Delivery v čase korony....

Nákupy online sa v tomto korona čase stali mimoriadne populárne a pre mnohých – ako napríklad ja, ktorá toho veľa neunesie – aj nevyhnutné. Určite aj mnohí z vás majú svoje skúsenosti. Ja ponúkam  čerstvú z tohoto týždňa...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Online objednávanie potravín som riešila už v Kuvajte, kde túto službu poskytoval lokálny supermarket SULTAN CENTRE. Bolo to pohodlné a rýchle a keďže naozaj neznášam nakupovanie, veľmi som sa tomu tešila. Po návrate do Londýna som nabehla na TESCO a využívala jeho služby až do príchodu korona krízy. Napriek tomu, že som bola stály zákazník, bolo zrazu toľko nových, že sa nedal objednať nákup ani na mesiac dopredu, a tak som to vzdala. Isté potraviny som si vždy mohla kúpiť v TESCO EXPRESS na prízemí, ale samozrejme, ťažké veci nie. Pod ťažkými vecami rozumiem napríklad zemiaky, džúsy, ovocie a áno, aj červené víno. Niekedy pred pätnástimi rokmi, keď som mala problémy s anémiou, som vďačne poslúchla radu svojho doktora, ktorý opakoval všeobecne známu múdrosť, že červené víno je dobré na krvinky a tak odvtedy si obyčajne k večeri dám pohár vína. V Saudskej Arábii som sa kvôli tomu vlastne naučila aj domáce víno vyrábať... A bolo dobré – predsa len, starí rodičia z ockovej strany mali v Pezinku vinohrad...

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keďže ani TESCO ani žiadne iné supermarkety tu v Anglicku neboli dostupné, chytila sa rozumu firma DELIVEROO, donášková služba, ktorá inak zabezpečovala doručovanie jedál z reštaurácii a začala ponúkať aj donášku potravín. Služba dodávala nákupy z rôznych lokálnych obchodov za celkom slušnú cenu medzi jednou až tromi librami. Samozrejme, sortiment týchto obchodov bol predsa len obmedzený a takisto aj ceny boli o poznanie vyššie, ale na výber som nemala a tak som začala DELIVEROO využívať. Nákup som robila zhruba raz za týždeň a až na jednu výnimku, kedy mi miesto nakrájaného ananásu v plastovej mištičke doručili ananás celý, ktorý je stále v chladničke, keďže ja ho jednoducho nevládzem rozkrájať, nemala som žiadne problémy - až do tejto stredy...

SkryťVypnúť reklamu

Tradičný týždňový nákup pozostával z krabice pomarančového džúsu, banánov, jahôd, paradajok, uhorky, kukuričného chleba, šunky a dvoch fliaš Lime Tree Merlotu. Objednávku som potvrdila, ukázalo mi zaplatenie z karty s tým, že majú všetko, a za pol hodinu zvonil šofér pri dverách. Položil nákup na môj servírovací stolík, ktorý som vystrčila pred dvere ako obyčajne a odišiel. Ja som začala vybaľovať a tu som zistila, že mi miesto dvoch fliaš Lime Tree Merlot poslali dve fľaše Lime Tree Chardonnay, teda bieleho vína. Určite si poviete, že som rozmaznaná a mala som ho vypiť. Faktom ale je, že mi biele víno robí kyselinu, nepijem ho a keďže momentálne žiadne návštevy nehrozia, tak som naozaj nemala čo s ním robiť a plus, samozrejme, chcela som to svoje červené.

SkryťVypnúť reklamu

A tak som volala do COOPu, že sa stal omyl a čo teda s tým. Pani v COOPe začala, že mám volať Deliveroo. Hovorím, prečo mám volať Deliveroo, keď chyba sa stala evidentne u nich v obchode, že oni poslali nesprávny tovar. Naveľa to overila a povedala, že teda dobre, že im zavolá ona, Ja som potvrdila, že mi nejde o nič iné, len aby mi poslala tie dve správne fľaše a že ja vrátim šoférovi tie nesprávne.

„Nie, to v žiadnom prípade, my nemôžeme zobrať tovar od zákazníka naspäť...“ zareagovala zhrozene na moju neznalosť.

Zavolala mi naspäť asi o 20 minút, že teda dobre, že Deliveroo pošle šoféra a ten mi donesie tie dve fľaše červeného vína ešte v ten deň – bolo okolo jednej.

SkryťVypnúť reklamu

Šofér sa ale nezjavil a ani na druhý deň ráno a tak som volala Deliveroo, či dačo o tom vedia a že teda kde sa tie moje dve fľaše nachádzajú. Ochotná Filipínka to začala riešiť a o pár minút som dostala odpoveď, že áno, že mali nejaké technické problémy, ale že hneď pošlú šoféra, aby mi tie dve fľaše vína doniesol a že to biele si mám nechať grátis ako pozornosť za vzniknuté problémy. Potešila som sa, poďakovala a čakala. Za zhruba pol hodinu šofér naozaj zazvonil a situácia sa opakovala. Doslova a do písmena, keďže to, čo položil na môj servírovací stolík, bol presne ten nákup, čo som si objednala v stredu...banány, jahody, paradajky, uhorka, šunka, kukuričný chlieb, džús a dve fľaše červeného vína.

Sadla som si a nechápavo na to pozerala, rozmýšľajúc, čo s tým. V hlave mi rezonovali slová dotyčnej panej z COOPu, že oni teda nemôžu v žiadnom prípade zobrať tovar od zákazníka späť. Bolo mi jasné, že keď tak nemohli urobiť v prípade hermeticky uzavretých fliaš vína, určite to neurobia ani v prípade ovocia či zeleniny. A tak som vstala a vyložila nákup do chladničky. Áno, delivery v čase korony má určite svoje špecifiká... 

Soňa Bulbeck

Soňa Bulbeck

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  201
  •  | 
  • Páči sa:  1 930x

Spisovateľka, blogerka a učiteľka angličtiny, ktorá sa po pätnástich rokoch vrátila na Slovensko a píše nielen o tom, čo zažíva tu, ale stále aj o svojich zážitkoch z Blízkeho Východu a iných krajín... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,072 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

90 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu