu

Tvrdenie, že podnikatelia, ktorí sa vedia rýchlo prispôsobiť novým podmienkam, sú vo výhode, je platné univerzálne. Život koniec koncov mení podmienky často a rád.

Znamená to teda, že ak sa podnikatelia rozhodli spustiť e-shop až teraz, zmeškali svoju príležitosť a budú tak mať ťažšie podmienky oproti e-shopom, ktoré vznikli počas korona krízy?

SkryťVypnúť reklamu

S tým by som opatrne nesúhlasil. V on-line priestore stále čakajú obrovské príležitosti, preto je potrebné udržať si odvahu a túžbu experimentovať. Dlhodobo prežijú iba tie najlepšie e-shopy.  Teda také, ktoré budú ponúkať najžiadanejší tovar a služby za najprimeranejšie ceny. Nemusí ale automaticky ísť o e-shopy, ktoré sú na trhu najdlhšie, či naopak vznikli v čase koronakrízy. Je ľahko možné, že e-shopy, ktoré tu budú najúspešnejšie o 10 -15 rokov, ešte ani nevznikli.

SkryťVypnúť reklamu

Pravdou však je, že rozbiehať nový biznis v čase krízy býva výhodnejšie. Turbulentné prostredie praje novým a inovatívnym e-shopom oveľa viac, ako skostnateným a zabehnutým molochom.

Chcete sa dozvedieť viac o tom, aká je situácia na našej e-commerce scéne?

Prečítajte si celý rozhovor s Robertom Mrázom.

Solitea Slovensko, a.s.

Solitea Slovensko, a.s.

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Prinášame zákazníkom softvérové riešenia a služby, zohľadňujúce najlepšie skúsenosti z oblasti spravovania podnikových informácií. Tisícky malých a stredných firiem používajú náš softvér už viac ako dve desiatky rokov, pretože podporuje ich biznis. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
INESS

INESS

107 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
reklama
SkryťZatvoriť reklamu